کد خبر 1572387
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ‌های ترکیبی نوشت:

پیوستگی و ارتباط بلوک های جدید قدرت ترکیبی تا چه میزانی است؟

از قدیم الایام در صحنه بین الملل ، اگر کشورها بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند و یا از گزند حوادث و جنگ ها در امان باشند ، نیاز مند وابستگی به بلوک های قدرت و اتحادها و ائتلاف ها داشته اند.

متحدین ، متفقین ، سنتو، ناتو ، عدم تعهد، بریکس و ....سازمان ها و ائتلاف هایی بوده و هستند که کشورهایی در داخل آنها عضو شدند تا از این عضویت به نفع خود بهره برداری کنند.اینکه چقدر این وضعیت پایدار بوده و توانسته به ماموریت خودش عمل کنه یک موضوع دیگری است .

اما در این چند سال اخیر در واقع پس از لشکر کشی آمریکا و ناتو به منطقه غرب آسیا که شاه راه عبور اقتصاد و انرژی دنیا محسوب می شود اتفاقات بزرگی رخ داده است.

هم برخی از کشورها از حضور آمریکا و ناتو متضرر شدند و هم مردم منطقه گرفتار جنگ و خونریزی و ویرانی شدند،با تشکیل جبهه مقاومت و افزایش بازیگری این جبهه در صحنه نظامی و امنیتی و سیاسی در منطقه شرایط برای آمریکا و ناتو سخت شده است.

در این میان چین و روسیه با درک این موضوع که قدرت جدیدی در منطقه در حال شکل گیری است و اینکه عدم حضورشان در این بلوک قدرت در بلند مدت به ضرر آنها می شود سعی کرده اند خود را به این بلوک جدید قدرت که بر پایه مردم و مقاومت مردمی است نزدیک بکنند.

میزان حضور این دو کشور و حتی برخی کشورهای دیگر نسبت دارد ولی به هر حال خود را به بلوک قدرت مقاومت مردمی نزدیک کردند.

حالا این بلوک قدرت که ترکیبی از بازیگران دولتی (کشورها)و بازیگران غیر دولتی (گروه ها و جریان های مقاومت مردمی) هستتند در حال شول دهی به صحنه اتفاقات متطقه هستند و آمریکا و ناتو را دچار بحران و چالش جدی کرده اند.

مهمترین و اولین خواسته این بلوک ترکیبی قدرت خروج بیگانگان از منطقه است و نشانه هایی از عملی شدن این خواسته دیده می شود.

نکته بسیار مهم در این بلوک ترکیبی قدرت این است که بازیگران اصلی یعنی گروه های مقاومت مردمی و ایران خود را وابسته به قدرت های بزرگ مثل چین و روسیه نکرده اند و استقلال سیاسی و امنیتی خود را حفظ کرده اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 3
    اینها رونگید چی بگی!!!
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      0 0
      هیچی فلاکت ارباب لخت تو عیانتر از اینها هست ولی تو نبین و باز بسوز 🤣🤣🤣🤣👎
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    روشیه،یعنی روم سوم ومحور مقاومت است چین محور مقاومت آسیاست ایران محور مقاومت اسلامی با برزیل در آمریکای جنوبی همراه لا آفریقای جنوبی،مقاومت کامل میشه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    و اما بنعمه ربک فحدث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس