کد خبر 1572234
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

آمریکا گفته بود در حمله اخیر خود به مناطقی در سوریه و عراق، جنگنده های اردنی هم به ارتش ایالات متحده کمک کرده اند؛ ظاهرا اردن این ادعا را رد کرده و گفته دخالتی نداشته است. همچنین کاخ سفید ادعا کرده بود به دولت عراق برای انجام برخی حملات اطلاع داده است، که عراق نیز بلافاصله این حملات را محکوم، و آن را تجاوز به خاک خود توصیف کرد.

در این بین هیچ حرفی از ایران به میان نیامده است و این نشان میدهد عراق آمریکا را عامل تجاوز و درگیری میداند و به ایران بعنوان یک دوست نگاه میکند. آمریکا نه دیگر جایگاهی در دل ملت های منطقه دارد، و نه آنقدر قدرتمند است که مثل سابق کسی از آن هراسی داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا البته به دلیل بدعهدی ها، خیانت ها و تجاوزهایش دیگر اعتباری هم برای خود باقی نگذاشته است. پس از حادثه اخیر نیز خبرهایی از طرح شکایت علیه آمریکا در شورای امنیت توسط سوریه و عراق مطرح است؛ اگرچه با توجه به ساختار شورای امنیت، این شکایت ها راه به جایی نخواهد برد، لیکن نشان میدهد واشنگتن در بعد سیاسی هم یک شکست خورده محض است و دیگر قادر به پیشبرد همه اهدافش از طریق فشار و نفوذ و چانه زنی نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 3
    قطعیست
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    امپراتوری بریتانیای کبیر هم افول کرد امپراتوری فرانسه هم افول کرد سوال اینه که بعد افول چی شد؟
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 1
      هیچ چی، دارن با اردنگی از آفریقا و افغانستان و خیلی از کشورهای دیگه و کم کم با فشار ایران از خاورمیانه میندازنشون بیرون ‌! زمستونا باید با کت شلوار بخوابن و با آب سرد دوش بگیرن همین!!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 4
    فعلا که قدرت داره
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    خدایا شکرت شیطان بزرگ رو به افول است این انگلوساکسونهاخیلی وقت که پدر مردم دنیا رو دراوردن انشا الله خدا پدرشون دربییاره وبه زمین گرم بخورن امین🦵🦊😈
  • ب IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    چقدر هوشمندانه تعبیر کردید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 2
    از اول انقلاب تا الان داریم میگیم امریکا کارش تمومه اما هر روز قویتر از دیروزش شده..
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 0
      از اول انقلاب تا حالا داشتین میگفتین شش ماه دیگه کار جمهوری اسلامی تمومه ولی الان به کوری چشم همتون 45 ساله مملکت و نظام سر پا هست!!!
  • عمو IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    یکی از اشتباهات بزرگ مواجهه غلط با مشکلات است . دیدگاهها و توان بسیار دقیق و زیاد،امّا تعاملات نادرست . نتیجه می شود تجربه و قدرت بیشتر برای طرف مقابل و شناسایی و بدست آوردن اطّباهات از ما و اطّلاعات یعنی قدرت . اگر ما نگاهی به عملکرد آنهایی که سرزمینهای دیگر را اشغال کرده اند بیاندازیم خواهیم دید که کمتر به دنبال حرکتهای در برابر کل هستند و جزء(نفر)یا مجموعه ها و زیر مجموعه ها را هدف قرار می دهند تا آسیب و جراحات و عصبانیّت و حالات روحی دیگری که می خواهند را ایجاد کنند . ما پشت سر هم آمریکا،انگلیس،فلان کشور و غیره . اگر آنهایی(اجزاء و مجموعه ها)که در کشورهای ذکر شده جزء و مجموعه هایی را (بین ما)تحت تاثیر قرار داده اند و چطور موفق به از بین بردن عوامل همسوی خود شدند باید هدف قرار داد علل جزء تحریک کننده کل و مجموعه ها و زیر مجموعه ها را . مردم خوب و مسئولین درستکار در همه جا مشکلات اصلیشان همین دیوانه ها و زورگویان هستند چه در بین مردم چه در بین مسئولین که نمی خواهند قبول کنند دیوانه اند و نجس و وقیح و کثافت و گوسفند و کثافت را در جهان دارند ترویج می دهند .
  • عمو IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    و بجز تمام شیوه های تحمیلی با زور گوییهای نرم و عادتهایی که به مغز همه داده اند و فشارهای روانی که برای قبولاندن خودشان با هر عذر بهانه ایی که می آورند تنها به گسترش قدرت و از بین بردن نسلها و ازدیاد خودشان و قدرت بیشتر می خواهند برسند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس