معاون پارلمانی رییس جمهور: انتخابات پیشرو رقابتی است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: انتخابات یازدهم اسفند برخلاف عده‌ای که رقابتی نبودن آن را مطرح می‌کنند، رقابتی و جدی بوده و با کمک و مشارکت مردم در امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی شامگاه پنجشنبه در یادواره "شهید سیدمرتضی حسین زاده" در بندر گناوه اظهار کرد: برخی‌ها بهانه می‌کنند که انتخابات رقابتی نیست در صورتی که اینگونه نیست و تاکنون برای هر کرسی ۴۵ نفر داوطلب هستند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره پیشگام و طلایه دار در حرکت‌های مردمی بوده و در این دوره از انتخابات نیز مانند گذشته شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هرکسی که مخاطب دارد و می‌تواند سخنی بگوئید، باید مردم را تشویق و ترغیبت به حضور در انتخابات کند.

حسینی ادامه داد: امام راحل(ره) در وصیت نامه‌اش تاکید دارد که در همه انتخابات اعم از ریاست جمهوری و مجالس شورای اسلامی و خبرگان حضور داشته باشید و استثنایی قایل نشدند.

وی عنوان کرد: اکنون که در آستانه یک رویداد مهم سیاسی انتخابات هستیم یک بار دیگر باید نشان بدهیم با همان روحیه دهه اول انقلاب در صحنه هستیم و از ارزش‌ها و اصول و آرمان شهدا دفاع می کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه این محافل معنوی فرصتی خوب است که هم پیمان با شهدا شویم، ادامه داد: اگر شهدا امروز بودند آنها در صف مقدم مشارکت در انتخابات قرار داشتند و به دنبال ترغیب دیگران به این عمل بزرگ صالح بودند و در این راستا باید احساس مسئولیت و آحاد جامعه را قانع به حضور در این دوره کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور: انتخابات پیشرو رقابتی است

وی به مقایسه شیوه فعالیت مجالس برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا با مجلس شورای اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در کشور ایران قوانین باید در مجلس تصویب شود و وزرای دولت نیز باید رای مجلس را برای آغاز فعالیت در کابینه به دست آورند اما در کشوری نظیر آمریکا رئیس جمهور آن می‌تواند مجالس و قوانین آن را وتو و منحل کند.

وی با بیان اینکه اگر با کشورهای مختلف توافقی انجام شود باید در مجلس مطرح و تائید شود، گفت: در ۲۴ سفرهای خارجی رییس جمهور، ۲۲۲ سند همکاری امضا شده و همه آنها باید در مجلس آمده و تایید شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از پرکارترین مجالس جهان است و باتوجه به اینکه جایگاه رفیع و اهمیت دارد، نمی توانیم آن را دست کم بگیریم.

وی به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: در این بیانیه که در ۴۰ سالگی انقلاب توسط رهبرمعظم انقلاب صادر کردند، شعارهای اصلی انقلاب، استقلال، آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، عزت، عقلانیت، و اخوت و برداری و وحدت بود که امیدواریم همه بکوشیم که این شعارهای زنده و فطری و جهانی همواره مطرح و فرزندانمان با آنها مانوس باشند.

حسینی به شرایط کنونی کشور با وجود توطئه‌های متعدد دشمنان اشاره کرد و افزود: شرایط امروز کشور خیلی بهتر از اوایل انقلاب است و روز به روز بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: به عنوان یکی از اعضای کوچک دولت، ضمن ابلاغ رساندن سلام گرم و صمیمی رییس جمهور این گواهی را نزد شما می دهم که رئیس و اعضای دولت شبانه روز در حال تلاش برای کشور هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: همانگونه که در بوشهر نیروگاه اتمی برای تولید برق داریم، عملیات احداث نیروگاه اتمی تولید برق در هرمزگان با حضور رییس جمهور آغاز شده است.

وی افزود: در ۲ سال و نیم گذشته دولت گام های بلندی در همه عرصه‌ها برداشته شده است و باید به نحو شایسته بازگو شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور: انتخابات پیشرو رقابتی است

حسینی بیان کرد: اگر در گذشته کار و عملیات اجرایی یک خط انتقال آب از خلیج فارس صورت گرفته بود ، هم اینک چهار خط دیگر برای استان‌ها در حال انجام است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به موفقیت‌های دولت سیزدهم در سیاست خارجی اظهار کرد: در سیاست خارجی غربی‌ها به دنبال منزوی کردن و تحریم ایران هستند اما دولت نشان داد که می توانیم بر پایه مبانی اعتقادی و اصول و ارزش ها در برابر آنها بایستیم و در این زمینه سربلند بیرون بیاییم.

وی دامه داد: ما اکنون عضو سازمان شانگهای، گروه قدرت‌های نوظهور اقتصادی بریکس، اتحادیه اقتصادی ارواسیا هستیم و تبادل تجاری داشته باشیم که این کارها در دولت سیزدهم انجام شده است.

حسینی گفت: دولت در عین حال رسیدگی به اقشار جامعه دنبال کارهای زیربنایی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: درحالی که بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و اقتصادی و صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده بود در سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اعلام شد این رقم به هفت هزار واحد رسیده است.

وی ادامه داد: پارسال که کشور را دشمنان و معاندان دچار آشوب کردند، با حضور مردم در صحنه و راهیپمایی ۲۲ بهمن ، خنثی و باعث تغییر رویکرد برخی کشورهای همسایه جهت برقراری روابط سیاسی شد.

حسینی، به جنایت صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و گفت: آمریکائی ها در حالی که سه نفر آنها کشته شدند، جارو جنجال زیاد و هیاهو راه انداختند اما حتی برخی از افراد در داخل خود آمریکا می‌گویند آن ۲۷ هزارنفری که در غزه کشته شدند، بشر نیستند که نسبت به آن موضع نمی گیرید.

وی افزود: جنایتی که در غزه توسط اسرائیل انجام شده ، وجدان بشری را بیدار و ماهیت پلید خودشان را روشن کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: امام از ابتدای پیروزی انقلاب و قیام خود از دهه ۴۰، ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را با الهام از کلام نبوی و آیات قرآنی تشخیص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا خیرتون بده
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    واقعا؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس