کد خبر 1571514
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
بورل خواستار تداوم کمک‌ها به «آنروا» شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی پیروی برخی کشورها از اقدام آمریکا برای قطع کمک‌های خود به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان (UNRWA)، خواستار تداوم حمایت‌های مالی از این آژانس شد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: قطع کمک به آنروا، تنبیه تمام فلسطینی‌ها است و هیچ جایگزینی برای این آژانس وجود ندارد.

وی افزود که روند تحقیقات درباره این سازمان، نباید بر خدمات آن تاثیر منفی بگذارد، زیرا «صدها هزار نفر توسط آنروا حمایت می‌شوند و شما نمی‌توانید کمک‌های مالی را قطع کنید».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که روند تحقیقات از خدمات بشردوستانه این آژانس، دو مقوله جداگانه است.

وی با بیان اینکه «کمیسیون اروپا تصمیمی درباره قطع کمک‌های مالی به آنروا نگرفته است»، ادامه داد: به نظرم حمایت از آنروا باید ادامه یابد و من از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه حمایت می‌کنم.

این سخنان در حالی بیان می شود که رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرده است.

هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به آنروا را به عنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه قطع یا به حالت تعلیق در آورده اند.

با این حال آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ادامه حمایت و کمک کشورهای جهان از این آژانس شده است.

وی تصریح کرد: درحالی که من متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی ترسناکی هستم، اما قویا از دولت‌های جهان که همکاری خود را با آنروا به حالت تعلیق در آورده‌اند می خواهم تا حداقل عملیات آنروا (در غزه) را تضمین کنند.

جوسپ بورل یکشنبه گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با گوترش اعلام کرد که کمک‌های مالی اتحادیه به آنروا مسدود نشده است.

وی در این تماس تلفنی نقش آنروا را در شرایط کنونی غزه حیاتی توصیف کرد و گفت: دو میلیون نفر در این منطقه به شدت به کمک‌های این نهاد و دیگر آژانس های سازمان ملل نیاز دارند.

بورل عنوان کرد که تعهدات مالی این اتحادیه به آنروا تاکنون اجرا شده و مسدود نشده است.

وی با این حال افزود که تصمیمات آتی درباره تداوم کمک‌ها، پس از تکمیل مراحل تحقیقات درباره این سازمان اتخاذ خواهد شد.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع یا به حالت تعلیق در آورده‌اند که منابع خبری از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین غزه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که آمار کل شهدای نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ و آمار زخمی ها به ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵مهر) رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس