کد خبر 1571363
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

چرا این همه مصوبه‌ی مجلس انقلابی در زندگی مردم چندان احساس نمی‌شود؟

انتظارها از مجلس برای بهبود معیشت و زندگی عمومی مردم، عموما با اختیارات و وظایف این قوه مهم همخوانی ندارد. لذا پس از مفتخر شدن آن به لقب مجلس انقلابی توسط رهبر معظم انقلاب، این سوال مطرح می‌شود که پس چرا ما اثرات اقدامات این مجلس را در زندگی عمومی خود نمی‌بینیم. حال اینکه با نگاهی به آمار کمّی و ویژگی‌های کیفی قوانین مصوب در این مجلس می‌توان فهمید که مجلس یازدهم، پرکارترین مورد حداقل در سه دهه اخیر بوده است.

قوانین متعدد در حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، حذف رانت مجوزها و ایجاد ۱۵۰ هزار شغل مستقیم، پشتیبانی واقعی از دانش‌بنیان‌ها، اصلاح ساختار بودجه و ساختار بانک مرکزی، شفافیت قوای سه‌گانه، افزایش حقوق سربازان و کارکنان و کاهش مدت سربازی، افزایش جمعیت و جوانی آن، بیمه رایگان برای شش میلیون نفر، ساماندهی صنعت خودرو و واردات معقول آن و از همه مهم‌تر برنامه هفتم توسعه با انواع خلاقیت‌های بی‌سابقه از جمله این موارد بوده است.

در برخی از این موارد، اجرای درست توانسته کمک بزرگی به مردم داشته باشد. برای مثال بیمه شدن ۶ میلیون نفر از فقیرترین قشر جامعه یا حذف رانت مجوزها و ایجاد شغل‌های گسترده، برای مردم آورده مستقیم داشته است. اما در برخی موارد هم اجرای ناقص یا ضعیف باعث شده تا نتایج هم ضعیف باشد. برای مثال کالابرگ الکترونیک یا واردات خودرو به صورت کامل و صحیح اجرا نشده و نتایج اساسی خود را نداشته است.

در عرصه نظارت هم مجلس یازدهم، اتفاقاتی را رقم زده که سابقا انجام نمی‌شده. ایجاد سه‌شنبه‌های نظارتی برای توجه به اجرای درست وظایف توسط دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و همچنین چندصد سفر نظارتی توسط نمایندگان از جمله این خدمات بوده است.

پس مجلس انقلابی به وظایف خود تا حد امکان و بسیار بهتر از مجالس قبل عمل کرده اما به علت وجود مشکلات بسیار زیاد در کشور یا برخی ضعف‌های اجرایی، مردم این موارد را در زندگی عمومی و معیشت خود کمتر حس می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبداله IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    13 0
    بله مجلس انقلابی بسیار خدمات انقلابی انجام داده در راستای افزایش حقوق خود و مستمری مادام العمر خود و هزینه دفتر و منشی و ماشین شاسی بلند دیگه به مردم چیزی نرسید
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    11 1
    هیچکاری برای ما نکردن فقط شعار
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 2
    مجلس اگر سه کار اساسی را درست انجام دهد میشود به انقلابی بودن آنها امید داشت ، اول کنترل قیمت خودرو تولید داخل مطابق و متناسب با درآمد مردم (اشتباه وقصور محض در قیمت صادراتی خودرو و نرخ ارز که مبنای فروش به مردم در داخل کشور قرار گرفته باید بر چیده شود) ، دوم کنترل نرخ مسکن اجاره ای متناسب با درآمد و سوم تسهیل ازدواج جوانان با ایجاد قوانین معیشتی متناسب . اینها توقعات فردی نیستند بلکه توقع جامعه اسلامی است که برای بقای یک جامعه سالم لازم است و هیچ ربطی هم به دولتها ندارد بلکه به قوانین متناسب و نظارت صحیح بر اجرای آن بر میگردد. وقتی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه های نظارتی وزارت خانه ها نمی توانند بر این امور نظارت منجر به اصلاح کافی داشته باشند یعنی مجلس و قوه قضائیه و قوه مجریه کم کاری کرده است . البته در دولت جناب آقای رئیسی و حتی مجلس اخیر هم به قول شما خیلی کارهای اساسی و خوبی انجام شده و باید در این راه بیشتر مایه بگذارند تا بشود قصور دولتهای گذشته را کاملا جبران کرد. دستگاه های نظارتی که نتوانند سازمانها ونهادها و وزرا و اشخاص دارای مسئولیت را در زمان تصدی به مر اجرای قانون اساسی برگردانند یعنی فقط وقت را هدر داده و بودجه مصرف می کنند. الله اعلم
  • هادی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    7 0
    مجلس انقلابی غیر از ناتراز کردن بودجه و تحمیل تورم ناشی از اون به ملت، اهمال کاری در خصوص مافیای خودرو، عدم برخورد با تیم اقتصادی دولت و همراهی با اونها در نابودی اقتصاد کار دیگه ای نکرده.
  • م IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 0
    سرو سامان دادن به قیمت خودرو ؟! کاهش مدت سربازی ؟! واردات هدفمند خودرو برای اقشار کم درامد؟!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    قیمتها را کسانی بوجود آوردند که معتقد به اقتصاد بازار هستند .وهرصدای اعتراضی نسبت به گرانی بیاید توجه ایی نمیکنند چون یک ایدئولوژ اقتصادی است .
  • حیدری IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    5 0
    توهم زدی کدوم مجلس انقلابی ؟ گوشت تمام اجناس ده برابر گرون شدن علی برکت الله
  • مهم نیست IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    نمی توانیم در خصوص عملکرد مجلس بحثی کنیم.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    عمو با حلوا گفتن که دهان شیرین نمیشه! . مجلس که پادگان نیست تریبون قطع کنی و برجا و برپا راه بیندازی.
  • FR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    در پاراگراف آخر علت واقعی درست بیان شده است
  • حمید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 1
    فقط در یک مورد ۳بار از سال گذشته تا الان در خصوص بیمه کارگران ساختمانی مصوبه داشه ...
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    5 0
    عملکرد مجلس برای ملت یک صفر بزرگ
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 0
    الان مجلس سهم ارز کالاهای اساسی سال بعد را کم کرده و بودجه صدا و سیما که ده درصد بیننده دارد را سه برابر کرده
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 0
    عملی در جامعه نشان بده خونه مسکن خودرو ، فرهنگی ، اخلاقی فقط در جهت رضایت بالادستی ها برا ماندن خدمت کرده همین‌
  • سروش IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    2 0
    این مجلس و دولت هیچ کاری واسه ما انجام نکردن چون تاثیرش نمیبینیم همش حرف ، الان بنده 15ساله هرکاری میکنم نه ماشین دارم نه خونه دارم نه شغلی دارم مثل خر تو گل گرفتارم با یک زن و یک دختر دانشجو خدا شاهده یادم نیست کی گوشت و ماهی خریدم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    4 0
    تمام نمایندگان مجلس و مسعولان مدیران شکم سیر باید جواب بدند چرا و فقط چرا به اندازه کارگر نباید حقوق بگیرند . چه کارهایی کرده اند که ارزشش از کار کارگر بیشتربوده و هست که شکم هاشون باید سیر باشه و چشماشونم هم فقط گل ببینه و بلبل .
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    5 0
    تمام نمایندگان مجلس و مسعولان مدیران شکم سیر باید جواب بدند چرا و فقط چرا به اندازه کارگر نباید حقوق بگیرند . چه کارهایی کرده اند که ارزشش از کار کارگر بیشتربوده و هست که شکم هاشون باید سیر باشه و چشماشونم هم فقط گل ببینه و بلبل .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس