کد خبر 1571189
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
پاسخ قطر به آمریکا: اقدام نظامی ما را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند

وزیر خارجه قطر با تأکید بر راه‌حل دیپلماسی برای حل بحران منطقه تصریح کرد که ایران همسایه این کشور است و به ارتباط آزاد با جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز در خصوص برخی اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی در خصوص حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در اردن گفت: «ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم بازی مقصرنمایی راه‌ بیاندازیم».

شبکه فاکس‌نیوز در سؤالی به حادثه یکشنبه هفته جاری در حمله به پایگاه نظامی «البرج» آمریکا در اردن و کشته شدن سه نظامی آمریکایی اشاره کرد و پرسید که تا چه اندازه جمهوری اسلامی ایران را مقصر مستقیم این حمله می‌دانید؟

وزیر خارجه قطر گفت که به همراه ایران به گفت‌وگو درباره ترغیب تمامی طرفین منطقه برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهند و تصریح کرد: «ایران همسایه ما است. ما به ارتباط آزاد با آن‌ها ادامه می‌دهیم».

پاسخ قطر به آمریکا درباره ایران

مجری فاکس‌نیوز در ادامه کلیپی را از مشاور امنیت ملی سابق آمریکا رابرت برینت به آل‌ ثانی نشان داد که در آن مدعی شده بود که گروههای مقاومت در منطقه، «بدون تأیید ایران» هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهند.

وزیر خارجه قطر در واکنش به این عکس گفت: «این نظر او است...اما این‌ چیزی است که قضاوت آن با من نیست. فکر می‌کنم آن‌چه ما باید درباره آن قضاوت کنیم، اقدامات هستند و ما باید آن‌ را متوقف کنیم».

وی با تأکید بر این‌که روابط قطر و جمهوری اسلامی بر پایه «منافع مشترک و همسایگی خوب» است، در خصوص برخی تهدیدات آمریکا برای انتقام‌گیری از ایران گفت گرچه قطر به تصمیمات آریکا احترام می‌گذارد اما در حال حاضر «نیاز به خونسردی است».

وی در ادامه به ایالات متحده توصیه کرد: «ما باید از دیپلماسی به نتیجه برسیم و سعی کنیم که اوضاع را مهار کرده و بر حل این موضوع متمرکز شویم».

پاسخ قطر به آمریکا درباره ایران

وزیر امور خارجه قطر سپس از اوضاع متشنج منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: «اوضاع بسیار نگران‌کننده است و هر روز نگرانی من بیشتر می‌شود».

آل ثانی تأکید کرد: «برخی اوقات یک تحریک است که ممکن است به یک حادثه بزرگ‌تر تبدیل شود که یک درگیری بزرگ‌تر را رقم بزند و این چیزی است که می‌خواهیم از آن جلوگیری کنیم. به این دلیل باید بر نحوه یافتن راه‌حل و پایان دادن به اوضاع غزه متمرکز شویم».

وزیر خارجه قطر با تأکید بر آن‌که «اقدام نظامی ما را به نتیجه دلخواه» نمی‌رساند، تأکید کرد: «بخشی از دکترین سیاست خارجی ما، توانایی گفت‌وگو با همه به منظور از بین بردن شکاف‌ها است».

آل ثانی سپس با تأکید بر لزوم توقف درگیری‌ها در غزه گفت که تحولات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به بعد، کل منطقه را «به حالت ملتهب درآورده و این چیزی است که باید مهار شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    29 12
    به نظر من آمریکا افکار عمومی را برای حمله به ایران یا منافع ایران در منطقه آماده می کند و اگر در این زمینه موفق شود حتما حملاتی را انجام می دهد تا هم قلدری خود را به دنیا و کشورهای ترسوی عرب منطقه نشان دهد و هم به زعم خود بازدارندگی در مقابل ایران ایجاد کند. ممکن است از غفلت ایران در دریا یا هوا یا خشکی یا در منطقه استفاده کرده و ضربه ای بزند. باید صریحا و قاطع بهش هشدار داده شود که اگز یکی بزنی دوتا می خوری و اوضاع از دستت خارج می شود. در ضمن آمریکا با این سرو صدا دنبال انحراف افکار عمومی منطقه از غزه هم هست. نباید اسرائیل آرامش داشته باشد. اولین شلیک به ایران بایستی مساوی با دهها شلیک به اسرائیل و تمامی منافع آمریکا باشد. به کشورهای همسایه هم گوشزد شود که عبور هواپیما یا موشک یا پهباد از آن کشور به سوی ایران یا منافع ایران مساوی با اعلان جنگ برای آن کشور خواهد بود.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      18 3
      آمریکا حمله نمیکنه مطمئن باشید، در جنگی که میدونه صد در صد بازنده است وارد نمیشه، اون فقط امیدوار به فروپاشی ایران از داخل میدونه حریف ایران نمیشه
    • امید IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      7 5
      پیش بینی آینده :ابتدا اسرائیل شکست می خورد و نابود می شود. آمریکا از منطقه خاورمیانه خارج می شود. انگلیس ورشکسته و نابود می شود و تمامی ایالات های آمریکا پس از جنگ های داخلی هم جدا می شوند و کل غرب در دست مسلمانان خواهد بود.
    • قریشی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      5 3
      درپاسخ به "۱۸:۳۷" : شیری که خوردی حلالت، خدا پدر و مادرت رو بیامرزه ... قطعا تمام انرژی کائنات، توان مجاهدان و خواست الله تعالی در همین مسیر است و حکومت عدل نهایی که تصویر شده به واقعیت می پیوندد . ان شاء الله
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      7 0
      آمریکا تبل تو خالیه‌. فقط به کشورهایی حمله میکنه که نیروی نظامی قوی نداشته باشند.
  • م IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    18 2
    میگه ما تصمیمات امریکا احترام میذاریم !!! چون مجبوری چون ۳۰۰۰ نظامی تروریست اونجاست چون پول داعش و تامین میکردید
  • مرتضی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    22 7
    امریکا جرات نداره چپ نگاه کنه
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      4 14
      بشین سر جات حرف مفت زیاد نزن فیلم هندی هم نگاه نکن !
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    15 2
    برای دفاع از مام وطن چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم، دست و پای هر اجنبی را که به کشورمان چپ نگاه کنه له می کنیم ان شاءالله
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 0
    آفرین قطر حالا باید اسمش بزاره شعاع
  • علی حقجو IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 2
    آمریکا با ملتهای قوی نمیجنگد. دکترین نظامی آمزیکا در اوج قدرتش هم حمله به کشورها و یا گروه های ضعیف بوده است که البته از اونها هم در نهایت شکست خورده است.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    15 3
    شیخک کوتوله ی سیاسی موقعی که اقوام و پسرعموهای خودت (عربستان و امارات و بحرین ) خواستن زنده زنده دفنتون کنن و شما رو محاصره ی زمینی و دریایی و هوایی کردن فقط جمهوری اسلامی ایران به فریادتون رسید وگرنه هفت کفن پوسونده بودید !!! ایران هیچ وقت تهدیدی برای کسی نبوده و نیست اما مقتدرانه از منافعش دفاع میکنه شماها که هیچی اربابتون آمریکا هم غلطی نمیتونه بکنه افتاد الان ؟؟!!!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    7 2
    آمریکایی ها می دانند که درصورت هرگونه حماقت از جانب خود یا صهیونیستها ،اول باید شاهد نابودی اسرائیل باشند وبعد هم کشورهایی که به آمریکا به هر طریق کمک کنند.پس بهتر است عاقل باشند وهر دوطرف خویشتندار ، وعقلای دوکشور اجازه ندهن تندروها وافراطیون جنگ طلب احساسی تصمیم بگیرند که به زیان همه خواهد بود
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 5
    بعد از تعلیق عملیات حزب ا.. عراق با فشار ایران! احتمال حمله خبیثاته امریکا بیشتر شده چون فهمیده که تهدیداتش موثرافتاده!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 0
    محمد بن عبدالرحمان درست گفته است که در جایگاه مقصر شناسی نیست.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 0
    یگی نیست به امریکایی ها بگوید چندصد هزار نفر را در افغانستان و عراق و سوریه و فلسطین طی این چند سال گذشته بیگناه کشتید یا با سلاح های شما کشته شده اند ؟ حالا برای کشته شدن سه سربازی که در زمین های سوریه اشغالگرند کشته شده است و این همه عربده می کشید؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 2
    آمریکا منتظریم
  • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    آفرین به این مرد فهیم وخوب توپوزمجری فاکس نیوز هم زده قطرنقشش روبه عنوان میانجی تا بحال خوب بازی کردیم کشورهای عربی غالبا طرف درست ماجرابوده برعکس امارات و بحرین
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    بادمجون هم خودش را قاطی میوه ها کرده! قطر گاز ایران رو میدوزده و خودش رو داخل سیاست جهانی کرده.
  • سید حسن IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    آمریکا به هیچوجه قادر به انجام عملیات نظامی موفق در ایران نیست، بخوبی به این مسئله واقفند، تنها کاری که بهش دلبسته اند و درصورت بروز آن امید پیروزی خوبی برای خود متصورند، اقدامات ممکنه در داخل توسط مردم هستند، وبرای این کار بشدت هزینه می‌کنند، وبا سعی در ما دن افراد وابسته بخود سعی وافر در ناراضی کردن مردم توسط عوامل گمارده خود بخصوص در رده های خط تماس هستند، (شهرداری‌ها دادگاه‌ها نیروهای انتظامی دوایر مالیاتی شورا ها و ووووو) پس نیروهای امنیتی و انقلابی می‌بایست بشدت مراقب نفوذ این گونه افراد. عناصر تحت هر عنوان در همه مناصب از صدر تا ذیل باشند، انشاالله،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس