پورمحمدی: راه بازگشت امید و اعتماد اجتماعی، کار تشکیلاتی است

رئیس شورای وحدت اصولگرایان گفت: امید، خوش‌بینی و اعتماد اجتماعی در شرایط فعلی آسیب دیده است که با توسعه کار تشکیلاتی این مسائل قابل حل است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام «مصطفی پور محمدی» روز سه شنبه در دومین اجلاس سراسری شورای وحدت استان ها با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور پیچیده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری خود در نقطه عطف تاریخی قرار دارد و در ۴۵ سال گذشته در تحولات منطقه و جهان اثرگذار بوده است.

وی افزود: در این زمان آمریکا و برخی از قدرت ها چالش هایی برای ما ایجاد می کنند و مساله جمهوری اسلامی هر روز روی میز ابرقدرت ها قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین گرفتاری های ما از همین تقابل است. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید بدانیم در کجای تاریخ ایستاده ایم. اما برخی از مردم و حتی برخی نخبگان این فضا را هنوز به درستی درک نکرده اند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در این مسیر تحمل و بردباری کنیم، تصریح کرد: اینکه دستگاه اجرایی به ما اعتنا کند یا نکند نباید مهم باشد بلکه باید پاسخگو باشیم و حرف ها، ایده ها و نقدها را بگوییم و بشنویم و در این شرایط بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امید، خوش‌بینی و اعتماد اجتماعی در شرایط فعلی آسیب دیده است، گفت: یکی از راه های اصلی حل این مشکلات کار تشکیلاتی است و حل این مشکلات با کار جمعی انجام می شود و یکی از مهمترین نقص های ما عدم کار تشکیلاتی است.

وی یادآورشد: مشارکت بالا در انتخابات سبب اقتدار نظام و رفع مشکلات می شود که با توسعه کار تشکیلاتی این موضوع قابل انجام است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تمام مشکلات کشور در همه حوزه ها بدون کار تشکیلاتی قابل حل شدن نیست، گفت: یکی از مشکلات ما توقف حزب است و از آنجا که دوست داشتیم بزرگان درگیر کار اجرایی شوند، فعالیت حزبی و تشکیلاتی را متوقف کردیم‌. در حالی که بدون کار تشکیلاتی رفع مشکلات قابل انجام نیست‌.

پورمحمدی با بیان اینکه ظرفیت بالایی از نیروهای متخصص و مجرب در تراز بین المللی در استان ها وجود دارند، اظهار کرد: در بسیاری از این تشکل‌ها پنج نفر گرد هم آمدند و از نیروهای متخصص کمتر استفاده می‌شود چرا که کار تشکیلاتی انجام ندادیم و هم افزایی بلد نیستیم و این سبب ضعف امروز شده و در آینده بحران ساز هم می‌شود.

وی اساس شورای وحدت را حل نقیصه عدم کار تشکیلاتی دانست و تصریح کرد: برای حل این معضل به نظام قانونمند نیاز داریم که نمونه آن قانون اخیر انتخابات است‌. طبق گفته یکی از دوستان در شورای نگهبان، باید مجلس نسبت رفع بیش از ۴۰ ایراد آن اقدام کند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجلس قوی نیاز به نمایندگانی با فهمِ کارتشکیلاتی و آگاهی بیشتر برای رفع مشکلات دارد، گفت: قصد جسارت به دوستان نماینده را ندارم اما این موضوع، حقوق ملی است که باید بدون ملاحظه کاری و مسامحه، ما به مسئولیت سنگین خود در قبال ملت، تاریخ، انقلاب و شهدا عمل کنیم.

پور محمدی با اشاره به اینکه ما مجلسی می‌خواهیم که حداقل مشکل قانون انتخابات را حل و یا مسائل سیاسی کشور را ساماندهی و قانونمند کند، افزود: همچنین در حل نظام مسائل کشور با فکر و ایده پردازی پیش برود. در حالی که در شرایط فعلی بعید می‌دانم گروه سیاسی باشد که توانایی حل حداقلی از نظام مسائل کشور را ایفا کند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های سیاسی و اقتصادی و غیره فقط در زمان انتخابات مطرح می شود، یادآور شد: در فصل انتخابات همه خیز برداشته و شاهد ۴۵ هزار اسم برای رسیدن به کرسی مجلس هستیم. اما از این تعداد حداقل باید ۱۰ یا ۲۰ نظریه برای حل مسائل کشور صادر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 3
    صحبتهای خوبی داشتند
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    14 1
    خیر، راهش محاکمه اختلاصگران هست. این ۴۰ سال کار تشکیلاتی نمی کردید اینه وضعیت، اگر تشکیلاتی ادامه بدید که ملت نابود می شن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس