کد خبر 1570828
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اشراق مطلبی را با عنوان روند گرایش به احزاب در آمریکا منتشر کرد:

روند نظرسنجی‌های «مؤسسه گالوپ » از مردم آمریکا نشان می‌دهد که گرایش به دو حزب اصلی پس از بحران مالی ۲۰۰۸ روندی کاهشی داشته، چنانکه تعداد افرادی که خود را مستقل قلمداد کرده‌اند از ۳۵ درصد در آن سال به ۴۳ درصد در ۲۰۲۳ افزایش داشته ولی تعداد حامیان حزب دمکرات در این بازه از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد و حامیان جمهوری‌خواهان از ۲۹ درصد به ۲۷ درصد کاهش یافته است. این گزارش، ۲۲ دی ۱۴۰۲ منتشر شده است.

تعداد مستقل‌ها برای اولین بار در ۱۹۹۱ از حامیان هر دو حزب بزرگ سیاسی پیشی گرفت و از آن زمان تا کنون این روند ادامه داشته، ولی در بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸، گرایش به دو حزب افزایش داشته که می‌تواند ناشی از حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر و ورود آمریکا به نبردهای افغانستان و عراق بوده باشد.

گفتنی است با وجود اینکه گرایش به احزاب کاهش داشته ولی گرایش ایدئولوژیک جامعه آمریکا تغییر چندانی در گذر زمان نداشته است. افرادی که خود را لیبرال قلمداد کرده‌اند از ۲۲ درصد در ۲۰۰۸ به ۲۵ درصد رسیده، و میزان گرایش به میانه‌روی و محافظه‌کاری نیز، هر یک در این بازه از ۳۷ درصد به ۳۶ درصد رسیده است.

موقعیت ضعیف احزاب دمکرات و جمهوری‌خواه، امکان نوسان‌های شدید و چرخش‌های کوتاه‌مدت در قدرت را فراهم آورده که دولت تک‌دوره‌ای ترامپ و رقابت نزدیک در کنگره از شواهد آن است. چنان‌که احتمال شکست بایدن در رقابت آتی نیز از همین وضعیت برمی‌خیزد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس