چمران: امروزه اگر هوای پاک و صاف ببینیم تعجب می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه زمانی که هوا صاف و کوه‌ها نمایان می‌شوند مردم تعجب می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد و زمانی که هوا آلوده می‌شود مردم تعجب کنند اما متاسفانه تعداد روزهای آلوده ما از تعداد روزهای پاک ما بیشتر است که این از خودروهای ما نشئت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: خرید و فروش خودرو همچنین ساخت خودرو در کشور ما معضل است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حد متوسط مصرف بنزین در کشور ما حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است این در حالیست که ما با جمعیت کمتر و تعداد خودروی کمتر نسبت به دیگر کشورهای جهان در حد آنها بنزین مصرف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه آیا این سوخت استاندارد است یا خیر طبق گفته مسئولان این امر،در شهرهای بزرگ بنزین یورو ۵ توزیع می‌شود و استاندارد است.

چمران تصریح کرد: بنزین ما به نسبت کشورهای همسایه بسیار ارزان‌تر است و زمانی که این بنزین ارزان سوزانده می‌شود مشکلاتی مانند آلودگی هوا را برای مردم ایجاد می‌کند و مردم از آن رنج می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که هوا صاف و کوه‌ها نمایان می‌شوند مردم تعجب می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد و زمانی که هوا آلوده می‌شود مردم تعجب کنند اما متاسفانه تعداد روزهای آلوده ما از تعداد روزهای پاک ما بیشتر است که این از خودروهای ما نشئت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه ما هنوز اتومبیل‌هایی داریم که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ یا ۱۵ لیتر سوخت مصرف می‌کنند در حالی که دنیا به سمت ۴ یا ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس