رهبر کره شمالی آزمایش موشک کروز زیردریایی را «هدایت» کرد

کره شمالی با هدایت و نظارت رهبر این کشور، دو موشک کروز زیردریایی را آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، کیم جونگ اون رهبر این کشور بر روند پرتاب دو موشک کروز زیردریایی نظارت داشته است که دومین آزمایش این سلاح در چند روز اخیر است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز دوشنبه گزارش داد که موشک‌های تازه توسعه‌یافته «Pulhwasal-3-31» در آسمان دریای شرقی پرواز کردند تا به هدف خود برخورد کنند و در ادامه نیز افزود که کیم پرتاب را «هدایت» کرده است.

ارتش کره جنوبی هم روز یکشنبه اعلام کرد که چندین موشک از آب‌های نزدیک بندر سینپو کره شمالی شلیک شده است.

به گفته رسانه‌ها در این بندر پیونگ یانگ کارخانه کشتی سازی دارد و تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله زیردریایی نیز تولید می‌کند.

به گفته منابع خبر موشک‌های آزمایش شده کره شمالی نسل جدیدی از موشک‌های کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است که پیونگ‌یانگ برای اولین بار چهارشنبه گذشته آزمایش کرد.

قابلیت‌های دقیق موشک‌های کره شمالی همچنان نامشخص است و آزمایش‌های قبلی نیز فقط از روی کشتی‌های قدیمی‌تر، از جمله از یک سکوی غوطه‌ور انجام شده بود و نه یک زیردریایی.

طبق گزارش این رسانه دولتی کره شمالی، رهبر این کشور به طور خاص از مراحل «ساخت یک زیردریایی هسته‌ای» بازدید کرده و در مورد مسائل مربوط به ساخت سایر کشتی‌های جنگی جدید با مسؤولان گفت‌وگو داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    غربگدایان یکی از حسایسیت هایشان به اسم کره شمالی و هر خبر و چیزی است که از انجا منتشر میشه در جهت خلاف منافع ارباب. عصبی میشن!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! با آرزوی موفقیت برای جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش!!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    درد بلای رهبر کره. شمالی بخوره توسر اصلاحطلبا نوکرارباب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس