رئیس سازمان فضایی: پرتابگرهای سوخت مایع بسیار استراتژیک هستند

رئیس سازمان فضایی در خصوص پرتاب ماهواره مهدا توسط ماهواره‌بر سیمرغ گفت: پرتابگرهای سوخت مایع به لحاظ حمل و دستیابی به جرم‌های بالاتر استراتژیک هستند.

به گزارش مشرق، پس از پرتاب موفق ماهواره مهدا و دو محموله همراه آن توسط ماهواره‌بر سیمرغ، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در گفت و گو با رسانه‌های تصویری با اشاره به استفاده از سوخت مایع در پرتابگرها گفت: پرتابگرهای سوخت مایع در قیاس با سایر پرتابگرها به لحاظ جرمی که می‌توانند حمل کنند، بسیار استراتژیک هستند و ما برای رسیدن به اجرام بالا ناگزیر هستیم در این مسیر حرکت کنیم، خصوصا اینکه پرتاب امروز سبب تثبیت این موقعیت برای کشور ایران شده است.

ماهواره‌بر سیمرغ ارتقا یافته سریر است
در همین راستا هم سید احمد حسینی مونس، سخنگوی فضایی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت: ماهواره‌بر سیمرغ به نوعی ارتقا یافته خانواده سفیر است و از چهار موتور کلاسر شده (خوشه بندی شده) سفیر استفاده می‌کند.

وی افزود: ماهواره‌بر سیمرغ در واقع بستر و پلتفرمی است که کمک می‌کند تا در آینده ماهواره‌برهای بزرگ‌تر همچون سریر که تا وزن بالای یک تن را می‌توانند حمل کنند را بر مبنای فناوری‌هایی که در سیمرغ در حال توسعه هستند، گسترش دهند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع ادامه داد: این اولین بار است که تزریق چندگانه در حوزه فناوری فضایی کشور به ثبت رسیده و همزمان ماهواره‌بر توانسته است به مداری با ارتفاع و اوج ۱۱۱۰ کیلومتر دست یابد و ایران برای اولین بار توانسته ارتفاع هزار کیلومتری را رد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس