توضیحات نماینده مجلس درباره برداشت نادرست از مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۳

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس درباره برداشت نادرست از مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۳ نامه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در نامه‌ای نوشت: احتراماً پیرو مطلب مندرج در آن خبرگزاری ایرنا در خصوص بند (ج) تبصره (٦) لایحه بودجه سال ١٤٠٣ که طی آن نام اینجانب برده شده و آمده است که برداشت نادرستی از این مصوبه داشته‌ام. مطالب متناقضی نیز در ادامه آن آمده است در انتها عبارتی عین متن مصوبه از قول این جانب نقل شده است و آن را برداشت نادرست خوانده و سپس این اظهارنظر را علیه نظام تلقی کرده است.

وی افزود: در پاسخ یادآور می‌شوم ما در هر روز اول دوره‌های مجلس برابر اصل (٦٧) قانون اساسی سوگند شرعی یاد کرده‌ایم و در ضمن آن آمده است: «به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم» در مصاحبه مورد اشاره اینجانب صرفاً متن مصوبه را عیناً خواندم و اظهار تأسف کرده‌ام. مردم نامحرم نیستند و حداقل حق آن‌ها است تا از آنچه درباره‌شان تصمیم‌گیری شود، مطلع شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در ادامه با تشریح متن مصوبه مذکور از خبرگزای جمهوری اسلامی خواست برابر قانون مطبوعات منتشر شود در متن مصوبه آمده است: بند (ج) تبصره (٦) «در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ١٤٠٣ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان حساب مرتبط با فعالیت مؤدی ثبت نشده باشد.»

فرهنگی در پایان یادآور شد که عنوان شورای پول و اعتبار به شورای عالی نظارت بر بانک‌ها تغییر یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد علوی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام و احترام :یعنی حضرات در عصر تکنولوژی قادر نیستند حسابهای تجاری را از حسابهای شخصی تفکیک کنند اگر کسی یک ماشین فروخت و پولش به حساب شخصیش واریز شد باید اثبات کند
  • GB ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ما قانون اساسی نداریم،بلکه احکام اسلامی داریم ک تو قالب قانون ب خوردمان داده ان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس