کد خبر 1569861
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
تحلیلگران اسرائیلی: کارت قرمز گرفتیم

باوجود آنکه دادگاه لاهه روز گذشته حکمی مبنی بر لزوم توقف جنگ توسط تل‌آویو صادر نکرد، تحلیلگران اسرائیلی امروز شنبه ۲۷ ژانویه اخطار حقوقی این نهاد را «شکست روایت اسرائیل از جنگ» توصیف کردند.

به گزارش مشرق، «تصمیم دادگاه لاهه یک کارت قرمز برای اسرائیل بود و پیامدهای این تصمیم سال‌ها با ما همراه خواهد بود؛ باید منتظر تبعات زیادی بر اسرائیل و رهبران سیاسی و نظامی آن باشیم»، این اظهارات قاضی بازنشسته دیوان عالی اسرائیل حنان ملزر است.

ملزر در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل درباره رای دادگاه لاهه توضیح داد که «اسرائیل در آینده باید مراقب همه چیز در ارتباط با فلسطینی‌ها باشد؛ ماهیت این رای آن است که اسرائیل نمی‌تواند هر کاری در نوار غزه، کرانه باختری رود اردن یا حتی درباره ادامه جنگ و نبردهای خشونت‌آمیز انجام دهد».

تحلیلگران اسرائیلی: کارت قرمز گرفتیم
فشار و ناراحتی نمایندگان اسرائیل در دادگاه لاهه

قضات لاهه بعدازظهر روز گذشته جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که «دادگاه امروز رای خود را در مورد امکان اعمال تدابیر فوری علیه اسرائیل در پی اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی در جنگ علیه غزه صادر خواهد کرد».

این دادگاه در پایان جلسه خود به اسرائیل دستور داد تا «تمامی ظرفیت‌هایش» را برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در غزه، در راستای اجرای تعهدات کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی به کار گیرد؛ دادگاه در حکم صادره خود خواستار آزادی فوری همه اسرا شد.

تحلیلگران اسرائیلی: کارت قرمز گرفتیم
حمایت از فلسطین در مقابل مقر دادگاه لاهه

کارشناس حقوق بین الملل ایلان بامباخ هم در این برنامه تلویزیونی ضمن اعلام موافقت با تحلیل ملرز، تصریح کرد که تصمیم اولیه دادگاه لاهه حاکی از «شکست و عدم قبول روایت اسرائیل در مورد جنگ، و در مقابل پذیرش و پیروزی روایت فلسطینی» است.

باومباخ با تاکید بر اینکه «اسرائیل جایگاهش را در مجامع حقوقی و قضایی بین‌المللی از دست داده» خاطرنشان می‌کند که حالا تل‌آویو باید ثابت کند که مرتکب هیچ جنایت جنگی نمی‌شود و اقدامات نظامی‌اش در نوار غزه ناقض قوانین بین‌المللی نیست؛ با توجه به ادامه جنگ، این موضوع اسرائیل را در برابر آزمایش قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 0
    بله 75 ساله خودتون رو بخواب خرگوشی زدید! 17 ساله که با بمب باران های مکرر کشتار شیرخواران معصوم و مردم غیر نظامی مظلوم غزه قصابی راه انداختید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس