جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مجوز واردات خودرو می‌گیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند که به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر ارائه دهد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (شنبه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جز ۱۰ بند ث تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

۱۰- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. در خصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    7 0
    تا ۳۵ هزار دلار رو که برای همه آزاد کنند... این بیشتر تبدیل به این میشه که جانباز مجوزش رو بفروشه. فحشش برای جانباز، ماشینش برای روسای فلان بخش خصوصی. مثلا خودروی ۳۵ هزار دلاری با تعرفه میشه حدود ۳ میلیارد و پونصد میلیون تومان! جانباز و ۳ میلیارد؟!!!! به جای این بازی‌ها، برای همه آزاد کنند...
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    7 0
    روش کثیفی برای بردن آبروی جانبازان و به کام دلالان است - چرا دولت اجازه وارد کردن خودروی کارکرده با قیمت 3 تا 5 هزار دلار را نمیدهد؟ باز هم فتنه مافیای خودرو سازهای بی کیفیت داخلی دنبال وقت هدر دادن در وارد کردن خودروی کارکرده و بردن آبروی جانبازان است - جانباز کی چند میلیارد پول داشته که حالا بتونه خودرو میلیاردی بخره؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    5 0
    ببخشید با کدام پول آش نخورده و دهن سوخته.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    4 0
    درواقع هدف ظاهرا فروش مجوزهاست به میلیاردرها... این طرح رو میلیاردرها به نمایندگان مجلس داده اند؟! به بهانه جانبازها صاحب ماشین مدل بالا بشن؟! ۲۰۲۴ و ۳۵ هزار دلاری. وگرنه جانبازها معمولا پول داروشون رو هم بعضا ندارن... (برای همه آزاد کنید با تعرفه صفر)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس