دستورات اژه‌ای برای حمایت از گزارشگران فساد

رئیس قوه قضاییه گفت: نباید موضوعی را به تصویب برسانیم که می‌دانیم «نمی‌خواهیم» و یا «نمی‌شود» به آن عمل کرد؛ باید هر امری را که تصویب می‌کنیم و هر وعده‌ای را که به مردم می‌دهیم، عملیاتی سازیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای قضایی استان بوشهر، ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه قضایی این استان در راستای کاهش حل مشکلات و مسائل مردم، بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر مصوبات سفر استانی هیئت عالی قضایی به استان بوشهر به ویژه در حوزه مالی و اعتباری، تاکید کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به عدم تحقق بخشی از مصوبات مالی سفر سال ۹۸ هیئت عالی قضایی به استان بوشهر از سوی دستگاه قضایی و استانداری بوشهر، گفت: نباید موضوعی را به تصویب برسانیم که می‌دانیم «نمی‌خواهیم» و یا «نمی‌شود» به آن عمل کرد؛ باید هر امری را که تصویب می‌کنیم و هر وعده‌ای را که به مردم می‌دهیم عملیاتی سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی» دادستان کل کشور نیز در این جلسه، با اشاره به حضور میدانی تابستان سال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بوشهر و دستورات صادره از ناحیه قاضی‌القضات در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات بوشهر، گفت: در نتیجه پیگیری‌های به عمل‌آمده از سوی دستگاه قضایی بوشهر و همکاری بخش‌های ذی‌ربط، از زمان سفر رییس قوه قضاییه به بوشهر در مردادماه سال گذشته تا به امروز، حدود ۹۵ درصد از اموال بلاتکلیف بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی بوشهر به ارزش بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف شدند؛ در حال حاضر هیچگونه اموال رسوبی در پارکینگ‌ها و انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی استان بوشهر وجود ندارد.

خداییان رئیس سازمان بازرسی نیز در این جلسه با اشاره به بازدید خود از مجتمع گازی پارس جنوبی در عسلویه و برگزاری جلسه سه ساعته با مدیران عامل پالایشگاه‌های این مجتمع و مسئولان پتروشیمی‌ها، گفت: خوشبختانه طی مدت اخیر و با کمک‌های مرجع قضایی، اقدامات خوب و مؤثری در راستای کاهش مشکلات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه عسلویه صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به وصول ۳۳ هزار میلیارد تومان مطالبات پالایشگاه‌های گازی از پتروشیمی‌ها ظرف سال جاری اشاره کرد.

وی افزود: همچنین پس از پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان اداره بازرسی استان بوشهر در راستای جمع‌آوری گازهای ال‌پی‌جی و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، گزارشی از ناحیه مسئولان امر ارائه شد ناظر بر اینکه میزان صرفه‌جویی صورت گرفته از این اقدام، حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال خواهد بود.

«مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه با اشاره به حضور خود در گناوه و بازدید از بخش‌های قضایی و همچنین انبارهای اموال تملیکی این شهر، از به‌روز بودن انبارهای اموال تملیکی گناوه خبر داد.

«بابایی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز از صدور سند منطقه ویژه اقتصادی پارس شمالی در قالب ۵۶ جلد سند به مساحت ۶ هزار هکتار خبر داد و گفت: کلیه اقدامات مربوط به تهیه نقشه و مستندسازی این اقدام، بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای توسط همکاران ثبتی انجام شد.

«کاظمی‌فر» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز با اشاره به آمار ۷۲ درصدی دادرسی الکترونیک زندانیان در استان بوشهر، از راه‌اندازی ۵ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در مناطق مختلف این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

«رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این جلسه گفت: همزمان با سفر هیئت عالی قضایی به استان بوشهر، ۱۵۱ گفتگوی چهره به چهره مقامات قضایی با مردم و مراجعه‌کنندگان این استان صورت گرفت که ۱۴۴ مورد از این گفتگوها در مرکز و ۷ مورد در شهرستان‌های استان بوشهر انجام شد.

وی افزود: در جریان این سفر، ۶۲۱ فقره نامه و درخواست مردمی دریافت گردید و مقرر شد که همکاران ما در اسرع وقت به این درخواست‌ها رسیدگی کنند.

رفاهی همچنین از تشکیل ۲۰ مورد پوشه پیگیری ویژه برای پرونده‌های کثیرالشاکی استان بوشهر خبر داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    9 1
    نه میخاین و نه میتونین که کاری برای ملت انجام بدین یکی از نمونه های بارزش محیط زیست
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    5 3
    آقای اژه ای وعده ای که در خصوص عدم تبعیض بین مسئولین و مردم عادی داده بودید را با محاکمه حسن روحانی با داشتن 800 هزار شاکی عملی کنید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      اتفاقا" همین عدم تبعیض بین مردم عادی با صاحب منصبان و وابستگان به احزاب سیاسی یکی از همین وعده هاییست که خود حضرات بارها سر داده و می دهند در حالیکه میدانستند نمی خواهندعمل کنند
  • یزدان NL ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    12 5
    به نظر خودتون زمان کافی برا ابن کارا دارید
  • ملت ایران IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 1
    مردم خواستار محاکمه فوری - فوری حسن روحانی نکبت هستند و کماکان منتظرند تا ببینند قوه قضاییه کی می خواهد این خواسته ملی مردم را انجام بدهد .
  • DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    نباید موضوعی را به تصویب برسانیم که می‌دانیم «نمی‌خواهیم» و یا «نمی‌شود» به آن عمل کرد؛
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 1
      جناب آقای اژه‌ای تصویب یه قانون ضعیف بدتر از نداشتن قانونه ... اگر می خواهید حجاب اجباری هم به سرنوشت منع دیش ماهواره تبدیل نشه جلو تصویبشو بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس