به گزارش مشرق، مهمترین عناوین ورزشی روز یکشنبه 2 مهرماه به شرح زیر است:

پیروزی سخت بارسلونا در دقایق آخر

در هفته پنجم لیگ اسپانیا بارسلونا با پیروزی دقیقه پایانی برابر گرانادا رکورد صد در صد امتیازی خود را حفظ کرد.
دیدارهای لیگ اسپانیا با انجام 4 دیدار وارد هفته پنجم شد. در مهم ترین دیدار بارسلونا در نوکمپ میزبان گرانادا بود که در پایان 90 دقیقه، این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسید تا این تیم بتواند رکورد صد در صد امتیازی خود در این فصل را حفظ کند.

عکس/ نیم‌ صفحه اول روزنامه‌ های ورزشی
تیتر اول اکثر روزنامه های ورزشی امروز یکشنبه 2 مهر 91 به خط خوردن کریمی و انصاری فرد از لیست پرسپولیس برای بازی امروز با سپاهان و جواب منفی مجیدی به پیشنهاد رویانیان اختصاص دارد.




بازی هافبک سابق استقلال مقابل یوونتوس

هافبک پرویی سابق استقلال شب گذشته مقابل یوونتوس ایتالیا به میدان رفت.

 به گزارش مشرق، شب گذشته پیکارهای هفته چهارم لیگ باشگاهی ایتالیا (سری A) میان تیم‌های یوونتوس و کیه‌وو پیگیری شد که در این بازی یووه در ورزشگاه اختصاصی خود با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید.

نکته جالب توجه این بازی حضور ( پائولو رینالدو کروزادو دوراند) معروف به رینالدو در زمین مسابقه بود.

این هافبک پرویی 28 ساله، سابقه بازی برای استقلال را دارد و در سال‌‌های 2008 - 2010 ( به مدت 2 سال) برای آبی‌های پایتخت در 18 بازی به میدان رفته است.

خوش‌بینی رئیس فدراسیون به رفع تعلیق

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: بحث تعلیق ایران در در مجمع فدراسیون جهانی مطرح نشده است؛ بنابراین روند گذشته خود را همچنان ادامه می‌دهیم.

به گزارش مشرق، خسرو قمری در گفت و گو با فارس گفت: پس از محروم شدن از حضور در هلند، وکیل فدراسیون را به مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری اعزام کردیم تا جلوی مشکلات را بگیریم.

وی ادامه داد: موارد مختلفی را پیش‌بینی کرده بودیم تا در صورتی که نتوانیم راهی هلند شویم، این موارد را اجرایی کنیم که خدمت گرفتن وکیل در همین راستا انجام شد تا با ارئه مستندات از فدراسیون دفاع کند.

امضا 60 نماینده برای استیضاح وزیر ورزش
نماینده مردم اسدآباد در اخطاری به هیات رئیسه مجلس خواستار اعلام وصول طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان شد که با 60 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.
به گزارش مشرق، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در جلسه علنی امروز یکشنبه در اخطاری خطاب به محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه مجلس را بر عهده داشت گفت: چرا در حالی که نمایندگان می توانند با 10 امضا وزیری را استیضاح کنند ، طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان با امضای 60 نماینده و مخالفت شخص شما اعلام وصول نمی‌شود؟


برگزاری مجمع در غیاب ناظر کمیته ملی المپیک
رئیس‌فدراسیون تیراندازی‌باکمان انتخاب شد

محمدعلی شجاعی به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شد.

 به گزارش مشرق، مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان صبح امروز با حضور تمام اعضاء و به ریاست حمید سجادی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

برای به دست آوردن پست ریاست فدراسیون رضا بختیاری و محمد علی شجاعی کاندیدا بودند که بختیاری پیش از رای گیری انصراف داد و در نهایت شجاعی که پس از برکناری کریم صفایی از اسفندماه سال گذشته از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست، فدراسیون تیراندازی با کمان را اداره می‌کرد، با کسب 44 رأی از 45 رای برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. 



بازگشت نفت تهران به ليگ برتر كشتي آزاد

تيم نفت تهران به ليگ برتر كشتي آزاد ايران بازگشت.

به گزارش مشرق، پس از اين كه اداره ورزش شركت ملي نفت و در راس آن قنبرزاده تصميم به انحلال تيم كشتي نفت تهران و انتقال آن به مازندران گرفت، پس از ديدار خطيب سرپرست فدراسيون كشتي با وزير نفت، دستور قبلي لغو شد و تيم كشتي آزاد نفت به تهران برگشت.

همچنين به كادر فني اين تيم دستور داده شده تا پر افتخارترين تيم ليگ برتر كشتي آزاد را براي حضور مجدد در اين رقابتها آماده كنند.



رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با غیبت سر ناظر اصلی به عنوان سر ناظر مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا انتخاب شده است.

 مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از روز گذشته در تهران آغاز شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا از مدت ها قبل ناظران داوری و بازی های این دوره از رقابت ها را انتخاب کرده بود و برای نظارت بیشتر سر ناظر داور هم در نظر گرفته بود و قرار بود این سر ناظر در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران حضور پیدا کند.




مسابقات زير 16 سال قهرماني آسيا
پيروزي قاطع كره جنوبي مقابل كره شمالي
تيم ملي فوتبال زير 16 سال كره جنوبي مقابل كره شمالي به برتري دست يافت.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در دومين روز از رقابت‌هاي زير 16 سال فوتبال قهرماني آسيا تيم‌هاي ملي كره شمالي و كره جنوبي در ورزشگاه دستگردي به مصاف هم رفتند كه در پايان كره جنوبي با سه گل حريف خود را شكست داد.

اين بازي كه از گروه C انجام مي‌شد با درخشش هوانگ هي چان همراه شد كه هر سه گل كره جنوبي را به ثمر رساند.

قهرماني پرورش اندام ايران در آسيا
به گزارش مشرق، تيم پرورش اندام و بادي كلاسيك ايران در مسابقات آسيايي در چين پنج طلا، سه نقره و يك برنز گرفت.

دلخوری شدید فتح الله زاده از مجیدی
به گزارش مشرق، ستاره ها نوشت: علی فتح ا.. زاده مدیر عامل استقلال که از دوستان نزدیک فرهاد مجیدی به حساب می آید، از این بازیکن به شدت دلخور است.
این بازیکن بعد از مصاحبه رویانیان که گفته بود با او برای حضور در پرسپولیس مذاکره کرده، در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها، علیرغم صحبت در این باره، از واعظ آشتیانی هم تعریف کرده بود. فتح ا... زاده مشکلات عدیده ای با آشتیانی دارد و بابت این تعریف های مجیدی، به شدت از او گلایه دارد.

مدیر عامل استقلال در این باره گفت: «من الان می فهمم که امیر قلعه نویی درست می گفت. استقلال را به اندازه کافی می کوبند ولی مجیدی هم با حرف هایی که زد نشان داد در اردوی دشمن است! من می خواستم مجیدی را بیاورم ولی قطعا دیگر این کار را نمی کنم.»

واکنش واعظ‌ به صحبتهای فتح‌ الله‌ زاده
عضو هیئت مدیره باشگاه داماش گیلان در واکنش به اظهارات مدیرعامل استقلال گفت: آنها از محبوبیت فرهاد مجیدی می‌ترسند.

پیروزی منچستريونايتد در زمین لیورپول
تيم فوتبال منچستريونايتد در هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر انگليس، مقابل ميزبانش ليورپول به پيروزي رسيد.
به گزارش مشرق هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر انگليس با انجام يك ديدار پي گيري شد كه در آن منچستر يونايتد موفق شد با نتيجه 2 بر يك ليورپول را شكست دهد.




ووشوی جوانان جهان - ماکائو/
تیم ساندای ایران نایب قهرمان جهان شد
تیم ملی ووشوی جوانان ایران در پایان چهارمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی رده‌های سنی جهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی بخش ساندا شد.

به گزارش مشرق، این دوره از مسابقات  پنجشنبه گذشته با حضور 408 ووشوکار از 41 کشور جهان در ماکائو آغاز شد و امروز یکشنبه با قهرمانی چین خاتمه یافت. تیم ملی کشورمان در بخش ساندای مجموع دختران و پسران عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و روسیه هم در جای سوم ایستاد.

میلاد قزل سفلو، سهیل خدرویسی و زهره شه پری سه نشان طلا در بخش ساندا ، یک مدال طلا  یک نقره و یک برنز توسط سپیده شاکریان، دو مدال نقره توسط امیر نجفی پور و سهیل محمودی و چهار مدال برنز توسط رجبی، مختارپور، حجتی و رجبی کسب کرده است.

تیم ایران در دوره قبلی رقابتهای جهانی رده های سنی محتلف سه مدال طلا ، 4 نقره و 5 برنز کسب کرده بود. در این دوره تعداد مدالها مشابه دوره قبل بود ولی یک طلا بیشتر به دست آمد.

پیروزی شاگردان ابراهیم‌زاده برابر صبای قم/
صدرنشینی مجدد نفت در لیگ‌برتر+حواشی

تیم فوتبال نفت تهران با پیروزی برابر تیم صبای قم دوباره به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر بازگشت.

به گزارش مشرق، هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر فوتبال با برتری یک بر صفر تیم نفت تهران مقابل صبای قم در ورزشگاه تختی تهران پیگیری شد.

در این بازی که قضاوت آن را محسن ترکی بر عهده داشت تک گل بازی را هادی شکوری مدافع تیم فوتبال نفت تهران در دقیقه 79 به ثمر رساند. ایمان موسوی مهاجم تیم فوتبال نفت تهران با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 83 از زمین مسابقه اخراج شد.

با این برد تیم فوتبال نفت تهران 18 امتیازی شد و مجددا صدر جدول رقابت های لیگ برتر را از آن خود کرد. تیم صبای قم نیز با 14 امتیاز در رده هفتم جدول باقی ماند.


صعود سپاهان به رده دوم جدول
چهارمين‌باخت ژوزه و پرسپوليس/كريمي هم مشكل سرخپوشان نبود!
تيم فوتبال پرسپوليس در روزي كه علي كريمي و كريم انصاري‌فرد را حتي روي نيمكت هم نداشت، در هفته نهم شکستی دیگر را تجربه کرد و این بار برابر سپاهان چهارمین شکستش را تجربه کرد تا با تیم قعرنشین جدول تنها یک امتیاز فاصله داشته باشد.

به گزارش مشرق، در آخرين ديدار هفته‌ي نهم ليگ برتر فوتبال، از ساعت 18:30 تيم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ميزبان پرسپوليس بود كه اين بازي در پايان با دو گل به سود سپاهان به پايان رسيد. كلاه كج (51) و سوكاي (72) گلزنان اين بازي بودند.



مهاجم تیم فوتبال استقلال خواهان جدایی از این تیم شده است.



به گزارش مشرق، در هفته پنجم لیگ اسپانیا بارسلونا با پیروزی 2-0 در دقایق پایانی برابر گرانادا رکورد صد در صد امتیازی خود را حفظ کرد. ژاوی گل اول بارسلونا را به زیبایی به ثمر رساند.
 




تیم فوتبال نفت تهران با پیروزی برابر تیم صبای قم دوباره به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر بازگشت.



تيم فوتبال پرسپوليس در روزي كه علي كريمي و كريم انصاري‌فرد را حتي روي نيمكت هم نداشت، در هفته نهم شکستی دیگر را تجربه کرد و این بار برابر سپاهان چهارمین شکستش را تجربه کرد تا با تیم قعرنشین جدول تنها یک امتیاز فاصله داشته باشد.




مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از جریمه ۱۰ درصدی بازیکنان پرسپولیس به استثنای ۴ نفر خبر داد.



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که از این تیم نمی‌رود تا اینکه اخراجش کنند.




برای دیدن مهمترین اخبار اقتصادی امروز اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مهمترین اخبار فرهنگی امروز اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مهمترین اخبار بین الملل امروز اینجا کلیک کنید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس