کد خبر 1568978
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
محسن مهدیان

خیلی ساده و کوتاه؛ همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم و سفره مردم را کوچک کردند و خیابان‌ها را آتش زدند و خوبان شهر را ترور کردند، پروژه مشارکت پایین در انتخابات را هم دنبال می‌کنند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: خیلی ساده و کوتاه؛ همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم و سفره مردم را کوچک کردند و خیابان‌ها را آتش زدند و خوبان شهر را ترور کردند، پروژه مشارکت پایین در انتخابات را هم دنبال می‌کنند.

اما ابزار نهایی این خناسان برای قهر مردم با صندوق رأی چیست؟ ۲ هدف میانی دارند؛ اول اینکه رأی مردم در گذشته بی‌اثر بوده است؛ دوم اینکه در آینده هم بین این و آن تفاوتی نیست. اما دشمن به کنار، برخی در داخل نقش عاملان گل به‌خودی را بازی می‌کنند و همین ۲ پروژه دشمن را ناخواسته مدد می‌دهند.

یکم. سهم خودی‌ها در پروژه اول دشمن:

دسته اول کسانی هستند که تصور می‌کنند با تخریب و اتهام زنی و به‌اصطلاح افشاگری موجب روشنگری و رونق انتخابات می‌شوند و متأسفانه این اقدام زشت و زننده را هم اخیرا کلید زدند. این افراد نمی‌دانند که ثمره نهایی این دست اقدامات فارغ از قضاوت اخلاقی و شرعی و قانونی تنها و تنها تأیید گزاره فساد سیستمی دشمن است که این روزها و در شب انتخابات هر دم بدان می‌دمند.

توجه کنیم کسی منکر مبارزه با خطا و تخلف و فساد نیست، اما این‌دست اتهامات رسانه‌ای بدون حضور محکمه و عدلیه آن هم در زمان کوتاه تا شب انتخابات، تنها و تنها اثبات این ادعاست که بین این و آن فرقی نیست و رأی دادن بی‌اثر است.

دوم. سهم خودی‌ها در پروژه دوم دشمن:

دسته دوم برخی از مسئولان هستند. برخی تصمیمات شتابزده در این زمان کوتاه که موجب سوءتفاهم و خطای ادراکی در جامعه می‌شود، فرصت را برای دشمنی‌ها فراهم می‌کند. پروژه دشمن این‌است که صندوق رأی در گذشته مؤثر نبوده است و رفت‌وآمد دولت‌ها موجب اصلاحات یا توسعه نمی‌شود. از این‌سو تصمیمات خلق‌الساعه‌ای که در این زمان اندک فرصت روشنگری و اقدام رسانه‌ای مؤثر برای آن وجود ندارد، تنها پاس گل به دشمنی‌هاست. چه بسا تصمیمی که به جهت کارشناسی نیز منطقی است اما به جهت زمان اندک برای روشنگری و تبیین و کار رسانه‌ای، طعمه دشمن می‌شود.

مصادیق هردو بخش کم است اما کمش هم در شب انتخابات بسیار است. نمونه‌ها را خودتان فهرست کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • alir IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    8 26
    اینطور به نظر می رسد (و اگر درست باشد -)برای مجلس یک اقلیت متفاوت مثل مطهری باشد اما در تصمیمات مهم مجلس تاثیری نداشته باشند! بازنده جمهوری اسلامی می باشد چون یک مجلس ضعیف نمی تواند تصمیمات درست و کارشناسی به دور از مواضع احساسی و هیجانی بگیرد بلکه مجلسی مجیز گوی و در ظاهر شعار حاکمیت را به پیش می برد و اما این آسیب به حاکمیت و منافع ملی می زند. به مدارک دانشگاهی برخی توجه نکنید چون اسانسوری مدرک گرفتند... بدون پشتوانه علمی ! احتمالا معدلشان هم 18 و خرده ای هم باشد!
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      21 8
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      14 6
      اصلاح طلبان از عوامل خسارت زدن به مردم و کشور حمایت می کنند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟
  • محسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 11
    بنظرم یه کم منصفانه باید حرف بزنیم اگه واقعا خواهان مشارکت بالا باید شورای نگهبان فرصت رو جهت حضور گرایش ها به صورت واقعی و رقابتی فراهم کنه ،رهبری بارها در مورد مشارکت و شور انتخاباتی امسال تاکیید داشتند ولی متاسفانه شورای نگهبان هنوز متوجه منویات ایشان و شرایط خیلی حساس کنونی نیست
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    13 0
    همونهایی که حال خدمت به مردم را ندارند قهر مردم را سیاسی جلوه میدهند و تأثیر عملکرد خودشان در قهر برخی از مردم با صندوق را نادیده میگیرند / کاش هر سال انتخابات بود تا مسئولینی که دم انتخابات یاد حل مشکلات مردم میافتند یا فقط شعار و سخنرانی میکنند هرساله به رأی مردم نیاز داشتند و بیشتر خدمت میکردند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    8 27
    خواسته های مردم در حد رد یا قبول چنتا اصلاح طلب تاریخ مصرف گذشته نیارید پایین ...اگر می خواهید تحول ایجاد شه باید اسباب تحول فراهم کنید ...در خواست ها ی جامعه معلومه این حکومته که باید خودشو باجامعه وفق بده ...وگرنه جامعه مسیر خودش میره و منتظره حکومت نمی مونه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      25 4
      جامعه مسیر خودش را میره ؟ این مسیر را کی تعیین میکنه به کدام سو تعیین میکنه تا کجا تعیین میکنه
  • FR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 17
    کاملا درست است تشخیص نیت واقعی آدم‌ها و اینکه دقیقا کجا قرار دارند بسیار سخت شده
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    23 0
    چرت نگو...صفحات شناسنامه ام پر از مهر انتخاباته...حستی یدونه کم نداره.....بخاطر دروغها در انتخابات شرکت نمی کنم...برادر شهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس