خانواده‌های بالای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان دریافت می‌کنند

نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۱۳ موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز -سه‌شنبه ۳ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (الف) (ب) و بند الحاقی ۲تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (الف) تبصره (۱۳) ماده واحده آمده است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است به تشخیص وزیر، فضاهای فرهنگی و هنری در اختیار خود را به‌صورت موقت (حداکثر یکماه) برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های غیرانتفاعی فرهنگی و هنری به ‌ویژه با رویکردهای انقلابی و بسط و گسترش فرهنگ و هنر اصیل اسلامی- ایرانی به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان بگذارد. مازاد بر زمان تعیین‌شده به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

در بند (ب) تبصره (۱۳) بدین شرح است؛ در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از تحکیم خانواده و جمعیت و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک‌درصد(۱%) از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۳ یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 0
    خوش به حال عیالوارها
  • من IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    دروغه من‌خودم‌۱ساله اقدام کردم زمینی در ۴۰ کیلومتری شهر اونهم بدون هیچ کاربری بیابون واقعی میگن خواهیم داد
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    حق واقعی مردم رو بدهند زمین پیشکششون اداره بازنشستگی خدمات کشوری در پرداخت حق اولاد فقط وفقط تا سه فرزند رو پرداخت میکنه !؟!؟ مردم قسم حضرت عباس رو قبول کنن یا دم خروس را؟!؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس