کد خبر 1568896
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی تعیین شد

نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به تفکیک درآمدها در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه مشخص شد.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف (۲) و (۴) بند (ث) تبصره (۱۵) و بند الحاقی (۳) تبصره (۴)ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف (۲) بند (ث) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه آمده است: نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به‌شرح زیر می‌باشد:

۱-۲- ‌نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۱، ۴۴۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون (۱، ۹۸۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال، ده‌ درصد (۱۰%)

۲-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون (۱، ۹۸۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال تا سه میلیارد و دویست و چهل میلیون (۳، ۲۴۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال، پانزده‌ درصد (۱۵%)

۳-۲- ‌نسبت به مازاد سه میلیارد و دویست و چهل میلیون (۳، ۲۴۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و هشتصد میلیون (۴، ۸۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال، بیست ‌درصد (۲۰%)

۴-۲- نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتصد میلیون (۴، ۸۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال به بالا، سی درصد (۳۰%) کلیه افرادی که در قبال ارائه خدمت در دستگاهها تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق‌الزحمه، حق نظارت، حق‌التألیف و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند، مشمول حکم این بند هستند. اعضای هیأت ‌علمی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) «قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب سال ۱۳۹۴ هستند.

همچنین بر اساس ردیف (۴) بند (ث) تبصره (۱۵) که به تصویب نمایندگان رسید؛ مفاد این بند در خصوص درآمد مشمول مالیات حاصل از عناوین برشمرده شده فوق که از مصادیق درآمد مواد (۸۲) و (۸۳) «قانون مالیات‌های مستقیم» نباشند، نیز جاری است.

در بند الحاقی (۳) تبصره (۴) ماده واحده آمده است؛ معادل حق‌العمل فرآورده‌های نفتی و سی. ان. جی سهمیه اعتباری بنزین در منابع و مصارف تبصره (۸) این قانون محاسبه نشده و مبالغ مذکور حسب مورد از محل فروش سوخت برداشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    ببا ۳ میلیارد خونه هم نمیشه خرید بعد این اعداد از مجا آوردین ۱/۴۴۰ تا ۱/۹۸۰ ؟ طرف ۲ میلیارد تو حسابشه است باید ۲۰۰ میلیون بده به شما
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    وقتی مالیات با در امد نمیخونه این پول مفت باید واسه چی به دولت باید داد ؟
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    واقعا پلکان بی منطقی است فرض کن شما ۴۰ میلیون در آمد داشته باشی وقتی هزینه زندگی با اجاره در منطقه متوسط شهر اگر بخواهی زندگی معمولی کنی همین حدود در میاد ۳۰ درصد مالیات بگیری !!!! جدول باید اینطوری باشه تا ۲۰ تومان معاف از ۲۰ تا ۳۰«» ۵درصد از ۳۰ تا ۴۰ «»۱۰ د رصد از ۴۰ تا ۵۰ «»۱۵ درصد از ۵۰ تا ۸۰«» ۲۰ درصد و از ۸۰ به بالا ۲۵ درصد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    نرخ مالیات برمجموع درامد با نرخ ماده ۱۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم چه تفاوتی دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس