به گزارش مشرق، عبدالرضا هادیزاده، فعال رسانه،در توئیتر خود نوشت:

1. بایدن در برابر انتخاب‌های سخت و سخت‌تر مقابل محور مقاومت قرار دارد و شکست نتانیاهو در غزه هم کار را برای او پیچیده‌تر کرده است.

بخش‌هایی از تحلیل اکونومیست را بخوانید:
متحدان ایران در عراق و سوریه از آغاز جنگ غزه تاکنون 140 حمله موشکی و پهپادی علیه آمریکا انجام داده اند.

2. به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا،شدیدترین آنها در 20 ژانویه با شلیک رگبار «موشک‌های بالستیک و راکت‌های متعدد» به پایگاه الاسد در غرب عراق رخ داد. در این حملات تعداد نامعلومی از آمریکایی‌ها مجروح شده‌اند.

3. بایدن اکنون با فشار فزاینده ای برای انجام اقدامات قوی تر علیه خود ایران مواجه خواهد شد. این یک معضل برای او است: اگر بایدن هیچ کاری نکند آمریکا ضعیف به نظر می رسد و اگر تلافی کند رئیس جمهور در سال انتخاباتی با خطر جنگ جدیدی روبرو می‌شود.

4.بایدن نمی‌خواهد در زمانی که آمریکا با حمایت از اوکراین در جنگ خود علیه روسیه ضعیف شده و تلاش می‌کند از جنگ دیگری علیه چین بر سر تایوان جلوگیری کند، به جنگ خاورمیانه کشیده شود. علاوه بر این، بایدن به دنبال انتخاب مجدد در سال جاری است.

5. بهترین امید بایدن این است که اسرائیل به زودی در غزه پیروز شود، یا حداقل جنگ خود در غزه را خنثی کند و بدین ترتیب از خشم در سراسر منطقه بکاهد. اما اسرائیل نه حماس را سرکوب کرده و نه گروگان هایش را بازگردانده است و نشانه کمی از آمادگی برای توقف نشان می دهد!

بایدن انتخاب‌های سخت و سخت‌تری در مقابل محور مقاومت دارد

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 4
    ,آقای بایدن بدان زمین منتظر بلعیدن نیروهای شماست وعده خداوند حتمیست
  • FR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    همین که در شرایط حساس و خطرناک امکان گسترش جنگ بایدم و نتانیاهو در فکر حفظ قدرت شخصی یا حتی حزبی خود باشند نشان دهنده بی توجهی به سر نوشت ملت ها ست و نه حتی یک هدف استراتژیک برای پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس