هشدار مقام اردنی درباره تحرکات سیاسی مرموز برای فریب دادن کشورهای عربی

یک مقام ارشد سابق اردنی درباره تحرکات سیاسی که این روزها در سطح منطقه و از سوی آمریکا علیه مساله فلسطین دنبال می‌شود به شدت هشدار داد.

به گزارش مشرق، «مروان المعشر» وزیر خارجه پیشین اردن درباره تحرکات سیاسی مبهم در زمینه پرونده فلسطین به شدت هشدار داد.

وی افزود: باید در قبال تحرکات سیاسی در زمینه فلسطین هوشیار بود تا به سرنوشت موارد قبلی گرفتار نشود؛ هدف نهایی باید مشخص شود؛ بحث راهکار دودولتی و تثبیت عادی سازی اقدامی جدیدی برای گول زدن کشورهای عربی و گمراه کردن آنهاست.

المعشر تصریح کرد: نباید به کمتر از پایان اشغالگری و توقف کامل شهرک سازی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین طبق اعلام سازمان ملل، راضی شد.

وی درباره روابط اردن و رژیم صهیونیستی نیز گفت: هر آنکه فکر می کند روابط امان و تل آویو به شرایط قبل از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه / عملیات طوفان الاقصی) بر می‌گردد، در توهم است. ارتش اسرائیل تفاوتی میان مقرهای حماس و بیمارستان صحرایی اردن قائل نمی‌شود.

وزیر خارجه پیشین اردن بیان داشت: به نظر می‌رسد که جنگ کنونی طولانی خواهد شد و چشم اندازی درباره روند سیاسی و راهکار دودولتی در آینده نزدیک وجود ندارد. تنها راه باقیمانده برای ملت فلسطین مقاومت مسلحانه است.

وی خواستار بازنگری جدی مواضع اردن در خصوص رژیم صهیونیستی شد و راهکار دودولتی را واقع بینانه ندانست.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل گفت که راه حل دو دولتی برای (رژیم) اسرائیل و فلسطین در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو غیرممکن نیست. بایدن بامداد شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا راه حل دو دولتی تا زمانیکه نتانیاهو در قدرت باشد، غیرممکن است یا خیر، گفت: نه، نیست.

این در حالی است که نتانیاهو اعلام کرده که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل باشند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 0
    سکوت اردن و مصر در قضیه ی غزه طوری بود ک هم اعرابو به این دولتها بدبین کرد و هم غربی ها را مایوس کرد. امریکار برای ایجاد پیمان بین اعراب و صهیونیستها نیاز به حکومتهای جدیدی توی مصر و اردن داره و برای عوض کزدن صحنه و متهم نشدن مصر و اردن به همدلی با یهودی ها، امریکا این دولتها را ساقط میکنه. این خسران مزد کسانیه ک هدایت نشدند و به امریکایی ها دل بستن
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    با این پادشاهان به جایی نمی رسیم
  • GB ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    رژیم نجس و شیطانی یهود به کل فلسطین هم قانع نبوده. نخوااد بود. قبلا اهم علام کرده بود که قسمتی از اردن هم مربوط به یهود است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس