کد خبر 1568196
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه، در کانال تلگرام خود نوشت:

نتانیاهو از ترورها چه میخواهد؟!

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشوم لازم است توضیح دهم ایران امروز در میانه یک جنگ ترکیبیِ پیچیده است که در آن همه گزینه های یک نبرد واقعی فعال شده است؛ اما اینکه مردم احساس میکنند جنگی وجود ندارد، ثبات برقرار است، و ترورهای گاه و بیگاه را عجیب میدانند، این دیگر هنر جمهوری اسلامی است که علیرغم قرار داشتن در کانون اصلی تحولات و نبردهای سخت غرب آسیا، کشتی خود را از این تلاطم های شدید به گونه ای آرام و مطمئن عبور داده است که کمترین تکانه ها برای مردمش عجیب و غیر قابل انتظار به نظر میرسد.

حال آنکه هر کشور دیگری اگر میخواست بجای جمهوری اسلامی اینچنین آشکار پنجه در پنجه آمریکا و ناتو بیاندازد، اسرائیل را به ورطه نابودی بکشاند و مسئولیت آن را نیز شجاعانه بپذیرد، حتی اگر تسلیم نمیشد، احتمالا اکنون به ویرانه ها شباهت داشت، نه آنکه مردمش در شبکه های اجتماعی کیفیت رفاه اجتماعی را به بحث بنشینند!

و اما کشوری که در نبرد علیه باطل است، در راه اهداف بلند خود خون هم میدهد و این شهادت ها در یک نبرد مستمر امری طبیعی است. اگر ایران را با آمریکا مقایسه کنید، آنها هم مکرر تلفات میدهند، خسارات سنگین متحمل میشوند و تقریبا در همه طرح هایشان ناکام مانده اند؛ و اگر سطح تلافی را در قواره رژیم صهیونیستی و شرایطش در جنگ ارزیابی نمایید، باید بگویم این کجا و آن کجا؟

یکی پایتختش روز و شب زیر موشک ها و راکت های مقاومت است، بنادرش تعطیل، اقتصادش مختل، شهرک نشینانش آواره، ارتشش درگیر، استیصال بی سابقه تجربه مینماید و با افکار عمومی در داخل و خارج طرف است، دیگری هم خیلی آسوده و با تمرکز کل جبهه های منطقه را در آرامش مدیریت میکند، در حالی که خط مقدم فرسنگ ها با مرزهایش فاصله دارد و صد البته گاهی شهدایی را نیز تقدیم میکند و اگر این نباشد نامش جنگ نیست! اما بعد...!

نتانیاهو با این ترورها واقعا به دنبال چیست؟ واقعیت این است که او خود و اسرائیل و حتی آمریکا را در یک مخمصه عجیب قرار داده است. توقف جنگ برایشان شکست است؛ ادامه جنگ دردی از دردهایشان دوا نمیکند و مکرر هزینه های جدید میسازد و محاصره را تنگ تر میکند، علاوه بر تلفات زیاد و ضررهای مالی فراوان، به اختلافات داخلیِ مردم و سیاسیون، و سیاسیون با هم نیز دامن زده است؛ آمریکا نیز صراحتا اعلام کرد ادامه جنگ بی فایده است.

بلینکن به سران رژیم گفته مطابق ارزیابی های ما این جنگ به نابودی و شکست حماس منتج نمیشود و بهتر است که از آن دست کشید. این یعنی آمریکا نیز چشم انداز مثبتی در ادامه نبرد غزه نمیبیند! فشارهای داخلی و خارجی نیز بر نتانیاهو افزایش یافته است و هر روز ملت ها و کشورهای دیگری به جمع مخالفان رژیم اشغالگر میپیوندند.

علاوه بر آفریقای جنوبی مکزیک و شیلی نیز سخن از شکایت از اسرائیل نزد دادگاه کیفری بین المللی برای نسل کشی در غزه به میان آورده اند، و جالب آنکه سوئیس که خود در ایران حافظ منافع آمریکا است، لب به شکایت از اسرائیل گشوده و این رژیم را تهدید به شکایت کرده است.

اینها باعث شده تا نتانیاهو بیش از پیش عصبی شود و قطعا بانی تمام این بدبختی ها را جمهوری اسلامی ایران میداند. جنگ متوقف شود، عمر سیاسی نتانیاهو پایان خواهد یافت، و به احتمال زیاد وی را محاکمه خواهند کرد. هم بخاطر سهل انگاری هنگام وقوع حادثه هفتم اکتبر و ناتوانی در مدیریت جنگ، و هم پرونده های قضایی که پیش از این حوادث داشت.

او یک راه بیشتر ندارد، و آن هم وارد کردن آمریکا به درگیری با ایران است؛ به نحوی که جنگ در منطقه آنقدر گسترده گردد که نبرد غزه در میان آن گم شود. به این شکل هم آمریکا و غرب را بصورت واقعی کنار خود می آورد، و هم آسیب جدی به مقاومت میزند و هم اینکه به خیال خام خود با بروز یک جنگ بزرگ اسرائیل را از کانون توجهات منطقه و دنیا خارج میکند.

آمریکا به هیچ وجه این را نمیخواهد چون میداند جنگی را اگر شروع کنند پایانش را دیگران ترسیم میکنند! در واقع این جنگ یعنی نابودی همه امکانات آنها...! او میداند که ایران هم از چنین وضعیتی واهمه ندارد، اما چون ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی است، هیچ وقت ایران رسما و علنا ورود نخواهد کرد، اما میگوید بیا ما منتظریم!

باور کنید یکی از زیباترین و دقیق ترین شیوه های مدیریت جنگ را این روزها ایران پیاده کرده است. همه جوره دشمن را به باتلاق کشانده و خود محکم و استوار با هیبتی قانونی، دیپلماتیک و عملا بعنوان سخنگوی مقاومت در جهان حرف منطقی میزند و حتی توانسته ذهنیت مردم دنیا را تا حدود زیادی به نفع مقاومت تغییر دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پریسا متفکر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 3
    انفعال مسئولان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، نتانیاهو رو جری و متهور کرده تا هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد. امروز بهترین فرصت برای نابودی اسرائیل فراهم شده و افکار عمومی جهان هم به ما حق می دهند که اسرائیل رو با موشک هامان شخم بزنیم
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 4
    وضعیت داره خطری میشه ... چرا ایران اینقدر میترسه از جنگ ؟ چرا نتانیاهو رو ترور نمیکنید؟ چرا یک حمله ی درست حسابی به اسراییل نمیکنید تا ترورها ادامه نداشته باشه ؟؟؟ از حزب الله مرکز تل اویو رو بزنید
  • FR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    دقیقا همینطور است درود بر جمهوری اسلامی ایران و رهبری بی نظیر آن در تمام طول تاریخ
  • رضا IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 1
    جمهوری اسلامی اسرائیل را به ورطه نابودی کشونده و مسؤلیت آن را هم شجاعانه پذیرفت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس