.

هنگامی که تعداد پرتابه‌های مهاجم از تعداد موشک‌های رهگیر در آتشبار پدافندی بیشتر باشد و پس از اتمام ذخایر، موشک‌های مهاجم به هدف اصابت کنند اصطلاحا می گویند که سامانه پدافندی مذکور اوت نامبر شده است.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ عصر روز شنبه ۳۰ دی ماه و درست چند ساعت پس از انتشار خبر شهادت تعدادی از مستشاران نظامی ایران در حمله صهیونیست‌ها به دمشق، شبکه آمریکایی فاکس نیوز از وقوع یک حمله بزرگ موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق و محل حضور نظامیان امریکایی خبر داد.

منابع امریکایی مدعی شدند این بزرگترین حمله موشکی سالهای اخیر به محل استقرار ارتش امریکا بوده و موجب شده تا سامانه‌های پدافندی موجود در پایگاه عین الاسد دست به شلیک پرتعداد موشک برای رهگیری پرتابه‌های مهاجم بزنند.


شلیک موشک‌های پدافندی پاتریوت در عین الاسد


رکورد شلیک موشک به یک پایگاه امریکایی شکسته شد

از زمان عملیات انتقام ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در دی ماه سال ۱۳۹۸ که با شلیک ۱۳ فروند موشک بالستیک به سمت مقر تروریست‌های سنتکام در عین الاسد همراه شد، گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه چندین بار با استفاده از پهپادهای انتحاری، راکت‌های توپخانه‌ای و در مواردی شلیک موشک‌های بالستیک تاکتیکی محل حضور نظامیان امریکایی را در چندین پایگاه نظامی غیرقانونی در این دو کشور هدف حملات خود قرار داده بودند.

ثبت بزرگترین حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های سنتکام در عراق/ اعتراف تلخ آمریکا: پاتریوت در عین الاسد «Out Number» شد +فیلم و تصاویر
بیانیه گروه مقاومت اسلامی عراق در خصوص حمله موشکی به عین الاسد

اما شلیک همزمان حدود ۲۰ فروند موشک بالستیک و راکت سنگین (بنا به ادعای منابع امریکایی) به سمت پایگاه هوایی عین الاسد یک رکوردشکنی در این زمینه محسوب می‌شود؛ بنابر ادعای شبکه فاکس نیوز به نقل از اشخاص معتبر در وزارت دفاع امریکا، سامانه پدافندی پاتریوت مستقر در عین الاسد بیش از ۱۵ فروند موشک رهگیر PAC۲ و PAC۳ را به سمت موشک‌های مهاجم شلیک اما باز هم تعدادی از موشک‌ها به محوطه پایگاه اصابت کرده و موجب وارد آمدن خسارات و زخمی شدن چند نظامی امریکایی شده است.

ثبت بزرگترین حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های سنتکام در عراق/ اعتراف تلخ آمریکا: پاتریوت در عین الاسد «Out Number» شد +فیلم و تصاویر
بقایای موشک پدافندی PAC۳ در اطراف پایگاه عین الاسد

مشخصا در این زمینه همچون نتایج حمله موشکی سپاه به مقر مهم ارتش آمریکا در عراق، باز هم شاهد سانسور شدید خبری ارتش ایالات متحده و تلاش برای مخفی کردن خسارات و تلفات واقعی وارد آمده بر نظامیان امریکایی و تاسیسات موجود در پایگاه عین الاسد هستیم.


اثرات انفجار موشک‌های رهگیر پاتریوت در آسمان پایگاه عین الاسد در الانبار عراق


اعتراف تلخ آمریکا؛ پاتریوت در عین الاسد "اوت نامبر" شد

اما نکته جالبی که در بیانیه روز گذشته فاکس نیوز به نقل از مقامات امریکایی دیده می شد، اعتراف تلخ به "اوت نامبر شدن" سامانه پاتریوت بود؛ در اصطلاحات نظامی هنگامی که تعداد پرتابه‌های مهاجم از تعداد موشک‌های رهگیر در آتشبار پدافندی بیشتر باشد و پس از اتمام ذخایر، موشک‌های مهاجم به هدف اصابت کنند اصطلاحا می گویند که سامانه پدافندی مذکور اوت نامبر شده است.

ثبت بزرگترین حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های سنتکام در عراق/ اعتراف تلخ آمریکا: پاتریوت در عین الاسد «Out Number» شد +فیلم و تصاویر
تصویر ماهواره‌ای از استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه عین الاسد

در حمله عصر روز شنبه ۳۰ دی ماه این حادثه برای سامانه پاتریوت نیز رخ داده؛ مقامات امریکایی می گویند تعداد موشک و راکت‌های شلیک شده به حدی زیاد بوده که با وجود شلیک ۱۵ فروند موشک رهگیر پاتریوت، باز هم تعدادی از موشک‌های مهاجم به پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کرده‌اند.

ثبت بزرگترین حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های سنتکام در عراق/ اعتراف تلخ آمریکا: پاتریوت در عین الاسد «Out Number» شد +فیلم و تصاویر


این مسئله از چند جهت قابل اهمیت بوده و قابل تحلیل است؛ نخست اینکه عین الاسد یکی از مهمترین مراکز نظامی غیرقانونی در اختیار ارتش امریکا در خاورمیانه به شمار می رود و مشخصا حفاظت حداکثری از این مجموعه نظامی توسط سامانه های پدافندی، پهپادهای شناسایی و قوای ویژه زمینی انجام می‌شود اما گروه "مقاومت اسلامی عراق" موفق شده در بهترین زمین ممکن با شناسایی دقیق از پایگاه و توان دفاعی موجود در آن، دست به شلیک انبوه موشک‌های خود به سمت این مقر زده و پدافند را از دور خارج کند.

ثبت بزرگترین حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های سنتکام در عراق/ اعتراف تلخ آمریکا: پاتریوت در عین الاسد «Out Number» شد +فیلم و تصاویر
پرتابگر سامانه پدافندی پاتریوت PAC۲ در عین الاسد (تصویر مربوط به سال ۲۰۲۳)

نکته مهم دیگر این است که ارتش امریکا از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط رزمندگان فلسطینی، اقدام به انتقال ۱۱ آتشبار سامانه پدافندی پاتریوت و دست کم ۲ آتشبار سامانه ارتفاع بالای "تاد" به غرب آسیا کرد تا حداکثر پوشش پدافندی ممکن را برای پایگاه‌های نظامی خود ایجاد کند؛ در واقع این عملیات موفق مقاومت عراق نه در شرایط غافلگیری، بلکه در اوج آمادگی رزمی ایالات متحده در سطح منطقه رقم خورده است.

سومین و مهمترین مبحث در این خصوص، ارسال پیامی ویژه به سنتکام و فرماندهان امریکایی است؛ اگر یک گروه مقاومت عراقی با توان نظامی و زرادخانه محدود توان شلیک ۲۰ موشک و از دور خارج کردن پدافند پاتریوت را دارد، به هنگام مواجهه احتمالی با قدرت موشکی شماره ۱ منطقه، بایستی انتظار شلیک چند برابر و عملکرد حداقلی از دفاع ضد موشکی خود را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • صرفا جهت اطلاع IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 64
    پدافند لیزری مشکلات رو حل میکنع
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      24 4
      اینقدر از خودتون تعریف نکنید
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      18 5
      کافیست جنس موشک یا بهباد مهاجم نور را بازتاب دهد یا رنگ جاذب استفاده کند
    • پرهام IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      31 5
      تو فیلم های هالیوودی اره😂😂😂😂
    • GB ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      30 7
      بله. تو بازی کامپیوتری. و البته تو خواب. پدافند جدی اش مغلوب شد. لیزری که دیگه اسباب‌بازی هست.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      12 1
      اول باید هدف توسط رادار کشف بشه که بعد بشه با لیزرش زدش- وقتی هدف رادار گریزه هیچ کاری نمیشه کرد
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      10 1
      احتمالا اگه میکرد تا الان گذاشته بودن.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 1
      اخه تفاله وهابی پرست امریکا با اسباب بازی بادبادکاش هیچی نیست تاریخ مصرفش گذشته
    • بنده خدا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      2 0
      پایگاه های العمر، شاعر و بخصوص بخصوص تنف رو از رده خارج کنید. اجازه ندید حتی یک شغل ولگرد بدون اجازه توی وادی شام یا شرق رود فیشخابور پرسه بزنه. اینطوری دسترسی زمینی به سوریه، لبنان، جولان و نهایتا کرانه باختری راحت تر میشه. با سامانه های سوم خرداد، نه دی و دزفول آسمان غرب عراق رو برای هر پرنده های ناامن کنید. سامانه های تاکتیکی متحرک رو به رادارهای پیش اخطار غرب زاگرس متصل کنید ببینیم آمریکا می خواهد در عراق چه غلطی بکند. مادامی که چنین استراتژی در پیش گرفته نشود، صهیونیست ها به راحتی به اطلاعات پروازها و جابجایی نیروها در سوریه دسترسی خواهند داشت.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    30 7
    باید توسط کماندوهای مقاومت ، پدافند پایگاه های آمریکا منفجر شوند
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      22 5
      خدایا خودت کمک نیروهای مقاومت کن
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      26 0
      چه فایده !؟ موشک میخوره تو سر کماندوشون فقط جراحت جزیی یا تهش ضربه مغزی میشه !! لامصبا هالیوود پلاسن !!!!!
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 5
      اگه میشد تا الان انجام شده بود
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    36 9
    امریکا باید سریع گورشو از منطقه گم کنه و با خفت و خواری مثل موش کثیف بره بیرون
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      21 8
      احسنت
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      2 3
      مرحبا گل گفتی🌹
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    21 9
    امریکا این همه خفت و خواری کم نیست؟ بی ابرو شدی در جهان و اواره. الحمدالله با دعای خیر مهدی فاطمه
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      7 9
      خب حالا که آمریکا اینقدر ذلیل و بدبخت هست چرا سپاه از رویارویی مردانه و مستقیم با آن می ترسد؟
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      پایگاه عین الجسد نفرین شده است و اگر عاقل باشن اونجا را تخلیه میکنند میرن تو گاو چرانی خودشون و الا عین اسمش همه الجسد میشن.!!!
  • ALIR IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 21
    حشد و موشک! به احنبی جماعت زیاد اعتماد نکنید!
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      10 5
      باشه. تعریفت از اجنبی را عوض کن
  • DE ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 11
    کل این پاتریوت ها که با دوتا موشک ضد رادار از رده خارجه. پاشنه آشیل و مشکل اصلی ما فقدان چندتا کلاهک بازدارنده اتمی‌‌ست.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      9 15
      بمب اتم ساخت و نگهداریش حرامه. شما هم غلط میکنی از ساخت بمب اتم حرف میزنی.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      6 4
      استفاده از بمب اتم برای زدن پایگاه نظامی متخاصم حلال است و حرام نیست بمب اتم لازم و ضروری است. با چند تا موشک می خواهی یک پایگاه بزرگ نظامی را از دور خارج کنی؟
    • GB ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      برو بابا حروم کدومه امام حج رو حروم کرد حضرت آقا گفت حلال
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    14 1
    باتوجه به اینکه امریکا در عراق 6پایگاه دارد چرا فقط عین الاسد را میزنند ؟ 5 پایگاه دیگر را چرا راحت گذاشته اند ؟ نیروهای امریگایی نباید در عراق و سوریه یک شب راحت بخوابند
    • ‌پرهام IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      11 5
      تو خبر نداری همرو دارن میزن از سوریه تا عراق
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 9
    نه بابا
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      7 7
      آره
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 0
    اگه این پايگاه هوایی است و تمام تدارکات و جابجایی توسط هواپیما و هلی‌کوپتر انجام‌ میشه چرا آسمان پايگاه های آمریکایی در عراق را ناامن نمی‌کنید دقیقا همان بلایی که بر سر هواپیمای ماموران سیا در اطراف کابل آمد
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    چرا بازی موشکی درآوردید عملیات پارتیزانی وچندلایه به عین الاسد وبه اسارت گرفتن آمریکاییها ونابود کردن آن همزمان با شلیک صدها هزار موشک بالستیک به قائله خاتمه دهید
    • GB ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      مگه پاره آجره؟ پول بالاش خرج شده الکی و دولکی نمیشه حیف و میلش کرد که
  • فرزاد کایا IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 4
    این یک حمله موشکی موفقیت آمیز از طرف گروههای مقاومت عراقی بود که آمریکایی ها علنا به تعداد بالای مجروحان آمریکایی و یک سرباز مجروح عراقی اذعان کردند و شبکه های خبری مهم نیز بلافاصله گزارش کردند ازجمله بی بی سی فارسی. اما بحث سانسور یک دروغ بزرگ است که مشرق نیوز فکر میکنه همه مثل خودش تشریف دارند که کامنتای مارو سانسور و نوددرصد منتشر نمیکنه! اتفاقا پنتاگون گفته ضربه مغزی بعضی سربازان جدی و حال برخی وخیم و احتمال فوتشان وجود داره درکل محال تو آمریکا بتونن مرگ سرباز را سانسور کنند چرا که خانواده هاشون ول کن نیستن و پدرشون درمیارن قبلا میگفتن "کافر همه را به کیش خویش پندارد" اما الان باید گفت "مشرق نیوز مسلمان همه را به کیش خویش پندارد" به امید نابودی آمریکا و اسرائیل و روسیه و بریتانیا و تمام رژیم های مستبد و متجاوز و آپارتایدی
    • GB ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      فقط سیاه پوست کشتن سفیدا کجان؟
  • جاوید ایران اتمی RU ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 1
    کجای کار ما میلنگه که ایران یک حمله به اربیل میکنه حالا تظاهرات هزاران نفری علیه ایران شکل میگیره و دولت دوست ما در عراق هم دستکم ظاهراً به ایران اعتراض میکنه اما ترکیه ۵۰۰ حمله به عراق انجام میده اما این اتفاقات نمیفته؟؟!!؟؟؟؟؟ من از حکومت ایران بابت این مسائل توضیح میخوام تا بدونم ماجرا چیه؟؟؟؟ ایران بسیار کار خوبی کرده حمله کرده و احدی حق نداره این اداهارو در برابر حمله ایران دربیاره، دقیقاً چرا اینجوری هست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 4
      غربگراها و سربازان کدخدا هستند که از او دستور میگیرند ولی با ترکیه چون خودش همتراز انها در بردگی کدخداست مشکل ندارند کار به عراق نیست در خود تهران هم غربگراها ضد اقدامات مقاومت بارها با هر بهانه ای تظاهرات و شورش کردند
    • ایرانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 1
      دوست عزیز هیچ جای کار ما نمی لنگه، دلیلش روشنه هر کاری که به نفع آمریکا نباشه توسط پروپاگاندای رسانه ای غرب به بدترین شکل ممکن تبلیغ و مردم رو تحریک میکنن وقتی میتونن با هزاران دروغ و تبلیغ به برخی از جوانان مملکت خودمون القاء کنن که آمریکا دوست مردم ایرانه آمریکایی که از سال۱۳۳۲ تا الان جنایت و خباثتی نبوده که در حق مردم ایران نکرده باشه چطور توقع داری نتونه عده ای در کردستان عراق با خودش همراه نکنه؟!! برا همینه که امام جامعه انقدر به #جهاد_تبیین تاکید دارن، هیچ چیز مانند جهل مردم باعث قدرت استکبار نخواهد شد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    خوب من موندم چرا خود سامانه های پاتریوت را نمیزنند. پهپادها در چنین مواقعی راحت میتونن انها را شناسایی و هدف بگیرند
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 1
    هر دو طرف در حال ضربه زدن به یکدیگر هستند اما آمریکایی ها ده هزار کیلومتر از خانه شان دور شدند هر چقدر هم قدرت نظامی اطلاعاتی عملیاتی داشته باشند هر چقدر هم از همکاری حمال های منطقه ایی و قدرت های جهانی همکارشان بهره ببرند باید بدانند که اینجا محله و کوچه و دم در خانه های نیروهای مقاومته ، این کشمکش فرسایشی روزانه ، تنها روند سقوط قدرت آمریکا و بعد حتی فروپاشی آن را تسریع می کنه اینجا دریای چین جنوبی نیست که دشمنان آمریکا بخوان بازی کنن اینجا اوکراین هم نیست که دشمن آمریکا باز دنبال ملاحظه کاری ها و حتی زد و بند باشد اینجا غرب آسیاست جایی که طی چند دهه گذشته ، ۱۰ ها نفر از سران و فرماندهان مقاومت از ملیت های مختلف شهید شدند فقط ایران در عراق و سوریه بیش از ۳ هزار نفر شهید داده و بعد خود آمریکایی ها باید بگن بعد از این همه ترور و زدن ، حالا مقاومت قوی تر شده یا ضعیف تر ؟ تو این ۷۰ سال ، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ملت فلسطین را قتل عام کردین تهش این ها قوی تر شدن یا ضعیف تر ؟ ۸ سال ، بیش از ۲۵ هزار حمله هوایی به یمن کردین مستضعفین یمنی حالا قوی ترند یا ضعیف تر ؟ یک‌ زمان جنوب لبنان را هم داشتید حالا وضعیت حزب الله را چه جوری ارزیابی می کنید ؟ یکی از بدترین جنگ ها را به سوری ها تحمیل کردین سوریه رفت یا موند ؟ آمریکا اگر یکم فلکه را شل نکنه دنبال شناسایی یکسری حقوق ملت های منطقه غرب آسیا و بستن روابط برد برد و لااقل خنثی نباشه قطعا در همین منطقه آنقدر خسارت می ده که تهش با خفت از منطقه بره و زیر قدرت چین هم قرار بگیره یا کار را به جنگ جهانی سوم بکشونه که برای امروز دیگر گارانتی بردن جنگ را نخواهد داشت .
  • GB ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    9 4
    خانه پوشالی استعمارگران در حال فروپاشی است. خدایا به سربازان گمنام امام زمان و شاگردان حاج قاسم پیروزی عطا بفرما.
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      6 4
      الهی آمین
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 3
    مشرق ممنون که منتشر میکنی نظرات رو من طرفدار کسی نیستم. ولی خداییش دیگه آمریکا بايد گورشو از منطقه گم کنه بیرون
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      6 3
      احسنت
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 4
    آمریکا از اون سر دنیا اومده از جون مردم شرق آسیا چی میخواد
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 4
    خود آمریکا هم نابود بشه الهی
  • LU ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 3
    مرسی ب
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 3
    حرفه شو تو هیچ کاری نمی کنی بلکه به نفع عربستان و اسرائیل و آمریکا داری خودت را دچار فروپاشی می کنی همین تمام
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    اگر وقتی آمریکا یمن را زد اسرائیل را نزنید تمام است وسلام اگر نمی تونید بگید یمن حزب الله حماس سوریه همین الان تسلیم شند تا مردم بیشتر از این نگیرند خودتون بیایید تا بریم از این کشور باهم وگرنه با بدتر از بی آبرویی می دید ادم باید بفهمم کی باید غرورش را حفظ کند .
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 0
    یعد از اوت_نمبر پدافند، چرا موشک و پهپاد نفرستادن تا تلفات و خسارت بزنه؟
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 0
    من نمیدانم چرا سربازان یانکی در اثر برخورد موشک فقط ضربه مغزی میشوند!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 4
      هیمنه امپراطوری به توهم شکست ناپذیریش برای بقیه است یکی از اهداف درست کردن هالیوود همین بود، بخاطر همین اگه یکبار با زبون خودش بگه تلفات دادیم دیگه کارش تمومه، چون کلی پایگاه دارن و همینطور باید اعلام کنه و سیستم داخلی کشورشون به هم میریزه وگرنه این عوضی های آمریکایی از کاه برای مردمشون کوه میسازن کشورهای دیگه هم از آمریکا و غرب دل خوشی ندارن و... بخاطر همین میگه ضربه ملایم مغزی، اگه بگه تلفات دادیم همین غرب پرست های داخلی و کل غرب پرست های جهان تو هر کشوری که هستند جر میخورند و قبله آمالی که برای همه اونها و سایرین ساخته میره هوا، هرچند خیلی وقته رفته هوا فقط داره مقاومت میکنه تا زمانی که دیگه راه برگشتی برای غرب باقی نمونه، اونوقت وارد فاز جنونشون میشن، مثل وحشی گری غرب در فلسطین
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 3
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • CA ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    5 1
    خوب‌، اینها همه خوب. کی قرار است وضع مردم خوب شود؟
    • GB ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      مگه ایرادی میبینی؟ نونوایی بقالی همه چی فراهم بچر دیگه تازه اجازه داری بی حجاب هم بری رای بدی چه مرگته سیاهنمایی میکنی غربگدای خائن؟
  • محسن صخره نورد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 0
    باید شکست جبهه ی استکبار را از در هم کوبیدن سر مار شروع کرد. باید ابتدا سر ابلیس را در هم کوبید.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 2
    همین مشکل رو اس سیصد های ما هم دارن!
  • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 1
    نوع و سرعت و فاصله محل شلیک موشک خیلی مهمه و از همه مهمتر قطعا این موشک ها فوق العاده ضعیف بودند و الا موشک های ایرانی حتی اگر یک فروندی شلیک بشن بدلیل کلاهک جداشونده و سرعت بالا قابل انهدام نیستند
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 1
    هیچ کدام از موشکهای ایران نتونستن بودن بگیرن فاتح عجب موشکی است
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    5 2
    باید قوی بشید اگر فردا با بمب اتم بزن با چی میخاهید دفاع کنید؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      3 0
      ایشون درست میگه
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      2 4
      بمب اتم فیلمشونه اگر داشتند یا میخواستند استفاده کنند تا الان استفاده کرده بودند بعلاوه استفاده از بمب اتم بعلت تشعشعات به نفع خودشون و همچنین نیروهاشون تومنطقه نیست شاید هم بمب اتم فقط تو فیلماشون ساخته شده و نشون میدن مثل فضانوری NASA که معلوم شد فیلمبرداری تو بیابونای امریکاست برای گول زدن مردم با فیلم و کلیپ خیلی هزینه میکنند
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 1
      آخه ابله هیروشیما رو هم توی فیلماشون زدن؟! چقدر احمقی‌.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 1
    اردن و عربستان میخوان مجددا به خاطر تامین امنیت کشتی های اسرائیلی وارد جنگ با حوثی ها بشن .یزیدیان زمان دارن به روی حسینیان زمان شمشیر میکشن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 1
    این ضرب المثل قدیمی پارسی که میگه : تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو نر - میتونه اینروز ها خیلی بکار نیروهای مقاومت در عراق و سوریه بیاد. به نظر فاصله زمانی بین حملات نیروهای مقاومت در عراق و سوریه کمی زیاد است و این اجازه استراحت کردن را به تجمع غیر قانونی تروریستهای آمریکایی در سوریه و عراق را به آنها میدهد. بهتر بود که تعداد حملات البته با همین روند بیشتر میشد تا اینکه خیلی زود تروریستها از پنتاگون درخواست انتقال به آمریکا را بدهند زیرا که وجودشان در آنجا کلا بیهوده است و مدتهاست که خواب به چشمانشان نیامده.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 0
    دیگه گورتون رو گم کنید واز خاورمیانه با خفت وخواری خارج شیدیانکی های بی شرف🦵😈🦊🐀🐷
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    هر موشک پاترویت 3 میلیون دلار آب میخوره 45 میلیون رو دست مالیات دهندگان آمریکایی گذاشتید...میزاشتن موشک بخور بهتر بود فوقش یه نهایتا 10میلیون دیه می دادن ..بقیشم بیمه تکمیلی میداد..ماه اکتبر دسامبر گذشته دیه فرد آمریکایی نصفه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 2
    چرا هیچوقت تو هیچ حمله ای از امریکا و اسراییل کسی کشته نمیشه ولی اونا حمله میکنن از طرف ما ده ها نفر شهید میشن درجا ؟
  • ارش IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    افرین کارشون تمومه .با یک حرکت دیگه کل امریکا از منطقه میره البته هدف موشک باران خود امریکا هست و اروپا و اسرائیل ادم کش
  • وحید IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر نظامیان هر کشوری فکر مردم مستضعف کشورشان که زیر ظلم حاکمانشان باشند نباشند آن نظامی ها هر کار دفاعی امنیتی بکنند مشروعیت مردمی ندارند.
  • حسین IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    وقتی افتخار کنید که موشک هاتون از سد پدافند رد شده باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس