مخبر: امنیت آبراهه‌های بین المللی راهبرد اصولی و ثابت ایران است

وزیر امور خارجه اریتره در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با محمد مخبر ضمن تقدیم پیام کتبی رئیس جمهور این کشور به سید ابراهیم رئیسی، بر علاقمندی اریتره برای توسعه تعاملات با ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه اریتره در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با محمد مخبر ضمن تقدیم پیام کتبی رئیس جمهور این کشور به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بر علاقه‌مندی اریتره برای توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز ناخرسندی از عدم توسعه روابط میان دو کشور به‌رغم وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در ایران و اریتره، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت و ارتقای سطح روابط فی‌مابین تاکید کرد.

مخبر با تجلیل از مواضع و پشتیبانی قاطعانه اریتره از مردم مظلوم فلسطین در سایه سکوت و بی عملی مجامع بین‌المللی، خواستار نقش آفرینی و مشارکت فعال همه کشورها و ملتهای آزاده و با وجدان برای توقف جنایت جنگی و نسل کشی در غزه شد.

معاون اول رئیس جمهور همسویی جمهوری اسلامی ایران و اریتره را از جمله زمینه‌های بسیار خوب موجود برای ارتقای سطح روابط میان دو کشور و موجب هماهنگی بیشتر مواضع مشترک عنوان کرد و گفت: البته ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری که پشتیبان روابط سیاسی است مدنظر ماست و جمهوری اسلامی ایران هم برای انتقال تجربیات و اشتراک ظرفیت‌های خود با اریتره در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و علم و فناوری آمادگی دارد.

مخبر همچنین حفظ امنیت آبراهه‌های بین المللی را راهبرد اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت همگرایی بیشتر کشورهایی ساحلی دریای سرخ برای مقابله با تجاوزگری آمریکا و برخی کشورهای غربی در این منطقه تاکید کرد.

«عثمان صالح محمد» نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با مخبر، با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران تا سطح استراتژیک و راهبردی، تقویت روابط فیمابین را نیازمند افزایش روابط دیپلماتیک و تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور دانست.

وزیر خارجه اریتره در ادامه با بیان اینکه کشورش قویا از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت حمایت می‌کند افزود: ما نه تنها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم بلکه در مبارزه آنها با جنایت‌گری و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی کنار آنها ایستاده ایم، چرا که رژیم صهیونیستی را رژیمی وابسته به آمریکا می‌دانیم که سال‌هاست کشور و مردم ما را با تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه رنج داده و بر روی تمامی موازین حقوق بشری پا گذاشته است.

عثمان صالح محمد همچنین ضمن محکومیت تجاوزگری آمریکا و انگلیس در دریای سرخ بر ضرورت حفظ امنیت مسیرهای کشتیرانی و آبراهه‌های بین المللی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس