کد خبر 1567770
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
عراق

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به اخبار مربوط به ورود نیروهای خارجی به این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح به اخبار مربوط به حضور نیروهای خارجی در این کشور واکنش نشان داد.

وی افزود: اخباری که درباره ورود نیروهای خارجی به عراق مخابره شده، بی اساس است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از نزدیک بودن زمان فعال شدن کمیته مشترک میان عراق و ائتلاف بین المللی در زمینه خروج نیروهای ائتلاف از عراق و بازنگری در ماهیت روابط به طور کلی خبر داد.

یحیی رسول تاکید کرد: دولت عراق در راستای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق حرکت می کند. دولت عراق به‌شدت به مسئله مسلح‌سازی و تجهیز ارتش و نیروهای امنیتی این کشور اهتمام می‌ورزد.

شبکه آمریکایی «سی بی سی نیوز» به‌تازگی در گزارشی مدعی شده بود که واشنگتن قصد دارد گروه بزرگی از نظامیان خود را به عراق و سوریه اعزام کند.

سی‌بی‌سی ادعا کرده بود گروه نظامی که قرار است به عراق اعزام شود، شامل ۱۵۰۰ نظامی از نیروهای گارد ملی ایالت نیوجرسی است که در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در سوریه و عراق ادغام خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    مگر امریکا از دولتهای اشغال شده و مستعمره اجازه می گیرد؟؟/
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    عراق مگه آمار رفت و آمد آمریکایی ها رو داره؟مگر اونموقع که رئیس جمهور کثیف آمریکا با هواپیمای نظامی رفت عراق مقامات عراق خبردار شدن؟
  • CN ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    داره وانمود می‌کنه که حاکمیت بر عراق دارند، درحالیکه حاکمیت عراق در دست آمریکاست و برای ورود و خروج نیروهاش حتی نیاز به اطلاع رسانی به عراقیها را هم نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس