کد خبر 1567713
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
آمریکا سقوط پهپاد جاسوسی خود را تایید کرد/ ساقط شدن یک پهپاد ناشناس دیگر در عراق

یک مقام دفاعی آمریکا پس از گذشت ۲ روز از سقوط پهپاد MQ-۹ آمریکایی که برای فعالیت های جاسوسی و بمباران مورد استفاده قرار می گرفت در استان دیالی عراق را تایید کرد.

به گزارش مشرق، این مقام دفاعی آمریکا که به نام وی در این خبر اشاره ای نشده است، تایید کرد یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی پایگاه «بلد» در استان دیالی در شرق عراق سرنگون شده است.

این مقام نظامی آمریکا بدون اینکه نوع پهپاد سرنگون شده را مشخص کند، گفت که این پهپاد آمریکایی عصر پنجشنبه به وقت محلی در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در عراق سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه لاشه پهپاد توسط نیروهای امنیتی عراق تحویل داده شده است، گفت: گزارشی از اینکه پهپاد مورد هدف قرار گرفته شده است گزارش نشده است و تحقیقات درباره علت سقوط پهپاد ادامه دارد.

پیشتر گروه‌های مسلح اعلام کردند که به یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ-۹ که برای انجام فعالیت های جاسوسی و بمباران مورد استفاده قرار می گیرد را بر فراز عراق سرنگون کرده اند.

در همین حال مقاومت اسلامی عراق امروز (شنبه) در خبری فوری که بر روی کانال تلگرامی خود منتشر کرد از ساقط شدن یک پهپاد ناشناس دیگر در عراق خبرداد.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

پیشتر مقامت اسلامی عراق جمعه شب با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در شرق عراق را برعهده گرفته است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد که از پایگاه «علی السالم» در کویت به سوی عراق پرواز کرده بود، در استان دیاله در شرق عراق سرنگون شده است.

مقاومت اسلامی عراق به زمان دقیق سرنگونی این پهپاد هیچ اشاره‌ای نکرده است.

برخی منابع سرنگونی این پهپاد را روز پنجشنبه اعلام کردند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در ۱۵ مهرماه تاکنون، مقاومت اسلامی عراق ده‌ها حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را انجام داده است.

این گروه مقاومت عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا پیشتر نیز هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

مقاومت اسلامی عراق همچنین بر تداوم هدف قرار دادن مواضع نیروهای اشغالگر آمریکا و پایگاه‌های آنها تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس