واکنش جهاد اسلامی به درج نام انصارالله در فهرست به اصطلاح تروریسم آمریکا

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام واشنگتن به درج مجدد نام انصار الله یمن در فهرست تروریسم، در واقع مجازات گروهی مردم یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، این جنبش اعلام کرد: ما اطمینان کامل داریم که هدف از این اقدام مجازات گروهی مردم یمن به علت مواضع آن در حمایت از پایداری ملت فلسطین در غزه است.

جنبش جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد: این اقدام هرگز عزم و صلابت مردم و کشور برادر یمن را تضعیف نخواهد کرد.

این گروه مقاومت فلسطینی افزود: دولت آمریکا با توسل به این گونه اقدامات که شکست آن بارها و بارها به اثبات رسیده است، نشان می‌دهد که به دنبال سلطه بر ملت‌هاست و از تروریسم در دستیابی به این هدف استفاده می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی در پایان ضمن درود به مردم یمن و برادران انصارالله اعلام کرد که آنها ثابت کردند که در کنار ملت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی -آمریکایی علیه مردم فلسطین مشارکت دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ساعاتی پیش این اقدام آمریکا را بشدت محکوم کرده و آن را اقدامی سیاسی و جانبداری واضح و روشن از رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاشی در جهت حمایت از آن و سرپوش نهادن بر جنایات وحشیانه و نسل‌کشی این رژیم در حق ملت فلسطین در نوار غزه دانسته است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز چهارشنبه شب در بیانیه ای به تصمیم آمریکا برای قرار دادن مجدد نام این جنبش در فهرست به اصطلاح «تروریسم» واکنش نشان داد و تاکید کرد که این اقدام تلاش مذبوحانه‌ای برای خدشه دار کردن وجهه ما و ملت یمن است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین تصریح کرد: این اقدام واشنگتن هیچ ارزشی ندارد و واشنگتن عامل اصلی درد و رنج ملت یمن است.

ساعاتی پیش نیز «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این اقدام گفت:چنین اقداماتی مانع حمایت یمن از ملت فلسطین نخواهد شد، بلکه ما را متعهدتر به موضع خود در حمایت از فلسطینی‌ها می‌کند.

وی افزود: آمریکا از موضوع قرار دادن نام ما در فهرست تروریسم به دنبال اهداف سیاسی است.

عبدالسلام تاکید کرد: کاری که ما در دریای سرخ انجام دادیم، نوعی فشار برای توقف جنگ غزه بود و این اقدام آمریکا، ما را از موضع قاطع‌مان در حمایت از فلسطینی‌ها منصرف نخواهد کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آمریکا عصر امروز اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، این تصمیم ۳۰ روز پس از اعلام آن یعنی از ۱۶ فوریه اجرایی می‌شود.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا کشورها نام آمریکا را در فهرست تروریستی قرار نمیدهند فقط آمریکا میتواند تروریست ها را تشخیص دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس