کد خبر 1566964
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
قاتل سرایدار خانه ای در شمال شهر تهران دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی تهران، از دستگیری قاتل مردی ۴۵ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی پور گودرزی گفت: ابتدای آبان ماه سال جاری با دریافت شکایتی مبنی بر فقدان مردی ۴۵ ساله تبعه افغانستان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت: برادر فقدانی که پس از چند ماه بی خبری از برادرش از کشور افغانستان به ایران عزیمت و گزارش گم شدن برادرش را به کارآگاهان اعلام کرده است.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: همچنین شاکی اظهار داشت، چند ماه گذشته برادرش به همراه برادر زاده‌اش برای کار به ایران مهاجرت کرده‌اند ولی پس از مدتی دیگر از برادرم خبری نشد و به تماس‌های تلفنی‌ام جواب نداد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع سریعاً با استفاده از روش‌های اطلاعاتی محل سکونت و تردد برادرزاده مرد فقدانی را شناسایی کرده و به اداره چهارم پلیس آگاهی دعوت کردند.

وی در تحقیقات اولیه گفت، به همراه عمویش در تهران سرایدار یک خانه در شمال تهران بودند و عمویش برای انجام یکسری امور شخصی از شهر خارج شد و دیگر خبری از وی ندارد.

سردار ولی پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات میدانی و اطلاعاتی گسترده در سطح شهر تهران و سرنخ‌هایی که به دست آوردند دریافتند که فقدانی هرگز از شهر خارج نشده و اظهارات برادرزاده وی کذب است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: کارآگاهان با توجه به اظهارات ضد و نقیض برادرزاده فقدانی طی بازجویی‌های پلیسی از وی نهایتاً او ناگزیر لب به اعتراف گشود و اعلام داشت که چهار ماه پیش از منزل صاحب کارم در شمال شهر تهران مقادیر زیادی وجه نقد و طلا از گاوصندوق سرقت کردم و از آنجا متواری شدم سپس صاحب کارم عمویم را گروگان گرفت و گفت تا پول را نیاوری عمویت را زنده نمی‌گذارم و من از آنجایی که ترسیده بودم متواری شدم و دیگر خبری از عمویم و صاحب کارم نشد.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه عنوان کرد: کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم اول سریعاً با استفاده از روش‌های اطلاعاتی صاحب کار منزلی که فرد فقدانی در آنجا کار می‌کرد را شناسایی و طی یک عملیات وی را دستگیر و به اداره چهارم منتقل کردند. وی در بازجویی اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با توجه به مواجهه حضوری با برادرزاده فرد فقدانی لب به اعتراف گشود و اقرار داشت که من فرد فقدانی و برادرزاده‌اش را برای کار در منزل خودم راه دادم و آنها از اعتماد من سوءاستفاده کردند و مقادیری طلا و وجه نقد را از گاوصندوق منزلم به سرقت بردند. از این رو برای اینکه پولم را به دست بیاورم یکی از آنها را نگه داشتم و برادرزاده‌اش را تهدید کردم تا زمانی که پولم را نیاوری عمویش را آزاد نمی‌کنم. بعد از گذشت چند ماه که خبری از او نشد فرد فقدانی را به یکی از بیابان‌های حومه تهران برده و وی را به قتل رساندم.

وی در ادامه متذکر شد: کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم سریعاً اکیپی را به محل وقوع قتل اعزام کردند و در آنجا با راهنمایی متهم جسد فرد فقدانی را شناسایی و در تن پیمایی آثار ضربه جسم سخت به سر مقتول را مشاهده کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم اول به دلیل سرقت و متهم دوم به دلیل قتل عمدی به زندان منتقل شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    10 0
    بجای اتباع از ایرانیها برای سرایداری استفاده کنید
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 1
      گاو صندوق قفل دارد. برخی رمزی است. چطور بازش کردند؟ احتمالا به او تجاوز شده و از ترس آبرو شکایت نکرده و دلیل قتلش هم انتقام از تجاوز بوده نه سرقت.
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 1
      موافقم این همه جوان ایرانی بیکار و عذب
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    6 0
    دست سارقین قطع نشه همین آش و همین کاسه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    9 0
    به افاغنه كار ندهيد هموطنان محترم!!!! دولت كه ظاهرا قصدي بر كنترل تعداد اتباع ندارد!! بايد خود مردم با تحريم انها و ندادن شغل انها را طرد كنند!! متاسفانه سودجويي و بي قانوني خود ما باعث جولان مهاجران غير قانوني در كشور است!!! چطور خانه و زندگي و باغ خود را به يك افغانستاني مي سپاريد انهم فقط براي سود بيشتر!!!!!!؟؟
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      2 0
      سلام ۲سال است برای کار در مغازه ام دنبال کارگر ایرانی می گردم، هنوز کسی که بیشتر از حد اکثر یک‌هفته کار بکند پیدا نکرده ام. اما کارگر افغانی می آید. به نظر شما عیب از سودجویی کارفرما است یا کم همتی برخی از کارگران ایرانی؟
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 1
      بله عیب از سودجویی کارفرماست!!
  • رسول IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 1
    با این همه حرم و جنایت ازین حیون های وحشی نمک نشناس باز هم خریت میکنی و دوتا دوتا میبری برا کار تو خونت .ایرلنی میبردی حداقلش دزدی می‌کرد میدونستی یه جایی گیرش میاری نه اینا که صبح میان ایران جنایت میکنن و ظهر فلنگ میبندن .البته دستت درد نکنه به درک واصل کردی
  • حسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    6 2
    اعتماد به افغانی یعنی نابودی زندگی.
  • Salam IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    6 3
    چرا افغانی را تحویل پلیس نداد ؟ چرا خودش اقدام به کشتن اوکرد؟ حتما پلیس سارق را دستگیر می کرد.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 1
    نو روستای ما چقدر افغانی زیاد شده جالبه همه هم فراری و بی پلاک هستند و هر روز از جلوی پلیس و پلیس راه و پاسگاه چند بار رد میشن و هیچکی کارشون نداره
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 1
    افغانی نمک نشناس میاد ایران سریع هم کار گیرش میاد و بعد سریعا اموال صاحب کار می دزده و حتی باوجود خطر جانی برای عموش حاضر نیست اموال مردم پس بده و حالا ایرانی بدبخت هم مالش دزدیدن و هم خودش به جرم قتل اعدام میشه!!! این عاقبت راه دادن افاغنه پشتون است!! بابا غیر از هزاره های مظلوم شیعه بقیه رو بندازید بیرون راحت کنید این ملت بدبخت ایران که هرروز خبر جنایت و سرقت افغانی بشنویم
    • حمیدرضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      3 0
      احسنت
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    حدود پنج میلیون به طور رسمی هستند و همین حدود به صورت غیر قانونی وجود داره. دولت و مجلس میدونند چقدر این بار مالی داره برای کشور؟؟؟ از کمبود برق و گاز گرفته تا کمبود و گران شدن نان کمبود سوخت. یه فکری بکنید
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 1
    مردم برای خروج افاغنه بایدواردمیدان بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس