کد خبر 1566925
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
قیمت گندم شمشیر دولبه/ آیا گندم سر از دامداری ها در می آورد؟

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳_۱۴۰۲ پس از تصویب در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از سوی وزیر جهادکشاورزی رسماً اعلام شد.

به گزارش مشرق، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با تشریح روند قانونی بررسی و تعیین قیمت محصولات راهبردی کشاورزی گفت: شورای قیمت‌گذاری با حضور همه اعضا و تبادل نظر در جلسات متعدد کارشناسی، قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۳_۱۴۰۲ تعیین و مصوب کرد.

بنا بر اعلام وزا ت جهاد کشاورزی وزیر جهادکشاورزی با تصریح بر مصوبه شورا که نماینده کشاورزان هم از اعضای آن هستند، اعلام کرد: بر اساس خرد جمعی، کار کارشناسی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳_۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب و اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ هرساله بنا بر قانون مجلس شورای اسلامی اختیار تعیین قیمت خرید محصولات اساسی کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری، مرکب از ۱۱ عضو سپرده شده است؛ کشاورزان خبره، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده بانک مرکزی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهادکشاورزی از جمله اعضای این شورا هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • چگنی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 1
    یک سوال از مجلس نشینان و دولت دکتر رئیسی. چرا برای قیمت گزاری گندم که با امنیت غذای کشور سروکار دارد یک شورای 11نفره ایجادشده تا در حد توان قیمت گندم این غذای استراتژیک پایین بماند و در عوض ،افزایش حقوق پزشکان به وسیله خود پزشکان افزایش45درصدی یابد. این عدالت که آقای رئیسی شعارش را می دهد کجا هست. رهبر انقلاب امام خامنه ای حفظه الله هم به ایشان فرمودند اقدامات شما باید در صفره مردم دیده شود نه به برداشت بنده فقط به حرف بگید تورم کم شده اما در عمل سفره مردم هنوز کوچک باشد و در مواردی کوچکتر شود.
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      حالا امسال که بارون نیومد میبینی کشاورزان بخاک چگونه سیاه میشینن و مجبورن تمام اندوخته هاشون را بخورن وتاسال آینده چطور بانگرانی بسرببرند ولی کارکنان دولت اگه درآمدشون کم است ولی دائمی است.
  • چگنی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 1
    سفره
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 1
      چی میزنی؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 2
    یک تن گندم 17500000تومان!!! محصول یک هکتارزمین حدود 5تن میشه 87500000تومان وکشاورزی که 10هکتارزمین زراعی داشته875میلیون تومان دریکسال و اگه نصفش هزینه باشه درآمد یکسال میشه 437500000تومان!!! ویک کارمندبامدرک فوق لیسانس و20سال سابقه کار در سال حداکثر 150میلیون تومان دریافت میکنه!!!!!!!!یعنی باندازه 4هکتارزمین زراعی هم درآمد نداره!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    کاش حقوق بگیران دولت هم باندازه کشاورزان ارزش داشتن
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    بهترین شغل ودرامد کارمندیه که گیر هر تحصیل کرده ای نمیاد
  • غلام تیر انداز IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    دولت ثابت کرده بسیار کار بلد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس