سازمان ملل

وزارت خارجه عراق بامداد چهارشنبه خبر داد که شکایت رسمی علیه ایران را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه داده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق بامداد چهارشنبه خبر داد که شکایت رسمی علیه ایران را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اظهار داشت که حملات موشکی اخیر به أربیل، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی، و به خطر انداختن جان شهروندان عراق است.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، بغداد توضیح داد که با ارسال دو نامه مشابه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت از طریق نمایندگی دائم عراق در نیویورک، این شکایت را اعلام وصول کرده است.

بامداد سه‌شنبه بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب خبر داد.

در واکنش به این حملات، شورای امنیتی منطقه کردستان عراق بامداد سه‌شنبه مدعی شد که تهران، از توجیه و بهانه غیرضروری برای حمله موشکی به أربیل استفاده کرد.

از سوی دیگر منابع مطلع به شبکه «المیادین» گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به گروه‌های تروریستی «هیأت تحریر الشام» و «حزب ترکستان» نیز در حملات موشکی ایران هدف قرار گرفتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    97 13
    غلط کرده
    • حسن IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      73 13
      غلط رو مسئولین ما کردن که پول خسارت جنگ که حق ملت ایران بود و هنوز ویرانیهای جنگ موجوده را از عراق نگرفتن و از کیسه بیت المال حاتم شدن هرچی تروریست هست از خاک عراق و افغانستان وارد ایران میشن
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 7
      خسن خودتی با یابو نتان و آمریکا که صدام را تحریک به حمله کردند پس ببر که خیلی جیگری
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      13 1
      از عراق خسارت بگیرید از فروشنده بارزانی
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      40 1
      افرین اگه خسارت هزار میلیارد دلاری جنگ ۸ ساله رو از عراق میگرفتیم حالا زبون درازی نمیکرد-کویت داره هنوز خسارت میگیره از عراق- فقط ۴ تا سوخوی درب و داغون و ۴ تا میراژ دماغ دراز بهمون داد عراق بابت خسارت
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      17 18
      غلط رو اونایی کردن که گوش به فرمان ماهواره به امثال شیخ بنفش رای دادن فکر می کنید امریکا و انگلیس برای چه به کشورهای خاورمیانه بورسیه تحصیلی میدن برای پرورش امثال ظریف و شیخ بنفش و ... عراق هم از این قاعده مستثنی نیست.
    • DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      25 7
      خخخ...اینم از کشور دوست و برادر عراق. حالا هی برق صادر کنید به عراق و پایگاههای نظامی آمریکا
    • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      28 2
      از عراق یاد بگیرید که چطور احقاق حق میکنه. اونوقت شما هیچ واکنشی واسه گرفتن غرامت جنگ نمیکنید.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      28 4
      عراقی های نمک نشناس
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      19 2
      بدبخت تر دولتی های بیعرضه ما هستند که خسارت جنگو که نگرفتن که هیچ کلی نفت و گاز و برق بهشون دارند صادر میکنند بدون هیچ دریافتی.اونها هم از خدا خواسته به بهانه تحریم ها پول ایرانو نمیدند.وقتی میبینند دستمون زیر ساطورشونه هر غلطی میخوان میکنند.قوی شدن ما فقط از جهت نظامیه اون هم به دلیل تدابیر رهبری و هوش و درایت فرماندها نظامیه نه دولت ها.الا ایران ما مثل بدنساز ویا ورزشکاری که فقط یه بازوی قوی داره و متاسفانه بازوی دیگر که اقتصاد باشه به شدت ضعیفه به دلیل وجود همین دولتی های بیعرضه و فشل و....
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      15 2
      یعنی خاک بر سر دولت عراق از این همه نفهمی و بلاهتی که گریبانش را گرفته !!!. پاک نشدن این تروریستها و جاسوسان صهیونیست از عراق یعنی اشغال طولانی مدت عراق و غارت منابع آن توسط آمریکا و صهیونیسم . این همه بلاهت فقط از تعصب مثلا عربی( که دولتمردانشان از آن هم تهی هستند و فقط ادایش را در میآورند ) قابل خروج است و الا هیچ مسلمان آزاده ای در مبارزه با صهیونیستها لحظه ای شک به دلش راه نمیدهد. این فرمان خداوند سبحان در قرآن مجید است. دست همه مقاومت اسلام در یمن و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین را باید بوسید. آنها مسلمان واقعی هستند. حشد الشعبی و گروه های مقاومت در عراق مواظب دست آوردهای شهدای اسلام شهید ابو مهدی المهندس و شهیدحاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای اسلام باشند تا توسط مزدوران و فریب خوردگان وابسته به غرب مصادره به مطلوب نشود.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      15 3
      این عراقی همون هایی هستند که شکایت از علی کردن در حکومت یزید یه عده هستن که یار علی بودن مثل حشد شعبی
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      9 0
      غاقلیم شده جاسوس خانه اسرائیل کودک کش و از اون ور گروکهای ارهابی پرورش میده ترکیه عراق اشغال کرده هر روز عملیات انجام میده چیزی بهشون نمیگن غرامت جنگ بخشیدیم بهشون پرو شدن حالا از دست ماشکایت میکنه دست ایران نمک نداره چقدر بگیم هوای مردم خودمونو داشته باشیم
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      15 0
      وقت مطالبه خسارت جنگ رسیده عراق داره ۵ میلیون نفت میفروشه هزار جوان پر پر نشدن که خسارت جنگ بخشیده بشه
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      22 1
      وقتی غرامت 1100میلیارد دلاری جنگ عراق پیگیری نمیشود و به فراموشی سپرده میشود در حالیکه کویت طرف چند سال کل غرامت خود را از محل صادرات نفت عراق تسویه کرد و با وجود اینکه عراق مأمن تروریست ها بر علیه جان و تمامیت ارضی ایران عزیز شده به جای عذرخواهی طلبکار هم هستند؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      12 1
      اگر قرار به شکایت بازی باشد عراق بیشتر ضرر میکند
    • AE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      16 0
      هنوز هم دیر نشده ، چهار تا حقوق دان مجرب بین المللی می تواند موضوع خسارات جنگ را پیگیری کنند
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      8 0
      عراق مستعمره آمریکاست حالا ادای آدم ها رو در میارن
    • کامران IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      4 0
      خونش کجاست واسش پماد ببریم
    • وروگردی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      8:56 شما نمی خواد در ظاهر بگی دلسوز ملتی حالا اشتباه کرده بودیم یا نکرده بودیم این حرکت لازم بود منافع ملی رو اسباب لج بازی نکنیم!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    68 4
    خاک بر سر عراق. چقدر بدبخته جرئت نداره از امریکا بخاطر عملیات‌های نظامی، خرابکاری حتی حرف بزند. ماهم باید شکایت کنیم از عراق به خاطر اینکه اجازه داده از داخلش به ما حمله کنند.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      21 1
      عراق اگه عرضه داره بره یکبار هم ازترکیه شکایت کنه..البته ترکیه هم حق داره تروریستها رو نابود کنه عراق بجای فرافکنی تروریستها رو از کشورش خارج کنه ویادش باشه که داعش رو ما نابود کردیم وگرنه معلوم نبود چه بر سر عراقیا میاوردن.
    • DE ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      18 0
      اون صدام عوضی، هشت سال شهرهای مرزی را خراب کرد و مردم ایران را بخاک و خون کشید ،، نزدیک پانصد هزار از جوانان رشید و دلاور ایران برای دفاع از ایران شهید شدند ، بیشتر از صدها هزار معلول و شیمیایی دادیم.. عراقیهایی را که مخالف صدام بودند در ایران پذیرایی کردیم وووو.. آخرش برای رضای خدا هیچی برامون نموند غیر از اینکه هنوز عراقیها را ساپورت میکنیم چون شیعه هستند و بخاطر ائمه اطهار چشمانمان را برهمه چیز ببندیم ،،، وقتی داعش آمریکایی نصف عراق را گرفت خصوصأ کردهای خائن بارزانی به وحشت افتادند و کمی مانده بود تا داعش نسل هر چه کرد عراقی را از روی زمین برکند، افتادند به التماس به حاج قاسم که تو را بخدا ما را نجات بده ووو... باز هم ایران جلوی داعش را گرفت و باز هم هزینه دادیم و شهیدان زیادی دادیم ووو .. ای خناسان بارزانی آیا در آن موقع صهیونیستها به کمک شما آمدند؟؟ ، آیا آمریکاییها برای نجات شما کاری کردند؟؟ آیا غیر از ایران کسی پیدا شد تا به شما کمک کند؟؟؟ وقتی خرتان از پل گذشت همه تروریستها را جمع کردید آوردید در نزدیک مرز ایران که مرتب به ایران حمله کنند ، دشمن صهیونی را دعوت کردید تا در مرزهای ایران پایگاه های جاسوسی و خرابکاری در ایران را ایجاد کنند و فرماندهی کنند... آیا این است جواب خوبی؟؟؟ عملیات شهادت حاج قاسم از همین پایگاههای جاسوسی فرماندهی شد اونوقت اکنون شما سر ایران داد میزنید که ... ترکیه به شمال عراق حمله کرد و شمال را بتصرف خودش درآورد ، از زمین و هوا شما را بمباران میکنند ولی حتی جیغ هم نمیزنید برای اعتراض ،، ولی برای ایران دندان نشان میدهید و ناگهان شجاع میشوید و داد و بیداد میکنید ووو... بگذریم فقط میگم اگر پنج انگشت هم در عسل بزنیم و در دهان شما بگذاریم انگشتانمان را گاز میگیرید.. واقعأ شما انسان هستید ؟؟؟ گر چه فکر میکنم که نیستید.
    • کامران IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      3 1
      دولت عراق همان دولتیست که پادگان اسپایکر را به داعش فروخت , کاش صدر قدرت را به دولت واگذار نمیکرد صدر به این معترض بود چرا یک کرد باید رئیس جمهور اعراب باشد برای چه ؟
  • CN ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    66 3
    ایران هم مبایست قبلا از عراق و پاکستان برای قتل‌عام مردم و نیروهای نظامی ایران توسط حامیان و تروریست‌های ساکن در این کشورها به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت میکرد و بعد این اماکن را هدف قرار میداد، اکنون صدای زوزه های این کشورهای مجرم و تروریست پرور بلند شده حیف حاج قاسم که با نیروهای مخلص کشور سینه در برابر داعش قرار دادند و اجازه ندادند داعش درس عبرت اساسی به اقلیم صهیونیست و عراقیها بدهد. حداقل سوریه و لبنان کمی قدرشناس بودند.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      42 20
      عزیز جان، حساب دولت خودفروخته عراق از مردمش جداست. اتفاقا مردمش بسیار قدرشناس و ایرانی دوستند
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      7 1
      مردم قدر شناس و ایرانی دوستش رو هم ما در سفر کربلا مشاهده کردیم
    • کامران IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      6 0
      اجازه نداند چیه چرا تحریف میکنی ؟ داعش مال خود صهونیست ها بود مردم خود دیدند چگونه نیروهاای داعش برای درمان به تل آویو منتقل میشدند , سفر نتانیاهو را همه دیدند داعشیان اسرائیل و صهیونیست ها را میبوسند و مسلمانان و مسیحیان را گردن میزنند , چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 2
      كامران باز از موتوري جنس گرفتي؟
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    52 2
    بهتره به جای شکایت کشورتون رو پاکسازی کنید. صبر ایران حدی داره. هیچ همسایه ای از جانب ابران خطری نمیبینه ولی همسایه ها شدن جولانگاه تروربست ها ضد ایرانی. پاکستان عراق اذربایجان و...
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    51 3
    آب و برق رو روشون قطع کنید پول زمان جنگ رو از حلقومشون بکشید بیرون بعد خودشون میان مثه سگ التماس می کنن
    • مهدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      12 2
      آب و برق رو لازم نیست، گوجه و بادمجون رو قطع کنیم کافیه
  • ازناب IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    50 1
    وقتیکه خسارات 8 سال جنگ پیگیری و اخذ نکنید ؛ عراق هم پرو و گستاخ میشود و از تروریستها حمایت می کند .
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      3 12
      وقتی عراق پول نداره و کشورش ویرانه است؟
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      16 0
      با ما چه که عراق پول نداره باید همانطور خسارت کویت داد خسارت ایران بدهند
  • ایرانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    29 2
    اگر سازمان ملل برای ملت‌ها مفید بود باید برای مردم غزه هم مفید باشد که نیست تنها اظهار تاسف و خویشتنداری از آن بلند می‌شود و فواد حسین کرد باید هم برعلیه ایران شعار دهد اما بر علیه ترکیه و آمریکا که حاکمیت او را زیر سوال بردند هیچ حرفی نزند امید است که این دولت‌ها در موقع نیاز به او کمک کنند
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 0
      خخخخخخخخخخ یادمه دیشب یه سریا میگفتن نمیدونم چون رئیس جمهورشون کرده حمله رو محکوم کرده یکی دیگه میگفت صوری محکوم میکنن از دیروز تا الان تک تک مقامات عراقی محکوم کردن و به شورای امنیت هم شکایت کردن اینم از برادرای عراقیتون
  • هاتف IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    38 5
    اینقدر شکایت کنید تا بترکید
    • ramin IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      6 3
      یاد حرف یکی افتادم که گفت اینقدر قطعنامه بدید قطعنامه دانتون پاره بشه. چقدر این تاریخ تکراریه اه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      10 1
      ترکیه هر هفته داره شمال عراق را بمباران می کند دولت عراق حتی یکبار هم سوال نکرده که چی بود بعد از ما که تروریست در آنجا لانه کردن و با خیال راحت در کشورمان عملیات برنامه ریزی می کنند رفته شورای امنیت شکایت کرده واقعا روسیاهی بد دردی
  • هنگامه مرادی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    36 5
    بی جا گردن شکایت کردن یادشون رفته رشادت حاج قاسم مارو که کمک میکرد بهشون
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      13 0
      اهل کوفه که میگن همین عراقیا هست کورد و عربش هم فرقی نداره هنوز خیانتتون در شهید کردن حاج قاسم ما در خاکتون یادمون نرفته
  • امیر IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    34 1
    این عراقیا اگر این همه قانون مدارهستن اول یک شکایت از خودشون بدن شورای امنیت که مقر تروریستها وجاسوسها هستن !!! البته خداروشکربنظر ضربه بسیار کاری بوده که توان تحملش ندارن
  • رضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    30 0
    عراق خیلی حرف زد، غرامت هشت سال جنگ را وسط بکشید تا خفه خون بگیره.
  • SE ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    39 0
    خیلی پررویی و بی شرمی میخواهد که چنین اقدامی کند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    32 0
    کلا عربها فقط غیرتشون رو در برابر ایران نشون میدن و در برابر بقیه دنیا حتی اشغالگران کشورهاشون کاری نمی کنند
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      5 0
      خودشون اقدامی نمی‌کنند پس ما دست به کار میشیم ؛ به جای تشکر و قدردانی که زحمت شون رو کم کردیم زبان به یاوه گویی باز کردند !!! لابد از فعالیت های جاسوسی و تروریستی اسراییل علیه ایران آگاه و راضی هستن که دست روی دست گذاشتن و الان هم دادشون بلند شده !!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    15 0
    اگه عرضه داشت از آمریکا شکایت می کرد، که هنوزم باید برا هزینه کردن پول خودش باید ازش اجازه بگیره، تو پایتخت پایگاه داره و نیروهای نظامی رو بمباران می کنه!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    14 0
    شورای امنیت کیه ما اگر شوراامنیت داشتیم که این حال روز مردم بد بحت غزه و فلسطین و حال روز ماایرانان نبود چندین سال هست که که ما مردم ایران تحریم هستیم همه جور امریکا واسرائیل تجاوز به خاک ایران ترور بهترین دانشمندان ونیروهای نخبه سازمان ملل چه کار کرده بای ما نه همان عراق مگه امریکا بهترین دانشمنداش رو نکشت مگر جندین سال تو عراق قتل عام نکرد سازمان مللهم یک عروسک سر لته هست یک دست نشانده امریکا واسرائیل
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    15 1
    ایران هم برلی غرامت شکایت رسمی کند
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 1
    محکوم به شکست هست . .....
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    16 56
    زوار ایرانی را دیگر به عراق و به خصوص مراسم اربعین راه ندهید
    • مهدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      2 1
      بدبخت کور دل ، بعد منزل نبود در سفر روحانی
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    24 2
    بشکنه این دست که نمک نداره. خاک عالم بر سر دولت عقب مونده عراق
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    27 1
    از ترکیه که شب روز حمله میکنه چرا شکایت نمیکننن حالا مشخص شد در کشت شدن سلیمانی دست داشتن
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    16 1
    عراق باید در مورد دادن پایگاه و جایگاه و تسلیحات به تجزیه طلبان و تروریستها و صهیونیست ها و ارازل و اوباش جنایتکار کومله و دموکرات و ‌‌ که سالها دست به عملیات بر علیه ایران زده اند پاسخگو باشد تا ریشه کنی تروریستها و تحزیه طلبان و جاسوس های صهیونیست در عراق حملات کوبنده و ویرانگر ادامه خواهد داشت.
  • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    11 5
    فرق دولت غربگدا اینجا معلوم میشه
  • ایرانی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    22 1
    اون وقت ترکیه چی دم به دم حمله می کنه سکته می کنند باید ایران زمان داعش می گذاشت عراق با خاک یکسان بشه اگه ایران نبود که الان همین اربیل هم جز خاک عراق نبود بدبخت های بی عرضه نمک نشناسی هستند
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    12 1
    مسئوولین محترم عراقی : بهتر بود اول کل بدهی هایتان به ایران را صاف میکردید و بعد برای شکایت از ایران اقدام میکردید. در ضمن خوب است برای یکبار هم که شده موضع دقیق خودتان را در قبال این اقلیم کردستان همدست اسرائیل و حضور غیر قانونی یانکی ها در کشورتان را مشخص کنید.
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 1
    جنگ زرگریه زیاد جدی نگیرید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    10 1
    اولاً از اهل کوفه انتظار وفاداری نداریم، ثانیاً سازمان های به اصطلاح بین المللی هیچ اعتباری ندارند.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    وای وای ترسیدیم!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    چقدر رو دارن بخدا...‌ خونه ت رو تمیز نگه دار خب پر انگل و مار و عقرب شده... اگر رسمیه و خبر داری، که جنگه. اگر رسمی نیست و خبر داری که غیرت داشته باش خودت جمعش کن. اگرم کلا خبر نداری که چکار داری میکنی؟؟!
  • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    مشکل اینجاست زمانی که از خود عراق گروه های تروریستی به ایران حمله کردند ما از سازمان ملل شکایت نکردیم. حالا وقتی ما تروریست هایی که در عراق هستند رو نابود کردیم اونا میان شکایت میکنن! باور کنید مشکل از ماست
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    16 5
    اینهمه به عراق باج بده اینم آخرش
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      6 6
      حساب مردم عراق از مسئولین امریکایی و احتمالا مثل شیخ بنفش دو تابعیتی شون جداست. یادمه تو پیاده روی اربعین دختر نوجوانی که 20 سالش هم نمی شد به خواهرم می گفت ایرانی علی راسی
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      4 28
      چی میگی وسط نظرات بزرگترا ، بچه منافق ایران به هیچ احد و ناسی باج نداده و نمیده ، اگه میخواست آمریکا که هر روز التماس میکنه را دوست میگرفت.
  • منتقد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    18 2
    خنده دارش اونجاست که ترکیه خاکش رو اشغال کرده و هرروز داره عملیات میکنه اونجا ، عین خیالشون نیست ، واقعا که اشد کفرا و نفاقا
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    ضریه کاری بوده که دردشان آمده
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    13 1
    بیش از صدبار بهشون گفتن این تروریست ها رو از کنار مرزهای ما جمع کنید ولی این دولت فعلی عراق هیچ کاری نمی کنه حتی جلوشون رو هم نمی گیره
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    16 1
    عصبانیت اینها یعنی ایران صاف و قشنگ زده وسط خال ، و بقول معروف بدجوری خورده تو برجکشون
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    از اول معلوم بود که عراق با چوپون گریه می‌کنه و با گرگ دنبه میخوره از قدیم گفتن برادر برادر رو با چاقو میزنه بعد برمیگرده بغلش می‌کنه فکر کنم آمریکا عراق رو تهدید کرده که اگه شکایت نکنه تحریمش می‌کنه عراق نمک نشناس و خیانتکار مثل اینکه یادش رفته داعش داشت به بغداد می‌رسید ما جلوی پیشرویش رو گرفتیم و نابودش کردیم انشاالله امام حسین تو کمر رئیس جمهور و نخست وزیر عراق بزنه خون مدافعان حرم دامنشون رو بگیره همین عراقی ها بودن که امام حسین رو تو کربلا شهید کردن بهشون نمیشه اعتماد کرد آمریکا این همه سال تو عراق میتازونه و جولون میده هر جای عراق رو دلش میخواد میزنه علیه اون شکایت نمیکنه اونوقت علیه برادرش ایران شکایت میکنه؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    7 0
    دلت عراق که برای شهادت فرماندهان حشد الشعبی توسط آمریکا نفسش بالا نیومد . حالا برای ما ادعا می کنه ؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    6 0
    مسئولین خوشخواب ایران باید از کشورهای عراق سوریه پاکستان و افغانستان به علت اقدام علیه امنیت ملی ایران و بهم زدن نظم منطقه و تربیت تروریست شکایت میکردن قبلا. اینهمه به عراق خدمت کردین نیرو براشون ترتیت کردین هزینه دادین مملکت بدبخت کردین، حالا دستت درد نکنه میگن بفرمایید.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    دروغ میگن سران عرب عراق تازه ازایران هم باید متشکرباشن که کاری که اونا نمیتونن بکنن ایران براشون انجام میده واون تنبیه اربیلیهای بیشرف وخاین ومزدورامریکاست اگه این سران خودفروخته ی اربیل نبودن آمریکا تا بحال ازعراق گورش روگم کرده بوداونا برا بقا به آمریکا واسراییل احتیاج دارن حتی اگه به قیمت نابودی روابط ما با اربیل هم منتهی بشه بایداین موشکا تداوم داشته باشه وخواب روازاین نوکرابگیره ! ایران بطورحتم مدارک کافی براسازمان ملل داره اونهاروروکنه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    ازدولت عراق مطالبه غرامت جنگ هشت ساله کنید وازطریق لاهه این موضوع را دردستور کارقرار دهید .ما هرکجا کمک کردیم بالعکس شده اگر ایران نبود داعش کل عراق را گرفته بود وتوانست امنیت عراق را تضمین کند .بارزنی که ازترس داعش دست های او میلرزید بمحض اینکه نیروهای ایران را برای کمک به او دید مثل این بود که درمیان دریای موج به ساحل امنی رسیده بود بعدا که به آرامش رسیدند برعلیه امنیت ملی ایران دراختفا وآشکارا هم مشاوره وهم کمک های مالی وزمینه را برای ورود عوامل موساد برای خدشه دارکردن امنیت ملی ما کار نکرده ایی باقی نگذاشته است .نمک خوردن ونمکدان شکستن دوراز معرفت انسانی است .بهمانگونه که ازدست داعش شما را نجات داد ازدست عوامل موساد وتروریستها هم نجات میدهد .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    7 1
    به خطر انداختن جان شهروندان عراقی ؟؟؟ انگار شهروندان اسرائیلی هم عراقی به حساب میان
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    ناسپاس های نمک نشناس .. اگه ایران و کمک های همه جانبه اش به شما نبود الان بجای عرض اندام کردن و فراخواندن سفیرتان می باید مردان تون یا سربریده میشدند و یا برده و بنده حلقه به گوش داعش بودند و زنان تون کنیز و برده جنسی داعش می بود. اوف بر شرف نداشته تون و ناسپاسی تون ..!!!!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    6 0
    عراق غلط کرده بی ناموس ها ۸ سال جنگ رو تحمیل کردند و کلی از ما رو کشتند بدون اینکه غرامت بدن.اگه ایران نبود الان زن و بچه وزیر خارجه زیر دست داعش بودباید بازم تروریست های داخل عراق رو بزنن و له‌کنن اینا رو
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    ناسپاس های نمک نشناس .. اگه ایران و کمک های همه جانبه اش به شما نبود الان بجای عرض اندام کردن و فراخواندن سفیرتان و شکایت از ایران می باید مردان تون یا سربریده میشدند و یا برده و بنده حلقه به گوش داعش بودند و زنان تون کنیز و برده جنسی داعش می بود. اوف بر شرف نداشته تون و ناسپاسی تون .... حیف از اونهمه حمایت نظامی و اونهمه جوان پرپر شده و اونهمه حمایت های اقتصادی و برق و گاز و....!!!!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 6
    عراق باید نیروهای نیابتی ج اسلامی تو خاک خودش رو خلع سلاح کنه وگرنه مردم عراق هیچوقت روی ارامش رو نمیبینن
  • احد یا حق IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    23 0
    اصلا سازمان مللی وجود ندار اسرائیل دو میلیون مردم غزه را نابود کرد انگار نه انگار از سازمان ملل هیچ صدای در نیامد آن‌وقت در تهران یک دختر وابسطه به گروه کومله سکته نمود. انگار قیام شده صدای واویلا از ثروتمندان ایران و آمریکا و انگلیس چنان بلند شد که انگار دنیا خراب شده
  • فر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    در هر صورت این تنها یک نمایش هست. مهم اینه که هیچ کاری نمی تونن بکنن. عراق بالاخره همسایمونه و ما اینجا ماندگاریم نه غربی ها. بگذار هی نمایش بدن
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    عراق حق دارد شکایت کند چون ایران با تمام توان در مقابل داعش از ناموس و حیثیت عراقیها دفاع کرد ولی آنها عرضه بیرو انداختن جاسوسان اسرائیل نجس از خاک خود راندارند که هیچ به طرفداری از آنها از ایران شکایت هم می کنند
  • سید IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 2
    با سلام. خوانندگان گرامی در اظهارنظرها و تحلیلها دقت کنید. وقتی میگویید عراق، مراقب باشید همه را با هم جمع نکنید. حتی در بین مسئولان عراقی هم درخصوص مسائل سیاسی، دیدگاه های متفاوتی ممکن است وجود داشته باشد. اما مهم مردم عراق هستند. به نظر شما خود مردم عراق از جدا شدن اقلیم کردستان که امروز به مقر عناصر صهیونیست تبدیل شده راضی هستند؟ شک نکنید خیلیها در عراق از حضور عناصر صهیونیست در خاک کشورشان و همچنین از سرسپردگی مسئولان باصطلاح کرد اقلیم به رژیم صهیونیستی ناخوشنود و خشمگین هستند.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 4
    اینم از سینه چاکان خخخخ به جای عمل به وعده شاکین مثل شماها ذات پلید پلیده درست عین خودتون عرب عربه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    7 0
    باید ایران برای خسارات جنگ 8 ساله از عراق شکایت کنه تا حساب کار دستشون بیاد
  • احمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 5
    بعید نیست در جنگ احتمالی ایران و اسراییل عراق اجازه نده ما از حریم عراق به اسراییل موشک بزنیم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    ترکیه به شمال عراق حمله می کند نقض حاکمیت عراق نیست.17
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 2
    مصرف داخلی داره شکایت کرده خودشون گفتن بزنید
  • حامد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    دولت مردان عراق بايد خسارت هشت سال جنگ رو به ايران بدن. و بدونن اگر ايران نبود الان سرهاي اونا توسط داعش بريده و زنانشان فروخته شده بودند
  • حامد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    كشور بي خاصت و بدبختي كه سرتاسرش پايگاه هاي اسرائيل، آمريكا و انواع گروه هاي تروريستي است چه كار مضحكي كرده. در اين كشور آمريكا بزرگان خود عراق امثال سردار سليماني ما رو ترور كردند. اصلا اقليم كردستان جزو عراق نيست و دولت مركزي هيچ قدرتي در اونجا نداره به دولت مركزي ارتباطي نداره
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    دولت عراق غلط کرده
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    چرا وقتی آمریکا فرمانده حشدالشعبی را در دل عراق با پهپاد شهید کرد به جایی شکایت نکرد؟
  • حامد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    ببين پيش كي شكايت برده. اعضاي اصلي شوراي امنيت آمريكا و چند كشور اروپايي اند كه همين چند روز پيش خودشون به يمن حمله كردند. كشورهايي هستند كه خودشان اشغال گران عراقند بارها مناطق مختلف عراق رو هدف قرار داده خيلي از مردم فرماندهان مقاومت عراق رو به شهادت رسوندن. خودشان قاتلان مردم غزه اند. ايران براي سركوب تروريست ها از كسي اجازه نمي ده و ترسي از آمريكا نداريم و چند روز پيش كشتي خود آمريكا رو توقبف كرديم
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    یکی نیست به این عراقی های بی شرف بگه اگه ایران نبود که الان همه زن ها و دختراتون برده جنسی داعشی ها می شدند نمک به حروم ها. این از سیاست منفعلانه ایران در برابر عراقه. بد نیست ببینید امریکا در قبال مکزیک چه کارهایی انجام می ده.سیاست منفعلانه جواب نمی ده این ها همون کوفیان زمان امامان هستند. نگران نباشید.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    بدانند و بهوش باشند اگر باز هم کمترین شرارت به هر نحو و کیفیتی به هر میزان از جانب هر کس ،علیه مرزها و امنیت ایران عزیز و مردم صبور ایران صورت گیرد، بسیار شدید تر و سریعتر بی هیچ رحمی ضربه خواهند خورد به نحوی که اطمینان بخش امنیت ما تضمین گردد و هیچگونه دغدغه ای باقی نماند.
  • یه دردمند IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    شکایت رسمی عراق علیه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت!!! حال که دولت عراق دست به شکایتشان خوبه! لطفا یه چند خط هم برای ترکیه بنویسند و به سازمان ملل و شورای امنیت ببرند. مردم ایران و مردم عراق: الإیران والعراق لایمکن الفراق اما دولت عراق؛ آلت دست استکبار!؟
  • ایرانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    عراقی جماعت همواره دشمن ایران خواهد بود...انگار نه انگار هزاران نفر از بهترین بچه های سپاه برای همین کشور منحوس عراق جان دادند. من یکی یادم نمیره عراق لعنتی حاج قاسم رو از ایران گرفت.نفرین بر عراق که خیانت در خونشونه از امام حسین و مسلم بن عقیل بگیر تا همین حاج قاسم خودمون
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    حالا حساب کار دست همسایه هامون میاد... باید منطقه رو از تروریست ها خالی کنن
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    حالا حساب کار دست همسایه هامون میاد... باید منطقه رو از تروریست ها خالی کنن
  • ایرانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    خداوندا سپاه قهرمان را به سطحی از توانمندی برسان که بتواند ریشه گرانی تورم فقر اختلاس و دزدی را در ایران بخشکاند.
  • امیر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    اربیل تحت حاکمیت عراق و دولت مستقر در بغداد نمی‌باشد هر وقت بر این مناطق سلطه پیدا کرد شکایت کند
  • علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    همان کسانی در عراق از ایران به سازمان ملل شکایات کردند همان ها در ترور سردار سلیمانی وابو مهدی مهندس دست داشتند دم خروس یواش یواش رو می شود
  • احسان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    اینها همان هایی هستند که به حضرت علی (ع) و اهلبیت و کیان ایرانی، یار مختار، هم خیانت کردند. افسوس از این همه جوان و فرمانده که برای دفاع از این بی چشم و روها دادیم. ایران هم باید دریافت غرامت ۸ سال جنگ تحمیلی را به جریان بندازه.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 1
    حساب مردم خوب عراق با دولتمردان نفهم شون جداست مسئولین خود فروخته ی عراق بدانندکه اگر اقدامی کنن به زودی تاوان پس خواهند داد و مردم شون آنها را تادیب خواهن کرد
  • حسين DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    نيروى هوائى تركيه حداقل ظرف دو سال گذشته بارها و بارها حريم هوائى عراق را نقض كرده و تحت عنوان دفاع از امنيت خود مواضع گروهك تروريستى پ ك ك را در عمق خاك عراق بمباران كرده و دولت عراق هيچگونه واكنشى نشان نداده و حالا بر عليه ايران به سازمان ملل شكايت كرده،چه بايد گفت ؟
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    عراقی ها به اهل بیت پیامبر رحم نکردن بعد شما انتظار دارید که با ما ایرانی ها خوب باشن این جماعت کوفه که سر تا پاشون مدیون ایرانن اگه ایران نبود داعش جان و مال و نوامیسشون رو غارت کرده بود این یه درس عبرتی بزرگی برای ما هست باید نیمه پر لیوان رو دید اون هم این هست که برای هیچ کدوم از غیر خودمون دلسوزی نکنیم و کشورمون رو فدای این اون نکنیم
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 1
    ایران باید بداند هیچ کشور دوست و متحدی در منطقه ندارد ونباید به آنها دل خوش کند،ایران باید قبل از این‌ها از عراق و پاکستان وکردهای عراق شکایت می‌کرد ولی متاسفانه سیاست خارجی ما خیلی فشل میباشد با همه ادعای دوستی میکنیم ولی همان‌ها به ما ضربه می‌زنند ما باز می‌گوییم شما دوست وبرادر ما هستیدوآنها باز خیانت می‌کنند مثل روسیه که هرگز قبول نکرده که با ایران شریک راهبردی است وهرگز این را نگفته ولی ایران خودش را به آنها می‌چسباند، بس از دیگر این سیاست التماسانه وتحقیرگونه. والسلام
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      4 0
      چقدر شما درست نوشتی تنها دوست ما در کل این منطقه ارمنستان بود که کمکش نکردیم
  • سلام IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    باسلام وعرض ادب خدمت ایرانی های عزیز اینکه خاورمیانه نباید روی آسایش رو ببینه وهمیشه باید در جنگ باشه کار دشمنان اسلام است متاسفانه یه کلید واژه ((تفرقه بیندازو حکومت کن))فراموش میشه اینها همش تفرقه هست متاسفانه دولت مردان به ظاهر مسلملن هم کور کورانه از سیاست های غرب حمایت میکنند یادتون هست درحمله آمریکا به عراق کویت میگفت خوب نفت من بهتر فروش میره یعنی کشته شدن انسانهای برای حکام کویتی ارزشی نداشت فقط به فکر منفعت لحظه ای خود بودن رو اینها حساب نکنید،مگردر قرآن نداریم وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِيعاً و لاتَفَرَّقُوا
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    زمام امور در عراق فعلا دست کرد های کردستان عراق و این افراد به شدت با گروه تروریستی بارزانی ائتلاف دارن! هیچ کدوم از همسایه های ایران هیچگاه دوست ایران نبودن و نخواهند بود چون پیشرفت ایران خاری در چشم اونهاست
  • 3213213 IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    دوستان اول عراق روبشناسین بعد صحبت کنین.. این شکایت یک رویه عادیه که البته با فشار حزب بعث و برخی قبایل صورت گرفته.. دعوای شیعه و سنی راه نندازین
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    خسارت جنگ باید تمام و کمال از عراق گرفته بشه. این همه خوبی کردیم به کشور های همسایه ولی دست ایران نمک نداره.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 1
    خیلی غلط کردند اگر ایران نبود امروز عراقی نبود ایران و روسیه مجبورند برای دفاع از خود گاهی به همسایگان بی معرفتشان نزدیک شوند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    مردم عراق ضد صهیونیسم هستند اما بارزانی های اقلیم کردستان صهیونیست پرست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس