دادگستری

دلیل آزادی موقت دو متهم امنیتی زن با قید وثیقه آن بود که دادگاه با توجه به مدت زمانی که از بازداشت آنها می‌گذشت، طبق ماده 242 قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به فک قرار بازداشت موقت بود؛ علی‌القاعده در آینده نزدیک، حکم این دو نفر از سوی دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به آزادی موقت دو تن از متهمان اغتشاشات سال گذشته ، با قرار تامین وثیقه و بعد از ۱۷ ماه بازداشت، اظهار کرد: دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده این دو فرد، با توجه به اینکه مرحله انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات متقن در خصوص این دو پرونده مقداری طولانی شده بود و پرونده در دادگاه تجدیدنظر بود، این دادگاه طبق قانون تصمیم گرفت که قرار بازداشت این دو نفر را فک کند و در نتیجه این دو نفر با قرار تامین وثیقه بهد صورت موقت آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده که «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز ‌کند»، گفت: دلیل آزادی موقت افراد یادشده با قید وثیقه آن بود که دادگاه با توجه به مدت زمانی که از بازداشت آنها می‌گذشت، طبق ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به فک قرار بازداشت موقت بود؛ علی‌القاعده در آینده نزدیک، حکم این دو نفر از سوی دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • مهدی US ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    84 15
    قوه قضائیه رحمت اسلامیش برای جاسوس ها و مفسدین و اوباش بی انتهاست. در مقابل انقلابیان و دل سوزان نظام از رحمت اسلامی خبری نیست. خدا بخیر کند عاقبت این مملکت را با این افراد که در مقام مسئول هستند 13
    • قریشی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      38 9
      ضمنا چرا باید بررسی این پرونده مشهود اینقدر طول بکشه؟!!! بعد از ده روز از عملیات تروریست ها در کرمان پرونده ننه بابای تروریست ها در عراق و سوریه در هم پیچیده شد ... این یک پیچیده تره یا حمله یه جفت هرزه هرجایی به اعتقادات یک ملت اونم با کلی سند و مدرک؟!
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      4 7
      سوار هواپیما کنید بفرستید کانادا پیش اتنا دائمی
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 6
    بازداشت موقت
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    10 10
    قوه رهاییه هر چی بلا سرمون میاد از همین قوه س
  • محمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    8 10
    اجازه دادن که اگه تونستن از مملکت فرار کنن.‌
  • کردان نیا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    با این دو منافق که مسبب قتل مردم هستن با رافت و تساهل رفتار نشود - حکم نیروی انتظامی که طبق وظیفه برای دستگیری مظنونین درگیر و باعث مرگ آنها می شوند نباید اعدام و .. باشد از بیت المال دیه افراد بدهید فرمانده انتظامی نباید با ترس و لرز برای دستگیری اشرار بروند
  • محمدامین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    تا حکمشون بیاد به اینترنشنال پیوستن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس