کد خبر 1566671
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
عراق سفیرش در تهران را برای مشورت فراخواند

خبرگزاری رسمی عراق خبر داد وزارت خارجه این کشور سفیر بغداد در تهران را برای مشورت فراخوانده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی «واع» عراق امروز سه‌شنبه خبر داد این کشور سفیر خود در تهران را برای مشورت درباره حملات موشکی ایران فراخواند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد شامگاه دوشنبه مقرهای جاسوسی ضدایرانی را در اربیل با موشک‌های بالستیک منهدم کرده است.

در پی این حملات، خبرگزاری واع گزارش داد وزارت خارجه عراق کاردار ایران در شهر بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی در ارتباط با این عملیات را تسلیم وی کرد.

نخست‌وزیر کردستان عراق مسرور بارزانی هم در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل، از بغداد خواست موضع سختگیرانه‌ای در قبال این حمله اتخاذ نماید.

سپاه پاسداران در بیانیه شماره سه خود درباره جزئیات این حمله توضیح داد مقری که در اربیل هدف قرار گرفت، یک مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و بخصوص علیه ایران بوده است. سپاه همچنین اعلام کرد این حمله «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» انجام شد.

در همین خصوص سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی با بیان اینکه ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، خاطرنشان کرد: ایران در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدیدکننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

کنعانی تروریسم را یک تهدید فراگیر جهانی خواند و گفت که ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

در حمله به مقر موساد، چهار نفر از مسئولان ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند و در حمله موشکی به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش هلاک شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    11 0
    نمک نشناس های بیعرضه،اینقدر فرا بخوانید جون تون دربیاد.ایران نبود الان بجای کروات زدن و پشت میز نشستن داشتید حمالی داعش رو می‌کردید.اونوقت حضورتون شده مأمن قاتلین مردم و تجزیه طلبان ایران؟! شرف دارید؟!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    6 0
    بره که برنگرده
  • ایرانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    6 0
    چرا در حمله ترکیه که چند روز پیش در خاک عراق صورت گرفت سفیر خودت را از ترکیه فرا نخواندی و آمریکا به بغداد حمله کرد اعتراضی و احضار سفیر نکردی روزگار دراز است و ایران همسایه و آمریکا میهمان و ترکیه عبور دهنده تروریست‌ها به عراق .......
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    11 0
    ناسپاس های نمک نشناس .. اگه ایران و کمک های همه جانبه اش به شما نبود الان بجای عرض اندام کردن و فراخواندن سفیرتان می باید مردان تون یا سربریده میشدند و یا برده و بنده حلقه به گوش داعش بودند و زنان تون کنیز و برده جنسی داعش می بود. اوف برشما و ناسپاسی تون ..!!!!
  • سعید US ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    ای نمک بحرامها،چند ملیون بمب در جنگ بر سر مردم ایران زدید،چند میلیارد خسارت به ایران زدید چند صد هزار جوان گل محمدی را شهید کردید،چقدر در زمانی که دانش نوامیس شما را در بازار برده فروشها میفروخت وبیداد در محاصره بود به شما کمک کردیم،ودستمزد ما ايرانيهای با گذشت وایثار گر تقویت ودادن پادگان به تجزیه طلبان ایران هست،و وقتی خودتان جلو آنها را نمی‌گیرید وما اقدام میکنیم،بجای عذر خواهی،محکوم میکنید،عرب بی غیرت ،نمک بحرام،چرا حمله آمریکا به ارتش عراق را محکوم نمیکنی،چرا حمله ترکیه که دانش را به عراق گسیل داد محکوم نمیکنید،؟صدقه سر ما با کراوات پشت میز ریاست نشستی،والا آن سر ناسپاس تو الان باید بریده شده وبین دو پایت روی نیمکت بود،دانش که یادت هست؟خبیثهای نمک نشناس،باشه باز می‌بینیم همو.داعش هنوز بیخ گوشتان و در اتاق کناری اتاق خوابتان هست.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      2 0
      دولتها در عراق معمولا ائتلافی است و نفوذیها در آن قابل مشاهده است اما مردم عراق مسلمان چه شیعه و چه سنی یک رویه کاملا همبسته و بدون تفکیک از مردم شیعه مسلمان ایران دارند. البته آن روزی که حاج قاسم و ابو مهدی به شهادت رسیدند می شد فهمید که در دولت عراق نفوذیهائی هستند که حضور حاج قاسم و ابو مهدی و یاران پاکشان را به آمریکای خبیث گزارش داده. به هر حال اگر مردم عراق خواهان آزادی از دست ستمگران پیرو شیطان بزرگ آمریکا هستند باید مانند فرمانده عزیز شهید ابو مهدی المهندس فکر کنند و لحظه ای از اسلام و ولایت عقب نشینی نکنند و الا خدای نکرده کشورشان مامن صهیونیستها و تروریستها داعشی و اذناب وابسته به شیطان بزرگ آمریکا باقی خواهد ماند .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    • . در خاطرات صدام امده است که چهار سال در انگلستان دوره های مختلف را گذرانده است . و تمام اقدامات او بر اساس دستورات دولت انگلیس بوده است . او در ابتدای کار بیش از پانصد نفر از سیاستمداران و بزرگان عراق را اعدام میکند.شیعیان عراق را میکشد وسپس با دستور انگلیس (بخوانید نظام جهانی صهیونیزم)به ایران حمله میکند تا با این حمله امنیت صهیونیست ها بخصوص اسرائیل در منطقه تامین شود.و با این حمله تمام زیر ساخت ها و منابع اقتصادی ایران و عراق را نابود میسازد.که برگ برنده ای میشود برای حضور امریکایی ها به نمایندگی صهیونیست ها در منطقه .حتی حمله به کویت هم به گونه ای با اجازه انگلیسی هاو صهیونیت انجام میشود برای حضور انها در کویت و غارت نفت انجا.ما قربانی سیاست های پشت پرده انگلیسی های صهیونیست هستیم همان گونه که عراق و کشور های دیگر منطقه قربانی انها شده و هستند.ایران و عراق و کویت با شکایت از انگلستان باید خسارت هایی که صدام به ایران و دو کشور دیگر وارد کرده را از انگلستان و در اصل ازصهیونیزم جهانی بگیرند .تا مانع از ان شوند که انگلیسی ها و صهیونیست ها با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن منطقه را بیش از این به اشوب بکشانند.انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس