کد خبر 15664
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸

فرناز قاضي‌زاده، مجري شبکه دولتي انگليس «بي‌بي‌سي فارسي» ضمن انکار فعاليت‌هاي مطبوعاتي گذشته خويش به درج يادداشت خود در مشرق واکنش نشان داد. به گزيده‌اي از سابقه مطبوعاتي وي در نشريات اصلاح طلب اشاره مي‌شود.

مشرق - در پي انتشار يادداشت «فرناز قاضي‌زاده»، مجري شبکه تلويزيوني دولت انگليس «بي‌بي‌سي فارسي» در مشرق، وي در وبلاگ شخصي‌اش ضمن انکار فعاليت‌هاي مطبوعاتي گذشته خويش به درج يادداشت خود واکنش نشان داد.
پايگاه خبري «مشرق» با درج يادداشت اعتراضي خانم قاضي زاده، بنا بر اخلاق رسانه‌اي توضيحاتي را درباره سابقه مطبوعاتي وي که البته مورد انکار او قرار گرفته، ارائه مي‌کند. يادداشت قاضي‌زاده در وبلاگ شخصي‌اش کوتاه و بدين قرار است: «من روزنامه نگار اصلاح طلب نيستم، هيچ وقت نبودم، من روزنامه نگارم، همين.»
مشرق بخشي از سوابق خانم مجري بي‌بي‌سي را در ادامه ارائه مي‌دهد. جالب اينکه وي غير از همکاري با چند نشريه زرد هيچ‌گونه همکاري با نشريات غير واسته به جناح اصلاح‌طلب، آن هم در اغلب موارد طيف تندرو آنها نداشته است. البته مجري گري در يک برنامه علمي صدا و سيماي جمهوري اسلامي را از اين قاعده بايد مستثنا کرد که احتمالاً در دوران کم‌کاري قاضي‌زاده رخ داده است. به نظر مي‌رسد واکنش قاضي زاده به واسطه برچسب دار بودن سوابق مطبوعاتي وي بوده که زياد به مذاق BBC خوش نمي‌آيد.
***
قاضي زاده از سال 1375 کارش را در «هفته‌نامه خانه»، نشريه روزنامه‌نگاران جوان آغاز کرد. وي در هفته نامه خانه دبير سرويس خبر و گزارش بود. بعد از آن در سال 1377 به روزنامه «ايرانيان» رفت. ايرانيان مدت کمي بعد به دليل مشکلات مالي تعطيل شد. در پي تعطيلي اين روزنامه، فرناز قاضي زاده به روزنامه اصلاح طلب «زن» به مديريت «فائزه هاشمي» رفت و در سرويس اجتماعي اين روزنامه مشغول کار شد. او در جريان قتلهاي زنجيره‌اي خبرنگار روزنامه زن در اين مورد بود و گفتگوهايي در اين باره منتشر کرد.
در فروردين 78، روزنامه زن تعطيل شد و قاضي زاده به روزنامه اصلاح طلب ديگري با نام «نشاط» رفت. پيوستن به اين روزنامه سرآغاز همکاري وي با سرويس اجتماعي مجموعه مطبوعاتي «جامعه روز» شامل «عصر آزادگان»، «اخبار اقتصاد»، «گوناگون» و «دانستني‌ها» شد. او هم‌زمان در روزنامه  اصلاح طلب «آفتاب امروز» کار مي‌کرد. تا ارديبهشت 1379 و تعطيلي جمعي از روزنامه‌ها، وي به روزنامه  اصلاح طلب «هم ميهن» به مدير مسئولي «غلامحسين کرباسچي» و سردبيري «محمد قوچاني» کوچ کرد.
فرناز قاضي زاده سپس به هفته نامه «آخر هفته» متعلق به روزنامه اصلاح‌طلب «حيات نو» رفت تا بعد از مدتي معاون و سپس دبير سرويس اجتماعي اين روزنامه شد. وي عضو شوراي سردبيري «حيات نو» تا تعطيلي اين روزنامه در سال 1381 بود. پس از آن به گروهي پيوست که حلقه اوليه «خبرگزاري ميراث فرهنگي ايران» (CHN) در دولت اصلاحات بودند. تا شهريور سال بعد، قاضي زاده دبير سرويس خبر شهرستان‌ها در خبرگزاري ميراث ماند تا اينکه، تصميم گرفت به روزنامه اصلاح‌طلب تندرو «ياس نو» برود. وي تا زماني که به استخدام تلويزيون دولتي انگليس «بي.بي.سي» درآيد، عضو شوراي سردبيري ياس نو به مدير مسئولي «محسن ميردامادي» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس