لندن: قبل از حمله دیگر به یمن، اوضاع را بررسی می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه دولت این کشور قصد دخیل شدن در یمن را ندارد، اما مدعی شد که می‌خواهند پیامی شفاف درباره حملات به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ارسال کنند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) گفت که لندن پیش از هرگونه اتخاذ تصمیمی درباره اجرای عملیات‌های تهاجمی بیشتر به یمن، وضعیت حاکم بر منطقه غرب آسیا را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

شاپس در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حملات بیشتری انجام می‌دهد، توضیح داد: «باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، زیرا ما نمی‌خواهیم در تحولات دریای سرخ دخیل باشیم. اما در نهایت، آزادی ناوبری یک حق بین‌المللی است».

وی با بیان اینکه دولت انگلیس تصمیمی برای افزایش تنش‌ها در منطقه دریای سرخ ندارد، اما مدعی شد: «قصد نداریم در یمن یا چیز دیگری دخیل بشویم اما می‌خواهیم یک پیام بسیار شفاف و صریح به حوثی‌های مورد حمایت ایران بدهیم که رفتار آنها در دریای سرخ کاملا غیرقابل قبول است».

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: «ما نمی‌توانیم این وضعیت را بپذیریم که آنها (یمنی‌ها) برای شناورها در دریای سرخ مزاحمت ایجاد کنند. ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم و اگر نیاز به انجام اقدامات بیشتر باشد، ما آن را لحاظ خواهیم کرد».

به نوشته وبگاه اسکای‌نیوز، شاپس در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه فقط حدود ۲۰ درصد از توان نظامی ارتش و نیروهای مسلح یمن در حملات اخیر آمریکا و انگلیس آسیب دیده، اظهار داشت: «ما هرگز معتقد نبودیم که این [حملات]، تمام تأسیسات نظامی آنها را نابود کند. هدف این نبود. هدف، ارسال پیامی بسیار شفاف بود».

وی در ادامه ادعاهای خود، اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ را «اوباش‌گری» توصیف کرده و افزود: «آبراه بین‌المللی در دریای سرخ باید به روی کشتیرانی بین‌المللی باز باشد. این قانون بین‌الملل است».

وزیر دفاع انگلیس ضمن ابراز نگرانی درباره تغییر مسیر شرکت‌های کشتیرانی به دور آفریقا و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، گفت: «ما اقدام هفته گذشته را انجام دادیم و می‌گوییم که صبر می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود».

پیش از این نیز «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس تهدید کرده بود که دولت و ارتش این کشور آماده انجام تجاوزهای نظامی بیشتر علیه یمن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هوشنگ IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 3
    عجب خری هستی تو کشتی هایت در دریا رو می زنن تو هنوز دنبال قاتل بروسلی هستی
  • هوشنگ IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 3
    به جای پیدا کردن قاتل بروس لی همین الان جلو تروریست ها رو بگیر
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    پیام شفاف ؟!!!! کسی واسه شما تره خرد نمیکنه . اگر عقل داشتید که بفهمید حتی گروههایی مثل حماس و انصارالله شما را آچمز کرده و فرصت هر غلط اضافه را از شما گرفته اند لال مونی میگرفتید .
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    یه توصیه : از من میشنوی به امریکا اعتماد نکن تاریخ این رو میگه
  • ایرانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    فعلا به کشتی های کشورها گفته اند ۱۰ روز از دریای سرخ عبور نکند همانند اسرائیل که یکماه حماس را میخواست از بین ببرد در ضمن کشتی آمریکایی زده شده فکر کرده بود چون کشتی جنگی آمریکا در آنجا است هیچ اتفاقی برای او نمی افتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس