1

خبرنگاری نیابتی برای رسانه‌های ضدانقلاب به این صورت است که افرادی از داخل خوراک خبری سفارشی معاندین را تولید می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس، انتخاب جنگ در انتخابات تایوان، بارش برف در برخی مناطق کشور در کنار خبر آزادی موقت دو روزنامه نگار به قید وثیقه و برد ایران و ژاپن مقابل حریفان در اولین بازی خود در جام ملت های آسیا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دو خبرنگار اصلاح‌طلب که به اتهامات امنیتی بازداشت شده بودند، به طور موقت آزاد شدند تا به منتظر رای دادگاه تجدید نظر باشند؛ همین مسئله سوژه روز روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است تا قبل از برگزاری دادگاه بعدی جرائم این خبرنگاران را پاک‌سازی کنند.

روزنامه اعتماد در گزارش صفحه اول خود نوشته است:

از شنبه‌شب که خبرهایی در برخی کانال‌های خبرنگاری درباره احتمال آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی دست به دست چرخید تا عصر روز یکشنبه که رسما خبر آزادی این دو خبرنگار منتشر شد، فضای رسانه‌ای کشورمان درگیر بیم و امیدی متناقض شد. نگرانی و بیمی از اینکه باز هم ردپای اخبار جعلی و امیدهای واهی در میان باشد و خبری از آزادی در میان نباشد و امیدی شیرین درباره اینکه شاید این‌بار اتفاق متفاوتی در میان باشد و خبرنگاران در بند آزاد شوند، اما با گذشت ۴۰۸ روز از بازداشت این دو خبرنگار در بند، نهایتا خبر آزادی آنها با وثیقه ۱۰میلیاردی رسما رسانه‌ای شد.

این روزنامه آزادی موقت این فعال رسانه‌ای آشوب‌ها را انتخاباتی کرده و نوشته است:

بلافاصله پس از انتشار این خبر، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی واکنشی فراگیر به این خبر نشان دادند و عکس و خبر آزادی نیلوفر والهه وایرال شد. بازار تبریک و شادباش حسابی گرم شد و امیدواری برای آزادی سایر زندانیان و صدور احکام آزادی وسعت گرفت. هرچند برخی تلاش کردند این آزادی را مرتبط با فضای خاص پیشا انتخاباتی تحلیل کنند و تفاسیر عجیب از دل آن بیرون بکشند!

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

روزنامه شرق نیز بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران که نزدیک به اصلاح‌طلبان است را بازنشر داده و می‌نویسد:

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتقاد از وثیقه سنگینی که برای هر یک از این افراد تعیین شده است، آزادی موقت آنها را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است در دادگاه تجدیدنظر، حکم سنگین آنها شکسته و آزادی موقت به آزادی دائم تبدیل شود. ما همچنین امیدواریم روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران در بند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

روزنامه هم‌میهن شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل الهه محمدی از انتظار برای تبرئه این دو خبرنگار نوشته است، در بخشی از این گفتگو آمده است:

جلسه دادگاه تجدیدنظر موکلم الهه محمدی روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار و رسیدگی انجام شد. خوشبختانه دادگاه با صدور قرار وثیقه موافقت کرد و درنتیجه ایشان روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه به‌طور موقت به قید وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد. ما اکنون منتظر صدور رأی هستیم و امیدواریم در صدور رأی هم به نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کرده و برائت او را از تمام اتهامات به دست‌ آوریم. در این مورد که دادگاه تجدیدنظر، جلسه‌ دیگری هم خواهد داشت یا خیر، به ما چیزی اعلام نشده است!

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

پرونده دو خبرنگار روزنامه‌های اصلاح طلب «نیلوفر حامدی» (شرق) و «الهه محمدی» (هم میهن) حائز نکات قابل توجهی درباره همکاری این دو فرد با عوامل سازمان‌های جاسوسی بیگانه از جمله نهادهای وابسته به سازمان سیا برای اجرای عملیات ضدامنیتی با رویکرد «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» است.

این دو فرد در پوشش خاص رسانه‌های خود به طور هدفمند برای روشن کردن آتش التهابات و تنش‌های اجتماعی سیاسی تحرکات خاصی صورت دادند که در بیانیه روشن کننده مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه (آبان‌ماه ۱۴۰۱) برخی از این اقدامات مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخشی از این بیانیه که نشان از سرنخ‌های مشترک و همپوشانی اطلاعاتی این دو نهاد برای رسیدگی به این پرونده دارد، آمده است: «سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی، دوره‌های آموزش مربیان جنگ‌های ترکیبی برای تعداد قابل توجهی از عناصر مرتبط برگزار و به آنها مأموریت داده‌اند که بر مبنای آن‌ها به صورت تشکیلاتی عمل نمایند...»

این موضوع به شرکت این دو خبرنگار در سه دوره‌های آموزشی در ترکیه، چک (پراگ)، آفریقای جنوبی اشاره دارد که در دوره دوم یعنی در دوره چک صراحتا به این دو از سوی عوامل سرویس‌های بیگانه گفته شده است که این دوره‌ها برای براندازی است و ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه به آنان اطلاع داده شده بود.

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

بنا بر اطلاعات نهادهای امنیتی کشور متولی دوره‌های مذکور وزارت خارجه آمریکا می‌باشد که از حمایت کامل سرویس جاسوسی C.I.A استفاده کرده است. همچنین مفاد دوره‌ها در فشرده‌ترین تعبیر در چارچوب مؤلفه‌های جنگ ترکیبی و براندازی نرم تعریف می‌شده است. اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که نیلوفر حامدی برای شرکت در این دوره براندازی اول به ترکیه و سپس به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی سفر کرده است.

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

یکی از دوره‌های آموزشی یاد شده، دوره آموزش براندازی نرم در آفریقای جنوبی بوده که «نیلوفر حامدی» در آن حضور داشته است. در این دوره افرادی از نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا شرکت کرده و «نیکو دکلرک» استاد امریکایی برگزار کننده این دوره بوده است. دوره‌ای که تحت نظر بنیاد آمریکایی «استریت بیز» برگزار شده و پرونده این دو فرد نیز بعضا با همین عنوان (باند استریت بیز) شناخته می‌شود.

این دوفرد در روزهای اولیه شکل گیری آشوب‌های سال ۱۴۰۱ برای القاسازی منفی به خانواده مهسا امینی اطلاعات منفی و دروغ به آن‌ها داده‌اند. به طور مثال در بخشی یکی از همین دو خبرنگار عکس سی تی مغز مهسا امینی را به یک متخصص مغز و اعصاب نشان می‌دهد و این پزشک نیز بیان می‌کند که اثاری از ضربه و آسیب با شی سخت به سر مهسا امینی در این عکس‌ها دیده نمی‌شود اما این فرد برای تحریک خانواده امینی به دروغ ادعا می‌کند که متخصص گفته است که به سر مهسا ضربه‌ خورده است.

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

این دو فرد به جای پوشش دهی اخبار این حادثه به تحرکات معنادار خصوصا در ارتباط با خانواده مهسا امینی و وابستگان و نزدیکان وی پرداخته و سعی کرده‌اند با کارگردانی خاصی موج اخبار را به سمت اهداف سرویس‌های بیگانه یعنی ایجاد اغتشاشات هدف‌دار که آموزش دیده بودند، هدایت کنند.

نیلوفر حامدی که نقش مهمی در انتقال اخبار دروغین از اغتشاشات به رسانه‌های ضد انقلاب داشته است، پیشتر در حوزه‌های خاص سیاه نمایی در حوزه وضعیت زنان و دختران ایرانی، حمله به قوانین حجاب، القای ظلم نظام به زنان ایرانی از جمله ورزشکاران، تشویق زنان به رقص و آوازخوانیه در اماکن عمومی، حمایت از آشوب‌ها خیابانی، بزرگنمایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان، ضریب دادن به کلیدواژه‌هایی چون «زن کشی» و تمرکز بر «قتل‌های ناموسی» و هجمه به قانون جوانی جمعیت و ... کار کرده است.

خبرنگاری نیابتی برای رسانه‌های ضدانقلاب به این صورت بوده که این افراد خوراک خبری سفارشی معاندین را تولید می‌کردند و وبسایت «دیده بان آزار» (برای سیاه نمایی مربوط وضعیت زنان ایرانی راه اندازی شده است) که سردبیر آن فردی دو تابعیتی ایرانی انگلیسی با نام «غنچه قوامی» است، بلافاصله تولیدات این دو را پوشش می‌دادند. تا جایی که برخی مطرح می‌کنند که الهه محمدی و نیلوفر حامدی به عنوان دبیران دورکار این وبسایت معاند کار می‌کرده اند. نگاهی به وبسایت به خوبی نشان می‌دهد که مطالبی با نام همین دو خبرنگار در این وبسایت ضدانقلاب درج و منتشر شده است.

رونمایی از یک گروه نقش‌آفرین در انتخابات

پیشنهاد تشکیل ائتلاف میانه‌روها که اخیرا از سوی مسعود پزشکیان نیز مجددا مطرح‌شده با استقبال جمعی از فعالان سیاسی مواجه شده‌است.

روزنامه آرمان ملی درباره این سازو کار انتخاباتی جدید نوشته است:

بسیاری چنین مطرح می‌کنند که ضلع سوم سیاست میاندار انتخابات خواهد بود، ضلعی که شخصیت‌های شناخته شده مانند ناطق نوری، اسحاق جهانگیری، روحانی، لاریجانی، خاتمی و سیدحسن خمینی در راس آن حضور دارند و هدفشان حفظ و اعتلای اعتبار کشور است. به نظر نمی‌رسد این شخصیت‌ها که عنوان شورای میانه‌روها را دارد، در قبال انتخابات اسفند بی‌تفاوت باشد و اجازه دهد انتخابات مجلس دوازدهم هم مانند مجلس قبل بی‌رونق شود. مانند دیروز که نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از رایزنی علی لاریجانی با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.

خبرنگاران نیابتی چرا به صورت موقت آزاد شدند؟ / فعال شدن شورای میانه‌روها برای شرکت در انتخابات

البته برخی از اصلاح‌طلبان به شورای میانه‌روها امیدوار نبوده و آن را نوعی فضاسازی از سوی اعتدالی‌ها برشمرده که مردم حساس شده تا به روحانی رای دهند، برآورد چپ‌ها آن است که مردم به چنین لیستی رای نخواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    16 3
    چرا آزاد شدند؟
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 2
    اینجا تحت کنترل دو گروه است که هر کدام قدرت یکسانی دارند نمیتونن هم بهم چیزی بگن پاشونو از حریمشون بیرون بزارن با قدرت یکی ازینها آزاد شد همه جا مملکت همه ارگانها نفوذ دارند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 3
    آزاد کردنپاین دو مجرم اشتباه بزرگ استراتژیک بود. الان دلیل استقبال و ذوق زدگی اصلاح طلبا از انتخاب محسنی اژه ای به عنوان رئیس قوه قضاییه رو میفهمم
  • هادی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 14
    یک روز زندان هم سخته. آزادی همه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 0
      توی ایران هرکی خلاف قانون کاری انجام نده طعم زندان رو هم نمیچشه
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      احسنت
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 2
    فرار می کنند
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      نظرمنم همینه
  • کایان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    48 2
    فقط می تونم بگم حکومت مارو گیر آورده جاسوس بوده این ملاعین مسلم ومحرز اقدامشون علیه حکم واجب و صریح خدا تو کشف حجاب مشهوده این همم این رسانه های وابسته به سرویس های جاسوسی دشمن علنی ازشون دفاع کردن بعد هیشکی علیه این رسانه های آمریکایی هیچکاری نمی کنه؟ ما تو جمهوری اسلامی هستیم؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 3
    خدا وکیلی چه تیپ ضایعه هم زدن
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 3
    10 میلیارد وثیقه. بچه پولدار هم هستند. بعد طرف میاد اینجا میگه "همش بخاطر مشکل اقتصادیه"
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    40 3
    این جاسوس های کثیف چقدر پر رو هم هستند ریخت آنها به میمون بیشتر شبیه است تا انسان...
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    26 3
    ایران بهشت جاسوس ها !!! جاسوسی در ایران پیگرد قانونی ندارد !
  • EE ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    38 2
    جمهوری اسلامی بهشت خلافکاران معاوضه اسلام با رای
  • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 31
    چقدر شما اصولگرا ها راحت تهمت میزنید.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 23
    مگه قوه قضاییه اعلام نکرد که اتهام جاسوسی ثابت نشد پس شما دیگه چی میگین ؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    انتخاباتی که نامزدهای ان متعهد
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    زشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس