۹۰ درصد مردم قانونمند هستند/ لزوم تغییر رفتار پلیس در کلانتری‌ها

رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه مردم باید در کنار پلیس احساس آرامش کنند و پلیس را به عنوان عنصر آگاه اجتماعی بدانند، گفت: ۹۰ درصد مردم جامعه سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب هستند.

به گزارش مشرق، سردار علی مویدی که به تازگی به ریاست پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است، روز دوشنبه در نشست با روسای پلیس پیشگیری کشور، پلیس خدمتگزار را از اهداف متعالی فراجا دانست و افزود: پلیس پیشگیری باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، رویکرد خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز در سطح فرهیخته قرار دارد و ما با مردمی اصیل و آگاه مواجه هستیم، افزود: اگر بخواهیم در این جامعه ایفای نقش کنیم و پلیس اجتماعی و پیشگیری باشیم، باید به علم جامعه شناسی مراجعه کنیم.

مویدی در ادامه با یادآوری اینکه الزامات پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: با مداخله پلیس و استفاده از این ابزارها می توان جامعه را به سمت تعالی و کاهش دغدغه های مردم هدایت کرد.

وی استفاده از فناوری های نوین برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود:‌ زیرساخت های فناورانه در کشورمان در سطح مناسبی در دسترس است.

سردار مویدی ۹۰ درصد جامعه را سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب دانست و افزود: با توجه به این میزان جمعیت سالم باید پلیس در رفتار خود با جامعه مراقب باشد زیرا تفییر در رفتار ما در کلانتری ها و پاسگاهها در تغییر نگاه مردم موثر بوده و یکی از گام‌های مهم در پیشگیری است.

وی خاطر نشان کرد: نباید در کلانتری‌ها و پاسگاهها طوری با مردم رفتار شود که گویی بدهکار ما هستند.

این مقام مسئول در فراجا با تاکید بر اینکه مردم اربابان ما در کلانتری‌ها، پاسگاهها و همچنین سطح جامعه هستند، اضافه کرد: پلیس باید متناسب با روحیه مردم و مراجعان با آنها مواجه شود و لازم است ضمن مدیریت خشونت، پیش رویدادی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن روحانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    خداییش در کلانتری ها، مأموران خیلی با مردم فلک زده خشن و غیر انسانی برخورد می کنند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    برخورد خوبی با مردم ندارند
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دزد بردم کلانتری مست بوده میگم شرب خمر کرده مامور میگه به تو ربطی نداره اگه چیزی برده بنویس اگه نبرده برو رضایتش رو بگیر که زدی بیخ گوشش اخرشم با هم امدیم بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس