هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ نفر در ۶ روز گذشته، خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع‌سانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی روز دوشنبه با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از ۱۹ تا ۲۵ دی ماه پرداخت و گفت: در ۶ روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان، شامل ۵۷ منطقه، ۵۱ محور کوهستانی، ۲ شهر، ۲ روستا و ۲ ارتفاعات کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امدادرسانی به پنج هزار و ۸۸۲ نفر انجام شد، یک هزار و ۲۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. در این مدت زمان، ۱۹ بیمار هم به مراکز درمانی منتقل شدند که ۷ نفر از آن‌ها مادران باردار بودند.

محمودی افزود: ۱۲۵ تیم عملیاتی شامل ۴۱۷ امدادگر، اقدام به رهاسازی ۶۳۹ دستگاه خودرو از برف کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: در این مدت زمان، ۸۵۸ تخته پتو، ۷۵ بسته غذایی، ۴۰۳ قوطی آب معدنی، ۲۵۰ قوطی کنسروجات، ۱۷۸۵ قرص نان و ۷۳ کیلوگرم خرما بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

براساس این گزارش ، هم‎وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲، ندای امداد تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس