ایران ۳ - فلسطین یک/ پیروزی یک نیمه‌ای تیم‌ملی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با برتری چهار بر یک ایران به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به مصاف فلسطین رفت و به برتری چهار بر یک دست یافت.

فیلم/ خلاصه بازی ایران ۴ - فلسطین ۱

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

پیرو پیشنهاد ارائه‌شده در جلسه هماهنگی این دیدار و با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی)، بازی به احترام شهدای غزه با یک دقیقه سکوت آغاز شد. هواداران ایران و فلسطین در این دیدار همبستگی زیبایی داشته و بارها از مردم غزه حمایت کردند.

این دیدار از گروه C در ورزشگاه اجوکیشین‌سیتی و با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر برگزار شد. ۲۷ هزار ۶۹۱ تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. در دیگر دیدار این گروه، امارات برابر هنگ‌کنگ به برتری سه بر یک دست یافت تا شروع خوبی داشته باشد.

ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه نخست، ارسال مهدی قایدی به سامان قدوس رسید و سپس کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه ایران، گل نخست بازی را ثبت کرد.

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

در دقیقه پنجم، سعید عزت‌اللهی پس از برخورد با بازیکن حریف، به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و دچار خونریزی شد اما با تلاش پزشکان، به بازی برگشت.

در دقیقه دوازدهم، ارسال سامان قدوس روی یک ضربه ایستگاهی با حضور به موقع و ضربه تمام کننده شجاع خلیل‌زاده تکمیل شد تا ایران به گل دوم دست یابد.

در ادامه نیز، روند بازی به طور کامل در اختیار شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار داشت و آنها اجازه خودنمایی به حریف را نمی‌دادند.

سپس بازیکنان فلسطین برای دقایقی عملکرد بهتری را ارائه کرده و چند حمله را از جناح چپ خود طراحی کرده که البته به موقعیتی تبدیل نشد.

در دقیقه ۳۷ کار تیمی زیبای بازیکنان ایران و پاس علیرضا جهانبخش موجب شد تا مهدی قایدی با یک ضربه بغل پای تماشایی حساب کار را سه بر صفر کند.

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

در ادامه بازیکنان فسلطین چند خطای واضح انجام دادند که داور قطری به سه بازیکن این تیم کارت زرد نشان داد. همچنین حسین کنعانی‌زادگان با کارت زرد جریمه شد.

در دقیقه ۴۳ شجاع خلیل‌زاده مدافع کشورمان به دلیل مصدومیت جای خود را به مجید حسینی داد.

در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه نخست، ارسال بازیکن فلسطین با اشتباه عزت‌اللهی همراه شد تا تامر صیام با ضربه سر دروازه ایران را باز کند. در نهایت نیمه نخست این بازی، با برتری سه بر یک تیم کشورمان همراه شد.

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم کشورمان در ابتدای نیمه دوم، سردار آزمون و محمد محبی را به جای کریم انصاری‌فرد و مهدی قایدی که موفق به گلزنی شده بودند، وارد زمین کرد.

در دقیقه ۵۴ حمله ایران از جناح راست و ارسال قدوس با اشتباه دروازه‌بان و مدافعان حریف همراه شد تا سردار آزمون زننده چهارمین گل ایران لقب بگیرد.

در ادامه بازیکنان کشورمان سعی بر حفظ روند بازی داشته تا توان خود را برای دیدارهای بعدی حفظ کنند.

در دقیقه ۷۰ مهدی طارمی می‌توانست به جمع گلزنان اضافه شود اما بخت مناسبی را از دست داد. سپس تیم فلسطین چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت که راه به جایی نبرد.

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

در دقیقه ۹۰ علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی اجازه نداد گل دوم فلسطین ثبت شود. بلافاصله سردار آزمون با یک توپ‌گیری در آستانه رسیدن به دروازه حریف بود که با خطای محمد صالح سرنگون شد تا داور مدافع فلسطین را اخراج کند. لحظاتی بعد داور قطری با استفاده از سیستم VAR، کارت قرمز خود را پس گرفت و مدافع فلسطین را با کارت زرد جریمه کرد.

در نهایت سوت داور قطری به صدا درآمد و ایران به برتری چهار بریک دست یافت تا شروعی در قامت یک مدعی داشته باشد.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود، از ساعت ۲۱ جمعه شب (۲۹ دی‌ماه) به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت.

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده(مجید حسینی)، صادق محرمی(رامین رضائیان)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس(امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی(محمد محبی)، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد (سردار آزمون)

شروع پر قدرت ایران با برد پرگل مقابل فلسطین +فیلم

ترکیب فلسطین

رامی همداح، محمد رشید، یاسر حامد، عدی خاروب، البطاط، تامر صیام(زبیدا)، محمد ابو وردا، کامیلو سالدانا(محمد خلیل)، شیب قمبور(علاالدین)، مشیل ترمانینی و زید قنبر(عدی دباغ)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    8 1
    بازی تیم ملی بخصوص گل اول سریع ، غافلگیر کننده و برنده بود دمت گرم امیرخان
    • حسن روحانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 3
      ژاپن بزرگ و قدرتمند ایران رو به صلابه می کشد. تیم ایران پاسکاری ساده بلد نیست.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      اگر داخل ۱۸ قدم حریف پاسکاری داشته باشند گل میزنند امان از تک روی
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 9
    از خط هافبک تا فاز حمله کاملا شل و بی برنامه، بی تاکتیک بی هدف و مملو از پاس های اشتباه. اونوقت میگی شروع پر قدرت. سبک بازی تیم قلعه نوعی ضعیف تر از دوره کی‌روش هست و دست آخر خیری از این جام نخواهد دید در همان مرحله یک هشتم حدف می شود.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 11
    وقتی از فلسطین که کلا هیچ تمرینی نداشتن 1 گل بخوریم قطعا جلو هنگ کنگ ابکش میشیم
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 1
      تو از کجا میدونی فلسطین تمرین نداشت؟ همین فلسطین قبل بازیها حدود ده روز قبل بازی تدارکاتی با عربستان مساوی کرد. ضمنا تیم فلسطین مربوط به قسمتی است که با اسقاطیل سازش کرده و در اون جنگ نیست
  • GB ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 6
    فوتبال هم شد ورزش؟ یه توپ میندازن وسط زمین ۲۰ نفر ۲ ساعت دنباش می‌دوند!!! بهاییت و فوتبال هر دو از دست پختهای انگلیس خبیث است.
  • تورج IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 9
    شروع پرقدرت ؟؟ :)))‌ تازه یکی هم خوردن از فلسطین
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 4
    احترام مردم فلسطین
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 5
      شرافت میدونی چیه؟ شراغت حکم میکنه بره مردونه بازی کنی و به هیچ تیمی راه ندی.خود فلسطینیا زورشون برسه به ما 10 تا میزنن مردمشونم میریزن تو خیابون جشن میگیرن احترام سرشون نمیشه
  • نادر مهدوی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 3
    برد تیم ملی رو تبریک میگم ایشالا تخت‌گاز تا قهرمانی... به کوری چشم وطن‌فروشا و برعندازا و خائنا و تجزیه‌طلبا و اغتشاشگرا و غربگداها و بی‌حجابا
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      21 3
      اینا همونایی هستند که سال گذشته سرود ملیشون را نخواندن. مربی تیم هم رحمان رضایی شدیدترین توهین ها را علیه نظام استوری کرد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      26 0
      چه فایده ای به حال ماها داره؟! از این بازیکنا وطن فروش تر هم هست؟! بازی با آمریکا و انگلیس که یادتون نرفته ... . به امید روزی که فوتبال کلا منحل بشه ... فاتحه مع صلوات!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 5
    ما باید برای روحیه دادن به مردم بی دفاع فلسطین که در چنگال رژیم صهیونیسمی گرفتار شدن به این تیم می باختیم ...با این برد فقط دل دشمنان شاد کردین ...مرگ بر اسراییل
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 3
      چی میشد به مردم بی دفاع فلسطین یه شادی در خیابان هدیه می دادید...اگر مردید برید به امارات 4 گل بزندید...فوتبال نجومی بگیر#
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 2
      شما که اول اخرش حذفید ...لا اقل جوانمردانه حذف میشدید
    • DE ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 25
      به کوری چشم دشمنان تیم ملی امسال جام میاره تهران ...
    • وجدان بیدار IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      45 3
      از بایکنای بی خاصیت و بی شرف، غیر از این انتظاری نیست! اینا تو بازی با آمریکا و انگلیس، عیار و شخصیت خودشونا نشون دادن! با این همه امکانات و تشریفات و حقوق های آن چنانی ... . اگه بخوایم فوتبال نداشته باشیم کیا باید ببینیم ... !
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      11 2
      بر ای منافق بهایی شبکه صهیونیسمی هم جنس بازآلمانی...شما ها همان هایی هستید که از باخت تیم ملی در مقابل آمریکا جنایت پیشه ابراز سادی هنجار شکنانه کردید...همانگونه که فرهنگ عدم قرار گیر ورزشکار ایرانی درمقابل رژیم تا دندان مصلح صهیونیسمی نهادینه شده ...باید باخت در مقابل ورزشکار مظلوم فلسطینی هم نهادینه بشه ..
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 3
      اون وقت چی به تو میرسه؟! امیدوارم چیزی ازشون نگرفته باشی و گر نه تو ظلمشون شریکی ...
  • وجدان بیدار IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    39 5
    حرامه حتی یه ثانیه وقتا صرف دیدن بازی تیم به اصطلاح فوتبال ایران کنیم. با این بازیکنان پر ادعای بی خاصیت و بی شرف که بیت المال شده بیت الحالشون. با اون امکانات و تشریفات آن چنانی ... بعد کارگر و ... به نون شبشون محتاجن. از حقمون نمیگذرم، خدا هم ازتون نگذره .... . «و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون»
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    کاش تیم ما ایرانیا در مقابل فلسطین میباخت تا بهانه ای حداقل کوچیک برای شادی مردم مظلوم فلسطین باشه 💔 باخت در برابر اونا برای شادی مظلومان ستم دیده از پیروزی هم پیروزی تره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس