قتل تبعه خارجی در شمال شهر تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان قتل جوان ۲۴ ساله افغانی در شرق استان تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: اوایل آذرماه سال جاری در با دریافت خبری مبنی کشف یک جسد در داخل سطل آشغال در شرق استان تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با مراجعه به صحنه جرم و تن پیمایی از مقتول آثار جراحتی عمیق در قسمت سر و پهلو مقتول مشاهده کردند و متوجه شدند که مقتول جوانی ۲۴ ساله تبعه افغانستان است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند، فردی در ساعات نیمه شب یک گونی بزرگ که بر روی دوش خود حمل می‌کرد را داخل سطل آشغال در یکی از محلات شرق استان تهران می‌گذارد و سریعاً متواری می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: در ادامه فردی تبعه افغانی به اداره فقدانی مراجعه و اعلام می‌دارد که برادرش گمشده است و کارآگاهان پس از شناسایی وی دریافتند که او برادر مقتول است و در تحقیقات از وی دریافتند؛ مقتول شب حادثه پس از تماس تلفنی اعلام داشت که کار مهمی پیش آمده و با استفاده از تاکسی اینترنتی از منزل خارج و دیگر بازنگشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: کارآگاهان با استفاده از روش‌های کارآگاهی و اطلاعاتی متوجه شدند که فردی با مقتول تماس گرفته و اعلام داشته کار مهمی دارد و وی را به زور به منزلش در شمال شهر تهران دعوت کرده است.

وی گفت: کارآگاهان با بکارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم به نشانی رجوع مقتول رفته و در آنجا ۲ تن از افراد تبعه افغانستان که با مقتول ارتباط خانوادگی داشتند را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: متهم اول در بازجویی اولیه اقرار داشت که مقتول از دوستان وی است و برای خوش گذرانی وی را به منزلم دعوت کردم، اما در آنجا یکی از کارگران که مشغول کار بود سهواً میلگرد از دستش رها شده و به سر مقتول برخورد می‌کند. کارآگاهان در ادامه فردی که متهم اول او را معرفی کرده بود را شناسایی می‌کنند و متوجه می‌شوند که او در بیمارستان از شب قبل حادثه بستری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: با توجه به اظهارات کذب متهم اول، کارآگاهان در ادامه با استفاده از روش‌های پلیسی موفق شدند حقایق را کشف کنند و متهم اول ناگزیر لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که به مقتول مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال قرض داده بودم و از آنجایی که مطمئن بود مقتول پول من را پس نمی‌دهد و چندین بار نیز به همین خاطر با هم درگیر شده بودیم، او را با اصرار فراوان به منزلم دعوت کردم و از آنجایی که می‌دانستم او برای آخرین بار نزد من می‌آید و اگر برود دیگر برنمی گردد از پیش نقشه قتل وی را کشیدم و سپس با رسیدنش به منزلم پس از صرف چایی با او درباره مسائل مالی صحبت کردم که سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و با میلگردی که از قبل آماده کرده بودم چند ضربه به سر و بدن او زدم سپس کیسه‌هایی که در استخر داشتم آوردم و جسد را داخل آن گذاشتم و داخل یک پتو و گونی سفید رنگ قرار دادم و آن را برادرم با استفاده از ماشین به یک سطل آشغال در شرق استان تهران منتقل کرد.

سردار ولی پور گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: متهم به همراه برادرش به دلیل قتل و همدستی در آن، با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، با توجه به ارتکاب قتل عمدی به زندان انتقال دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    50 3
    بندازین بیرون اینهارو علاوه براینکه مجرم هستند شهر هم کثیف کردند تاکسیها و اتوبوسها بوی بد میدهد در رستوران نباید ایتخدام شوند چون نظافت اهمیت نمیدهند بجز شیعیان هزاره و تبعه های بسیار قدیمی که برا کارهای ساختمانی هستند و مشکلی ندارند
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      5 49
      توخودت تمیزی؟
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      7 41
      مگه نمی گفتین قاجارها بی عرضه بودن و افغانستان رو از ما جدا کردن حالا چرا ناراحتین از حظور افغانها؟
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      40 4
      هر رستوران و لبنیاتی و هر جایی که مربوط به مواد غذایی میشه اگه ازینا استخدام کنه باید بلافاصله تعطیلش کنن
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 0
      آن افغانیهایی که از قدیم در ایران بودند و قبل از قاجار ایرانی هستند ، می توانند بیایند و بروند . آنها قوانین را به خوبی می دانند و مزاحمتی برای هیچ کسی ندارند و با آبرو زندگی می کنند . ولی بی اصل و نصبهایی که نمی خواهند شاسنامه و گذرنامه بگیرند و برای ایران هزینه تراشی می کنند باید جمع آوری کرد . از افغانیهای قدیمی مقیم ایران کمک بگیرید تا افراد فاقد مدارک قانونی را شناسایی و به سرعت دیپورت کنند .
  • هوشنگ IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    10 22
    معلوم شد اون بگو بخندهای شما در مراکز خرید و..... مصنوعیه در دل با هم دشمن هستید از هم متنفرین
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      23 4
      چرت نگو
    • هوشنگ IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      17 1
      تو بگو افغانی منافق
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    36 1
    کلا مثل اینکه کار پلیس شده پیگیری جرائم افغانی ها! پول پلیس مگه از مالیات ما و پول نفت ما تامین نمیشه؟؟؟!!!
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      2 34
      اختلاف و تفرقه بین دو کشور مسلمان
  • ارش IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    35 0
    به درک
  • ذوالفقار در علقمه IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 26
    نمیدونم جریان چیه در این اواخر چقدر افغانیا آدمکش قاتل تروریست دزد گدا قاچاقچی و خلاصه آدم بده شده. شایدم تبعات شرکت کردن لشکرفاطمیون (س) در جنگ سوریه و دفاع از حرم بی بی زینب (س) و دفاع از امنیت ایران باشد.والله اعلم بالامور.فقط میدانم صبح نزدیک است. الیسَ صُبحِ بقریب
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 0
      منظور اینها مهاجرینی هستند که مدارک هویتی ندارند و نمی خواهند در ایران مدارک شناسایی اخذ کنند . اینها خطرناک هستند و به هیچ وجه جامعه نمی تواند تحملشان کند . فرقی نمی کند که تبعه کدوم کشور باشند . در همه جای دنیا مهاجرین باید شناسایی و برگه هویتی از دولتها کسب نمایند .
  • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    36 4
    یجوری نوشتین تبعه خارجی که آدم فکر می‌کنه طرف سویسی یا نروژی بوده ،خوب بگین افغانی دیگه، همه ایران میدونند این کثافتکاریها فقط کار افغانی هاست.
  • مجید IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    41 0
    بله دیگه فراجا نیست که خیلی از فزونی امکانات و نیرو برخورداره. بخش عظیمی از ظرفیتش باید صرف جمع کردن گند و جنایات اتباع کشور سوییس؟! بکنه. البته اتباع سوییس دیگه کم کم احساس صاحب خونگی هم کردن از جمله پای همین مطلب در پاسخ به کامنت ها به خیال خودشون مزه هم می پرووند
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    38 0
    ماشاالله همشون هم بالاشهر میشینن و پولدار شدن و جالب هر مغازه ای میری خرید کارگرای افغانی که مغازه را اداره می کنند ما رو بابت فقر و بی ارزشی پولمان مسخره می کنند اما هرچی میگیم پس چرا تشریف نمی برید به کشور خودتان که اقتصاد و ارزش پول ملی اش بهتره جوابی ندارند!!!
  • GB ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    35 5
    نسل جدید افغانی ها خطرناک شده اند .
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    10 0
    وقتی عابر بانک به راحتی در اختیار اتباع قرار می گیره همین میشه این چندمین قتل تبعه خارجی است که بر سر مسائل مالی با دخالت بانک ایرانی هست
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 0
    به مسئولين عزيز كشور به عنوان يك شهروند توصيه ميكنم كه هرچه سريعتر اين انسان هاي جنايتكار رو از مملكت عزيز مون به خاطر هزينه هاي فرهنگي ، اجتماعي ، امنيتي و .... كه ايجاد ميكنند بيرون كنند. و مطابق استانداردهاي دنيا نيروي مهاجر قبول كنند. اكثر دنيا نيروهاي متخصص و كارآفرين و سرمايه گذار رو جذب ميكنند نه مثل ما كه مرزها رو باز كرديم و ............................
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 3
    مگه نمی گفتین قاجارها بی عرضه بودن و افغانستان رو از ما جدا کردن حالا چرا ناراحتین از حظور افغانها؟ مگر شما نمی دونید که اینها دیگر از ما نیستند از همان موقعه ای که طبل جدایی زدند افرادی که به کارگر نیاز دارند از ماندن اینها در کشور خوشحالند و گر نه بقیه می خواهند سر به تنشان نباشد این افراد هم این اتباع را دوست دارند چون بیمه نمی خواهند در پایان کار حق شان می خورند
  • حسین IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    افغانی های کثیف، کشور رو به گند کشیدند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    جوری تیتر زده که انگار ما ایرانی ها این تبعه خارجی را کشتیم
  • ... IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 1
    منتظر بودم تبعه نروژی بزنه تبعه دانمارکی رو بکشه اینا که از خودمونن افغانستان هم زمانی برا ایران بود
  • DE ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 1
    چرا حکومت به حرف وخواسته امت اسلامی ایران گوش نمی‌دهد؟؟ این که نشد مردم سالاری، مردم ایران خواستار اخراج کلیه این بیگانگان از خاک کشورشان هستند دیگر باید چطور بگویند، تا مردم خود اقدام نکرده‌اند اینها را بیرون کنيد، والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس