دلایل پوسیدگی دندان در برخی نوزادان

رییس سازمان ثبت احوال کشور به کارکردهای مرکز رصد جمعیت با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال استان تهران دارای بیشترین و سمنان دارای کمترین میزان ولادت بودند.

به گزارش مشرق، هاشم کارگر با تشریح اهداف و برنامه‌های مرکز رصد جمعیتی کشور، مصورسازی تحولات جمعیتی و تحلیل داده با استفاده از آخرین روش‌های انتشار اطلاعات را مهمترین رویکرد این مرکز عنوان کرد و گفت: اطلاعات جامع جمعیتی توسط ثبت احوال به دستگاه‌های اجرایی ارایه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز رصد جمعیت کشور در ساماندهی رصد و نظارت بر مدیریت جمعیت و برای هم‌افزایی دستگاه‌ها و اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه جمعیت حائز اهمیت است، افزود: در این مرکز سعی می‌شود با بررسی تحولات جمعیتی و تحلیل داده و با استفاده از آخرین روش‌های انتشار اطلاعات جامع اقدام کرده تا سیاست‌گذاران و برنامه ریزان حوزه جمعیتی بتوانند از اطلاعات آن بهره مند شوند.

کارگر با اشاره به نیاز به مرکز رصد جمعیت کشور و اطلاعات ذی قیمت در این خصوص در سازمان ثبت احوال کشور گفت: حضور متخصصان امر نسبت به ارائه راه حل های عملی و علمی در حفظ ساختار جوان جمعیت کشور و برنامه ریزی و چاره اندیشی در این خصوص از اهداف راه اندازی مرکز رصد کشور در این سازمان بوده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، از ظرفیت های موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور استفاده می شود.

ثبت بیش از ۷۹۸ هزار ولادت در ۹ ماهه امسال/ تهران در صدر ولادت‌ها

رییس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور در این سازمان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال ۷۹۸ هزار و ۵۵۰ ولادت در کشور به ثبت رسیده است که استان تهران رکوردار میزان ولادت ها بود.

کارگر افزود: در ۹ ماهه امسال ۷۹۸ هزار و ۵۵۰ ولادت در کشور به ثبت رسیده است بیشترین میزان ولادت ها مربوط به استان تهران با ۹۹ هزار و ۶۳۳ نوزاد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با ۵ هزار و ۲۰۱ نوزاد بود.
بیشترین تعداد ولادت‌ها در ۹ ماهه امسال مربوط به فرزند دوم است

وی ادامه داد: اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها با ۲۹۶ هزار و ۸۸۶ نوزاد مربوط به فرزند دوم بود که سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد ۳۶.۴ درصد مربوط به فرزند اول، ۳۸.۹ درصد مربوط به فرزند دوم، ۱۷.۶ درصد مربوط به فرزند سوم، ۵.۱ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.

کارگر گفت: همچنین ولادت ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو از ابتدای امسال تا پایان آذر در کشور به ثبت رسیده است که استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تعداد چند قلوزایی را به خود اختصاص داده‌اند که ۲۸ هزار و ۱۴۸ دوقلو، ۱۵۰۶ سه قلو، ۶۴ چهار قلو و ۱۰ رویداد پنج قلو بوده است.

در گزارش ثبت احوال تاکید شده است که حدود ۷.۳ درصد ولادت‌های ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوطه به چند قلوزایی بوده است و استان‌های تهران با ۴۳۱۸ رویداد، خراسان رضوی با ۲۶۲۲ رویداد و خوزستان با ۲۳۵۱ رویداد بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 1
    آره افغانا دارن براتون زاد و ولد میکنن. فردا پس فردا که سوارتون شدن حساب کار میاد دستتون
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      پس تو قبلا حساب کار اومده دستت!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      اگه سوارجنابعالی شدن این به ما ربط نداره و هیچی نگو که زشته
  • مهدی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 1
    بحران پیری جمعیت وحشتناک است باید نگاه ویژه ای به مسئله جمعیت کرد فرهنگ های غلط و تجمل گرایی در حوزه ازدواج و فرزندآوری باید از بین برود فرهنگ غلط مدرک گرایی باید از بین برود
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      ساکت شو بچه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    جمعیت تهران و با سمنان مقایسه کنید بیشتره دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس