آمریکا: اظهارات وزیران اسرائیلی درباره کوچاندن ساکنان غزه را رد می‌کنیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد واشنگتن اظهارات وزیران اسرائیلی درباره کوچاندن ساکنان غزه را رد می‌کند.

به گزارش مشرق، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت مدعی شد که آمریکا با کوچاندن ساکنان غزه مخالف است.

او گفت: «تحت فشار قرار دادن غیرنظامیان برای ترک کردن غزه مجاز نیست. غیرنظامیان در غزه باید بتوانند دراسرع وقت به منازلشان برگردند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «ما اظهارات وزرای اسرائیلی درباره کوچاندن ساکنان غزه را رد می‌کنیم.»

مقام آمریکایی این اظهارات را در واکنش به گزارش‌هایی از طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان غزه مطرح کرده است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندی پیش از این با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم پیش از این در سخنانی تاکید کرده که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو در جریان یکی از نشست‌های اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است. ذیل قوانین بین‌المللی، کوچ اجباری انسان‌ها از یک سرزمین اشغال‌شده ممنوع است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۳ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

اظهارات وزیران کابینه اسرائیل واکنش گروه‌های مقاومت را به همراه داشته است. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات صهیونیست‌ها درباره کوچ فلسطینیان، بر مبارزات خود برای رویارویی با جنگ ریشه‌کنی فلسطینیان و کوچاندن آن‌ها تاکید کرد.

جهاد اسلامی همچنین دولت آمریکا را مسؤول تشویق دشمن به اجرای برنامه‌های خود از طریق ابداع واژه «کوچ داوطلبانه» دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس