هيلاري کلينتون تأکيد کرد که وزارت خارجه آمريکا در طرحي موسوم به "TechWomen " زنان کارآفرين کشورهاي مسلمان را به صورت حرفه‌اي براي فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي آموزش مي‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مؤسسه بين‌المللي اتحاد براي تعامل فرهنگي و آموزشي در گزارشي به قلم "مارک اورمان " نوشت: کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در نشستي با حضور زنان مالزيايي اظهارداشت که "ما به دنبال فرصت مناسبي براي برقراري ارتباط ميان زنان آمريکايي و مالزيايي هستيم، به عقيده من، در آينده چنين روابط انساني در داخل جوامع و حتي فراسوي مرزهاي ملي اهميت بيشتري خواهند يافت. "

نويسنده گزارش به نقل از کلينتون همچنين از اجراي طرح وزارت امور خارجه آمريکا موسوم به "TechWomen " خبر داد.
وي همچنين افزود: "در وزارت امور خارجه طرحي موسوم به TechWomen را آغاز کرديم که براساس اهداف آن از کارآفرينان کشورهاي با اکثريت مسلمان دعوت به‌عمل خواهد آمد تا در مراکز فنآوري همچون "سيليکون ولي " (Silicon Valley) و تحت نظر مديران زن، دوره‌هاي مربي‌گري حرفه‌اي را بگذرانند، با پيشرفت‌هاي اخير حوزه فنآوري آشنا شوند، به عنوان بخشي از شبکه‌هاي ارتباطي فعاليت نمايند و مسيرهايي را کشف نمايند که مي‌تواند به درک و مهارت آنها بيافزايد تا بدين‌ترتيب با موفقيت بيشتري به کشور خود بازگردند. "

"اورمان " به نقل از اداره امور فرهنگي و آموزشي وزارت امور خارجه آمريکا نوشت: برنامه TechWomen طرحي 5 هفته‌اي و در چارچوب مربيگري حرفه‌اي مبتني بر پروژه است که با مديريت شرکت‌هاي فنآوري و با حضور زنان فعال منطقه خاروميانه و شمال آفريقا در اين حوزه برگزار مي‌شود.

وي همچنين در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد: هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در نشست کارآفريني رياست‌جمهوري در آوريل 2010 از آغاز طرح TechWomen خبر داد، در حمايت از موضوعات کليدي مورد اشاره رئيس‌جمهور اوباما در سخنراني ماه ژوئن سال 2009 در قاهره، اين طرح از توسعه فن‌آوري و توانمندسازي زنان پشتيباني مي‌کند.

اين گزارش مي‌‌افزايد: برخي از شرکت‌هاي فن‌آوري پيشرو در آمريکا متعهد شدند که در اين طرح شرکت کنند، از جمله شرکت گوگل‌، ‌فيس‌بوک، "سيسکو "(Cisco)، مايکروسافت، آي‌بي‌ام، ياهو، شرکت هيولت- پاکارد، "کاتاپولت ديزاين " (Catapult Design) و بيسيک (کنسرسيوم نوآوري و علوم "بي اريا " (Bay Area)) و کنسرسيومي متشکل از بيش از 20 موسسه همچون لابراتورهاي ملي "لارنس ليورمور " (Lawrence Livermore National Laboratory)، "اس آر آي اينترناشنال " (SRI International)، "اجيلنت تکنولوژي " (Agilent Technologies)، "سيمانتک " (Symantec) و "لابراتورهاي ملي سنديا " (Sandia National Laboratories).

نويسنده در ادامه با طرح اين سوال که "چه کساني واجد شرايط ثبت‌نام در اين طرح هستند " مي‌نويسد: زنان 25-42 ساله کشورهاي الجزاير، مصر، اردن، لبنان، مراکش، نوار باختري و غزه که از مديران کم‌تجربه در زمينه‌هاي فني باشند مي‌توانند در اين طرح شرکت کنند.

اورمان در بخش پاياني گزارش خود مي‌نويسد: در انتهاي دوره، شرکت‌کنندگان با مربيان خود به شهر واشنگتن سفر کرده و از سازمان‌ها و شرکت‌هاي اين شهر ديدن خواهندکرد، از ديگر برنامه‌هاي اين سفر، ديدار و گفت‌وگو با مقامات وزارت امور خارجه آمريکا است.

وي افزوده است: ضمناً براي آموزش‌هاي بعدي، مربيگري و تدريس دوره‌هاي شبکه به فارغ‌التحصيلان اين دوره و ساير زنان فعال اين حوزه در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا کارشناسان برجسته فناوري در آمريکا نيز به اين منطقه اعزام مي‌شوند، اين آموزش شامل برگزاري جلسات ويژه براي دختران (11-15 ساله) است که مي‌تواند آنها را با فرصت‌هاي شغلي حوزه فن‌آوري آشنا نمايد.

طرح TechWomen توسط موسسه آموزش بين‌المللي و با همکاري موسسه "آنيتا بورگ " (Anita Borg) براي زنان و فناوري اجرا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس