واکنش جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به قطعنامه ضد یمنی آمریکا

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن محکوم کردن قطعنامه ضد یمنی آمریکا در شورای امنیت، آن را اقدامی در راستای وارونه جلوه دادن حقایق و تشویق رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایات بیشتر توصیف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به قطعنامه ضد یمنی آمریکا در شورای امنیت واکنش نشان دادند.

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تصویب قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت در مورد عملیات نیروهای یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، بیانگر سیاست دوگانه جامعه جهانی است که از رژیم اشغالگر حمایت می‌کند و به دنبال تضمین امنیت کشتی‌های این رژیم است و همزمان در قبال کشتار مردم غزه و جنایات این رژیم علیه آنان بی‌تفاوت است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی هم بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب قطعنامه در شورای امنیت علیه یمن و عملیات‌های ضدصهیونیستی آن در دریای سرخ را شدیداً محکوم می‌کنیم.

این جنبش عنوان کرد: این قطعنامه در شرایطی به تصویب می‌رسد که جنایت و کشتارهای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و غیرنظامیان در این منطقه همچنان ادامه دارد.

جهاد اسلامی تاکید کرد که تصویب این قطعنامه بدون درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف کشتارهای خود علیه مردم غزه و عقب نشینی از این منطقه، لغو محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و ضروری به آن، تنها موجب تشویق هرچه بیشتر دشمن صهیونیستی به ادامه جنایات علیه مردم غزه خواهد شد.

جهاد اسلامی بیان کرد که این قطعنامه دلیل دیگری است که ثابت می‌کند شورای امنیت صرفاً ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ برای وارونه کردن حقایق و مشروعیت‎‌بخشی به جنایات غربی‌ها و اهرم فشاری بر ملت‌های مدافع حق خواهد بود.

این جنبش تأکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت و پایداری در برابر اشغالگران تا پایان ظلم و جنایات و سلطه غرب بر امت ادامه می‌دهد.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری برگزار شد، قطعنامه پیشنهادی واشنگتن با شماره ۲۷۲۲ با ۱۱ رأی موافق ۱۵ عضو شورای امنیت علیه جنبش انصارالله یمن درباره حمله‌ها در دریای سرخ تصویب شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تهدیدات دریای یمن را با ۱۱ رأی موافق و رأی ممتنع چین، روسیه، الجزایر و موزامبیک تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    4 0
    روسیه همیشه فقط رو خط مستقیم است هم از توبره میخوره هم آخور البته متجاوز است دیگه میخواد امتیاز داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس