کشتی

مسابقات کشتی آزاد بین المللی زاگرب با پیروزی نمایندگان ایران و راهیابی ۴ ملی‌پوش به فینال این دوره از مسابقات به پایان رسید.

به گزارش مشرق، روز دوم مسابقات کشتی آزاد رنکینگ جهانی در ۴ وزن دوم امروز در کرواسی پیگیری شد.

نتایج کامل به شرح زیر است:

در وزن ۷۹ کیلوگرم که با حضور ۶ کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، محمد نخودی و عبداله شیخ اعظمی در یک گروه به مصاف هم می روند. جوزف لاوالی از آمریکا نیز در گروه نمایندگان کشورمان حضور دارد. در نخستین مسابقه نخودی مقابل لاوالی قرار گرفت که این مصاف با نتیجه ۷ بر ۳ به سود نماینده ایران خاتمه پیدا کرد.

در ادامه مبارزات این وزن محمد نخودی و شیخ اعظمی با هم سرشاخ شدند که نخودی ۴ بر یک پیروز شد. شیخ اعظمی در ادامه لاوالی از آمریکا را پیش رو داشت. وی در حالی که ۶ بر صفر عقب بود با کامبک رویایی توانست ۹ بر ۶ پیروز شود. شیخ اعظمی در نیمه‌نهایی مقابل کنچادزه ۱۲ بر ۲ شکست خورد و به رده‌بندی رفت.

نخودی در مبارزه با ایوان ویک از آمریکا ۶ بر ۶ پیروز و راهی فینال شد. وی دراین مرحله مقابل کنچادزه قرارمی‌گیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۱۹ نفر برگزار می شود،‌ کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با آووسایمان هابیلا از چین کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد. قاسم‌پور در ادامه مقابل ابراهیم سیفتسی از ترکیه مبارزه کرد که ۶ بر یک پیروز شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. قاسم‌پور در جدالی حساس مقابل اسنایدر قهرمان جهان از آمریکا قرار گرفت و ۴ بر صفر شکست خورد تا از راهیابی به فینال بازبماند.

۴ ایرانی در فینال، قاسم‌پور از پس اسنایدر برنیامد

امیرعلی آذرپیرا دیگر نماینده کشورمان در این وزن، در دور اول با رادوسلاو باران از لهستان پیکار کرد و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم به مصاف مایکل ماچیاولو از آمریکا رفت و ۱۰ بر صفر پیروز شد.

آذرپیرا در یک مبارزه حساس و نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ ترامبل از آمریکا را مغلوب کرد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در نیمه‌نهایی ۱۰ بر صفر ویکی از هند را شکست داد و فینالیست شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی گیر در آن حضور دارند، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ژیوی دنگ از چین سرشاخ شد که توانست حریفش را ۱۰ بر صفر شکست دهد و راهی یک چهارم شود. آزادکار کشورمان در این مرحله جیودفسکی از آمریکا را ۱۱ بر صفر شکست داد تا راهی نیمه‌نهایی شود.

امیرحسین زارع در حالی که قرار بود در نیمه‌نهایی مقابل جنو پتریاشویلی مبارزه کند، حریف گرجی روی تشک نیامد تا زارع فینالیست شود.

۴ ایرانی در فینال، قاسم‌پور از پس اسنایدر برنیامد

امیررضا معصومی دیگر نماینده کشورمان که در گروه دیگر قرار دارد، در دور اول با گیوی ماتچراشویلی از گرجستان پیکار کرد و توانست با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی برسد. یوسف حمیدا از مصر حریف بعدی معصومی بود که سنگین‌وزن کشورمان ۳ بر صفر او را شکست داد. معصومی در سرشاخ با مشویلدیشویلی از آذربایجان ۸ بر ۴ پیروز و راهی نیمه‌نهایی شد.

سنگین‌وزن جوان کشورمان در این مرحله میسون پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را ۱۱ بر ۶ شکست داد تا راهی فینال شود. وی در این مرحله مقابل امیرحسین زارع قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    4 0
    زنده باد کشتی ایران عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس