وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شد

وزیر کشور با بیان اینکه هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شده است، گفت: یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است

به گزارش مشرق،احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از انتحاری ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش های گروه های تروریستی و دشمنان ما فراوان است، تصریح کرد: برخوردهای ما با آنها قوی بوده است و دستگاه های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند.

وحیدی افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شده اند و محل اختفای آنها پیدا و کنترل شده و این جریان مستمر است.

وی ادامه داد: تروریست ها به صورت غیر قانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده اند و آنها خودشان را داعشی می دانند اما داعش بر اساس اطلاعاتی که خود آمریکایی ها اعلام کرده اند می‌خواستند آن را به مناطق مختلفی توسعه بدهند، به ویژه در مناطقی که در محور مقاومت هستند و با آمریکا و اسرائیل مشکل دارند، توسعه داده شوند و حوزه عمل آنها عمدتا مربوط به محور مقاومت است.

وزیر کشور در مورد سامانه پنجره واحد الکترونیکی هم گفت: همه تکالیف مربوط به این وزارتخانه در زمینه پنجره واحد الکترونیکی انجام شده و در تعدادی از شهرداری ها هم این کار صورت گرفته است.

وحیدی به اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد انتخابات در وزارت کشور مرتب جلسه دارد و همه دستورات لازم صادر می شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در رابطه با اقدامات پیشگیری از سرقت ها هم بیان داشت: سرقت های خُرد در کشور کاهش یافته، اما در این چند روز اخیر شاهد افزایش کیف قاپی در کشور بودیم که فراجا به آن رسیدگی می کند.

وحیدی اضافه کرد: نزدیک ۵۰ تن از مجروحان حادثه کرمان از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حوادث زائرین اربعین نیز گفت: آماری در خصوص حادثه دیدن زائران اربعین دریافت نکرده ام اما اینکه بیمه زائران اربعین اجباری شود، نیاز به قانون دارد و ممکن است از منظر قانونی محل بحث باشد.

وزیر کشور درباره لایحه ساماندهی اتباع هم گفت: سازوکار فعلی مهاجرت و تشکیل این سازمان هم لایحه اش در مجلس است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    مملکت شده جولانگاه تاجیکی و افغانی بی شرف
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      55 8
      شباهت ظاهری تاجیک و افغان بهم سبب شده همه رو افغانی ببینیم چرا آمار دقیقی از تعداد و محل تجمع اینها نداریم؟ اگر روزی اینها باهم متحد شوند همه جا هم هستند چرااینقدر بی مسئولیت کارکردید
    • مهرداد IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      بیشرف تویی که به تاجیکها و افغانهای آریایی توهین میکنی
    • مهرداد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      12 63
      حتما تو و طرفدارهات خیلی شرف دارید
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      53 4
      حالا ایشون جمع بسته اشتباه گفته ولی چیزی از واقعیت کم نمیکنه کی در کشورش رو باز میکنه که یارو غیر قانونی یه ماه باشه تو کشور باشه بعد هم عملیات انجام بدهد حالا ایشون گفته افغانی یا تاجیکی عوامل اسرائیل رو چی میگید راحت میان ترور میکنن میرن دقیقا کسی که فخری زاده رو ترور کرده کجاس
    • غدیر افغان IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      وای
    • مشهدایران IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      23 4
      صد درصد تمام عوامل ترویستی در ایران افغانیان هستند طی سالها در مرز ایران خودش بهترین نشانه است که کدام مرزایران بیشترین شهدا را داد مرز تاجیکستان و یا مرز افغانستان که نا امنترین مرز ایران بوده و هست تا حمله طالبان به پاسگاه مرزی و.. و چه در مشهد که دو روحانی با چا قو زد افغانی کلشهر بود زیر 18 سال سن داست و در شیراز هم افغانی بودن و در حدثه تهران هم افغانی بودن در حادثه کرمان هم 100 درصد افغانی بوده اند طرف امده کارکردن ایرانی با سن زیر 18 سال سر برده طرف افغانی بوده حالا نیا بمب بزاره متاسفانه طی سالهای اخیر بیتر از 40 هزار افغانی چریک و داعشی واردایران شده اند و طالبان باامریکا نیز یک قرارداد امنیتی دارد هم در موضوع حوادث تریستی و هم در مورد سلطه اقتصادی متاسفانه در اینده نزدیک داعش و افغانیان تمام ایران رو میگیرنداین اول ماجرا است طرفی که نه مدرک دارد نه نام و نشانی و نه اعتباری و نه دینی و برای پول حاضر برو ته چاه 100 متری و حتی ادم بگشد حالا این را چه طوری میخواهید بیرون و مدیریت کنید
    • DE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      21 3
      دوستان تاجیکی و افغانستانی عزیزی داریم که هم باشخصیت با ایمان و درستکار هستند و دوستدار ایران و تاجیک و افغانستانی دزد و جنایتکار و بیشرف هم داریم .مگر منافقین کثیف و خوک ایرانی نیستند؟؟ مگر وطنفروشان اراذل و اوباش تجزیه طلب از ایران نیستند . هر ملتی بد و خوب دارد.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    44 4
    با سلام،در دو ماه قبل چند نکته انتقادی به آقای سردار وحیدی در مورد اتباع داشتم که نشون داده نشد، در کجای دنیا سراغ دارید که انقدر بی ضابطه، در مورد مهاجرین عمل کرده باشن، قبلن اتباع بدون مجوز در کوره ها، در شهرهای مرزی بودن، حالا با صورت های بسته و نبسته در مراکز شهرها رفت و آمد می کنند، از جایی که ماموران امنیتی ما حواسشان به آمریکا و انگلیس و اسرائیل باشه، حالا افتادیم توی تله آمریکایی ها حرف زیاده یا علی
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 2
      هیچ هویتی وجود خارجی نداره
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      1 1
      کجای دنیا ؟! فقط یه جا اونم ایران ! قاچاقی بری افغانستان پدرتو درمیارن !
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    52 8
    اخراج همه مهاجران
    • غدیر افغان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      3 7
      حرف
  • شهروند IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    63 5
    برای کشورم دلم خون است زیرا نمایندگانش به جای اینکه به فکر مشکلات کلان کشور باشند به فکر این هستند که چه کاری در حوزه زیر نظر شان انجام دهند تا دوباره رای بیاورند. چرا طالبان فقط از تاجیک ها استفاده میکنه چون سعی داره قدرتمند بشه و بعد با تمام قوا به ایران حمله کنه و تا اون موقع ایران را نباید حساس بکنه، نماینده ها خواب و حتی برخی ائمه جمعه هم طرفدار همین طالبان بی وجدان هستند.
    • مردم IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      28 2
      اگر افغانیان یا هر کشوری دیگری جلوگیری نکنن از این موارد چون کرمان و خودشونا پاکسازی نکنن چو اینها هفتگی پیش هم جمع میشن باهم جلسه میگیرن و همدیگه را میشناسن و اگر دیدن مورد پر خطر دارن به پلیس ایران اطلاع بدن وگرنه بعد از این خوب وبد باهم باید از ایران برین گمشین
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    47 1
    مرزهای شرقی شده پاشنه آشیل و تا سیاست دولت نسبت به استقبال از مهاجرین افغانستانی عوض نشه لابلای اینها هر تروریستی به راحتی میتونه وارد بشه. دولت چرا دروازه هارو به روی افغان ها نمیبنده موضوع مهمیه.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    22 3
    وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شد".!"یکی از انتحاری ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است".!!!!.جناب وزیر قرص هاتو خوردی!.به احتمال زیاد یعنی هنوز کاملا مشخص نشده برادر!،نشده عزیز،نشده برادر،نشده عزیز!!!!!!!!!!!!.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      16 1
      جناب وریر اگر عواملش دستگیر کردی چطوری هتور تابعیت فرد تروریست دوم را تنوانستی مشحص کنی
  • محمدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    12 3
    قرار نیست با احتمال ها جلو برویم . باید مشخص شود که شخص انتحاری دوم یقینا تاجیکی بوده یا نه
  • کیوان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    14 5
    درود بر نیروهای پرقدرت نظامی کشورم ایران که اینگونه و باسرعت این مزدوران ملحد را دستگیر و به سزای اعمال ننگینشان می رسانند ... دستتان را میبوسیم .. خداوند عزیز پشتیبانتان باشد وهمگیدشمنان این مرز وبوم را ذلیل و خوار گرداند.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    20 2
    از چی میترسی د اخراج تمام افغانیها .تا کی خویشتن داری
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    22 7
    تا امریکایی ها در افغانستان بودن یک عمیلیات تروریستی از خاک افغانستان نداشتیم امروز مقر داعش امده در افغانستان بخاطر طالبان
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    31 1
    مرز را دیوار بکشید و به تاجیکستان بی شرف اخطار بدید این تروریست ها رو از مملکتش حمع کنه
  • Ali IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    46 2
    ایران، دکتر مهندس نخبه دانشگاهی سرمایه دار می‌فرسته اروپا و آمریکا، بعد یه مشت احمق تروریست وارد میکنه، البته بلانسبت مهاجران نرمال افغانستانی.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      9 2
      افغانی نرمال در وطن خود می‌ماند جان می‌دهد کار می‌کند و آبادش می‌کند! اینها بی ریشه و فراری هستند و جز جرم و جنایت کلک و حقه بلد نیستند!!
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    16 8
    دقیقا مشابه حملات تروریستی شاهچراغ تروریست ها تاجیک بودند.بار اول تروریست از جمهوری باکو وارد ایران شد.بار دوم در ترکیه آموزش دید و وارد ایران شد و الان هم به احتمال زیاد پای باکو و ترکیه در میان باشه.جالبه که تمام عملیات ها در مناطق فارس نشین کشور انجام میشه و این نشون میده هدف صرفا کشتار بر پایه وهابی گری نیست بلکه قربانیان هم باید از مناطق خاصی باشن.تا دیر نشده باید فکری به حال مهاجرین افغان که تقریبا همگی در مناطق فارس نشین اسکان داده شدن کرد.
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      2 0
      از این باکو باکو کردنت معلومه که از تفاله های رضا پالانی و توله به عرضه اش هستی
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    22 1
    مرز کدام کشور همسایه؟چرا اینقدر از افغانستان می ترسید؟چرا اتباع غیرقانونی تاجیکستان،افغانستان ،پاکستان وعراق را اخراج نمی کنید؟،مثلا تو وزیر کشور کدام کشوری؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    11 4
    چرا برای اینگونه مراسم از مردم استفاده میکنند
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      7 2
      عجیب تر اینکه در آن روز کرمان تعطیل رسمی اعلام شد!! به همین دلیل تعداد دانش آموزان آسیب دیده زیاد است! اگر مدارس تعطیل نبود این حجم دانش آموز که اغلب کودک بودند و قدرت دفاعی و فرار نداشتند آسیب نمی‌دیدند!!!!! چرا مسئولان امنیتی مواخذه نمیشوند؟!!!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    14 4
    تاجیکستانی ها و افغانستانی ها اگه بخوان همین الان شهری شرقی کشور رو وارد جنگ شهری میکنن.
  • عبدالله IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    10 5
    هیچ بنده‌خدای باشخصیت/ هیچ آدمیزاد بامرامی طرفدار اسرائیل جنایتکار نیست
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 2
      ادمای با شخصیت و با مرام طرفدار شما هستن؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    6 5
    حالا شما نمی‌خواهید نام افغانی را بیاورید چرا از تاجیک مایه میگذارید
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    6 4
    عوارض خروج از مملکت بسمت تاجیکستان را رفع یا کاهش دهید تا گردشگران ایرانی بجای ترکیه به تاجیکستان بروند تا اقتصاد آنها بهتر شود و جوانانشان بخاطر پول کمتر جذب گروههای تروریستی شوند پانترکها هم تضعیف شوند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    10 3
    تاجیکستانی ها عاشق ایران هستند از کم کاری صداسیما است که آنها ار عشقشان ایران برکشته و به عربستان روی اورده اند.صداسیما بسیار بد عمل‌کرده
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      10 2
      میخوام صد سال سیاه عاشق نباشن چرا این عاشقا سینه چاک حداقل یه دسته گل جلوی سفارت ایران نذاشتن به نشانه همدردی؟هموطن اونا بوده که عملیات انتحاری انجام داده
    • NL ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      4 0
      امثال این تفکر در تاجیکستان و افغانستان و ایران و عراق و همه جا کم و بی هست. ولی امروز به نفع استعمار است که بین تاجیکستان و ایران تفرقه بیفته.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    4 0
    مشرق جان یا معنی مشخص را نمی دانید یا مفهوم خبر هویت انتحاری ها مشخص شد یعنی نام ، سن ملیت حالا یکی را احتمال می دهند که تاجیکستانی باشد ، اسم و سن و ....بماند این یعنی آخر تشخیص
  • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    9 2
    افغان و تاجیک یکی هستند .اینها رو بیرون کنید از کشور تا مردم بیشتری رو نکشتن
    • DE ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 1
      دوتا کتاب بخون کجا افغان و تاجیک یکی هستند؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    5 0
    یعنی هیچ کوتاهی ای از طرف خودمان صورت نگرفته؟! شما که اینقدر خوب احتمال میدهید چرا قبل از جنایت از آن استفاده نکردید؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    یادتون توی اصلاحات انصاف نیوز راجع به تاجیکستان و اهل تسنن وغیره حرف زده بود اصلا انصاف را بخوانید می فهمید اینها چطور تئوری سازی می کنند و جامعه شناسی می کنند در ضمن دنبال اینتر که با گروههای و نیروهای فعالین یک چهره ی اپوزیسیون کارفرمایان ایجاد کنند بعد بگند مردم دور این جمع شدند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    9 0
    چرا مرزهای شرق کشور اینقدر شل و ول رها شده ۲۰ملیون افغانی که از آسمان نیامدند ایران از همین مرزها مثل آب خوردن رد شدند داخل کشور شدند چرا مثل ترکیه مرزها را دیوار کشی نمی‌کنید
  • ایرانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    10 0
    این افغانها روزی ایران را مانند داعش مثل سوریه میکنند فعلا خوشبین هستید که برادرید.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    6 0
    سردار وحیدی فرمودند دزدی‌ها کم شده بنده به عنوان راننده اسنپ در داخل تهران تردد دارم روزی نیست که گوشی قاپی نبینم و در آخر چند روز پیش مسافر اسنپ سوار کردم که با اسلحه و شوکر خودم را خفت نمود خودرو و موبایل و همه وسایلم را برد تا الان بعد از ۶ روز نه اسنپ حاضر به افشای هویت مسافر هست نه آگاهی حتی پرونده به دادسرا هم نرفته
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    5 0
    مشهد رو بچسبید که پر شده از بیگانه.. مطمئن باشید اگر جنگ بشه ، از ایران جدا میشه ، مگر اینکه همین الان اخراج شوند و مرزهاش مستحکم
  • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    8 0
    در سال ۷۷ تا ۸۰ که مرز افغانستان جهت امنیت ملی به یگان ما داده شده بود ما حق تیر به هر جنبنده ای داشتیم که این طرف مرز نیاید وداخل ایران بصورت غیر مجاز نیاد ،ولی الان مثل اینکه دروازه کاروانسرا شده و هرکسی بصورت قاچاق میتونه بیاد !
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 2
    انسان نادان اگر جزی کاری انجام دهد به کل ربط میدهد
  • کاربر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    6 0
    صف نانواییها شده افغانی ها و مهاجرها ایرانی میره میگه آقا نایست گیرت نمیاد خیلی خنده داره.آقایون مسئول بیدار بشید برا منافع خودتون این مهاجرا رو نگه ندارید مهمونی بیست ساله تمام شد بیرونشون کنید تا انفجار بعدی رخ نداده.این میشه انتقام از تروریستها.
  • آرش کمانگیر IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    4 0
    به نام خدا . سلام . اگر دیوار کشی مرز با پاکستان که قرار بود توسط آن کشور انجام شود تکمیل شده بود این قبیل تروریستها که به احتمال زیاد از مرز پاکستان وارد شده اند نمیتوانستند به راحتی وارد کشورمان شوند . دیوارکشی و احداث زمینهای مسلح در مرزهای شرقی کشورمان قطعا از اوجب واجبات است .
  • حسین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    4 0
    اینم شد نتیجه بی عملی مسئولان که هم وطنان ما باید صدمه ببینند چون انها نمی فهمند نتیجه هجوم بی حساب کتاب افغانی ها به کشور یعنی همین از بین رفتن امنیته
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    واقعیت این هست،ک جهلن دیگه جهان قرن گذشته وقبل نیست،که همه افکار وافراد وتفکرات وسیاست ها واقتصاد و،،،،،را در چارچوب یک کشور حفظ وآرام زندگی کرد،،،،در سطح جهانی ،اروپا امریکا،شرق دور ،،،مسئله مهاجرت ها،وتغیرات جمعیتی بخاطر عوامل جذب ودفع جمعیت،بسرعت زیاد شده است،،،می شود کم کرد،ولی کلا،حل ناشدنیست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 1
    به جای اینکه به اصل قضیه بپردازید به مردم افغانستان و تاجیکستان توهین می کنید. مسئله داعش یک مسئله و تفکر انحطاطی است و ربطی به هیچ کشور ندارد. این فکر باطل باید از بین برود . شاید فردا عامل انتحاری از خود ایران باشد آیا آن موقع باید به ایرانی ها توهین کرد؟داعش متعلق به هیچ کشوری نیست.امیدوارم هر چه زودتر به راه راست برگردند و یا نابود شوند.
  • ایرانی اصیل IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 1
    محل پرورش داعش و تروریست ترکیه است، اونوقت متاسفانه متاسفانه خیلی از مردم ایران می‌روند ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند پول خرج می‌کنند نمیدونند مار تو آستین پرورش میدن
  • فلش IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    بله دیگه کشور همزبان تاجیکستان شده منبع تروریست پروری.شاهچراغ هم تاجیکستانی بودن جفتشون.این دیگه نباید عادت شه..که بخان از بدخشان پاشن بیان اینجا.از ترکیه کمتر نیستید که دیوار بتنی کشید..هزینه بره ولی موثر
  • یاسر IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    3 0
    جناب آقای وزیر از اول هم معلوم بود که تروریست‌ها افغانی هستند،شما هر اسمی میخواهی بگذار.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 3
    دیواری کوتاه تر از افغانی و تاجیک گیر نیاوردید؟
  • TR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 1
    خخخخ
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 1
    وعده "پایان داعش از روی کره خاکی" هنوز محقق نشده ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس