اجرای دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت عادلانه حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از آغاز برخی اقدامات برای عدالت بیشتر در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت خبر داد و گفت: برخی از این برنامه‌ها در سال جاری و برخی در سال آینده اجرایی می‌شوند.

به گزارش مشرق، «داود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت دستور اخیر رئیس جمهور در زمینه اجرای عدالت در پرداخت حقوق کارکنان با روش‌های مختلف استخدامی تصریح کرد: سیاست‌گذاری در خصوص نیروی انسانی را دولت با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور داد تا ما عدالت در نظام پرداخت‌ها را تقویت کنیم و افزایش دهیم؛ در جلسه هفته گذشته هیأت دولت نیز گزارشی را رئیس سازمان اداری و استخدامی در دولت در خصوص اقداماتی که انجام شده و برنامه‌هایی که در دست اقدام دارند تا عدالت بهبود نظام پرداخت تصویت شود.

معاون رئیس جمهور درباره اینکه چه زمانی این برنامه‌ها اجرایی می‌شوند گفت: در حال حاضر برخی اقدامات لازم برای ارتقای عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، از قبل آغاز و اجرایی شده است برخی برنامه‌ها هم در دست اجرا هستند که در دستور کار سال جاری و سال آینده قرار دارد.

منظور درباره اینکه آیا دستور رئیس جمهور در خصوص افزایش عدالت در نظام پرداخت حقوق کارکنان، به این معناست که پرداختی‌های کارکنان دولت با روش مختلفق استخدامی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی یکسان می‌شود؟ گفت: نظام پرداخت، معیار دارد به این معنا که افراد بر اساس یک سری ضوابطی که در قانون خدمات کشوری و قوانین موضوعه دیگر پیش‌بینی شده، حقوق می‌گیرند.

آیت الله رئیسی درباره عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت چه گفت؟

آیت‌الله رئیسی در جلسه چهارشنبه ۱۹ آبان هیأت دولت درباره اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت، گفت: مبنای کار دولت سیزدهم اجرای عدالت است و یکی از جاهایی که مورد توجه خیل عظیمی از مردم برای اجرای عدالت است، نظام پرداخت حقوق‌بگیران و کارکنان دولت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه پرداخت حقوق به افراد از محل خزانه نباید محرمانه تلقی شود و برابر مقررات قانونی پرداخت‌ها در سامانه مربوطه ثبت شود، افزود: ما مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستیم و تحقق عدالت در این زمینه منوط به ارایه اطلاعات از سوی دستگاه‌های مختلف به سازمان امور اداری و استخدامی است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد صرفاً مشمول حقوق‌بگیران دولت نیست و تمام کارگزاران حکومت اسلامی که حقوق آنان از محل خزانه پرداخت می‌شَود باید براساس چارچوبی مبتنی بر عدالت حقوق دریافت کنند که لحاظ تخصص و مهارت‌های افراد و سختی کار و امثال آن نیز از ضرورت‌های تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • majid IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    14 0
    دولت میگه 18% مجلس میگه 25% رتیس جمهور میگه باید عادلانه باشه رئیس برنامه بودجه میگه برخی اقدامات برای سال آتی اجرا می شه خلاصه فیلم کردن ملت حقوق بگیر بیچاره رو هم تکلیفش معلوم نیست.
    • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      3 0
      حداقل دستمزدها باید به 25 میلیون برسه یک کارگر و کارمند ساده با 8 میلیون و 12 میلیون چجوری خرج زن و بچه هاشو در بیاره؟ انصاف هم خوب چیزیه دولت انقلابی، انقلابی عمل کن کاری که بقیه 25 میلیون حقوق نداده اند اما دلار را 10 برابر کردند و دستمزد هیچ
    • جمشید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      6 0
      پرداخت مهم نیست، میزان افزایش حقوق ها متناسب با تورم مهم است همه زیر خط فقر زندگی می‌کنند با این حقوق ها
    • kor lak IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      14 0
      باید قانونی تو سازمان برنامه و بودجه تصویب بشه که دریافتی های جزیره ای بساطش برچیده بشه و پرداختی ها کاملا هدفمند و منضبط بشه و کاملا تحت نظر قانون سازمان برنامه بودجه پرداخت بشه و اینجوری حتی باعث رضایت شغلی تمام ارکان میشه و انضباط مالی به اقتصاد اداری ایران برمیگرده . باید به صورت قانون تعریف بشه و هر شغلی نسبت به شغل دیگه چه قدر حقوق بگیره .
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    9 0
    باز نشستگان بعد از 30سال خدمت الان باید مثثثثثثثثثثثثثثثثثثثل یک سرباز از خدمت بر گشته تو فکر کار وچگونه گذردن زندگگی باشند ااین کجای عدالت است
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      5 5
      زندگی که آقایان وعده ی آن را به ما دادند؛ اینطور بود....
  • محسن IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    10 1
    تمام صندوق های بازنشستگی ( تامین اجتماعی ، کشوری ، لشگری ، نفت و ....) را یکپارچه کنید ، تا حساب و کتاب معلوم باشد و پرداختها عادلانه باشد .
  • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    18 0
    فقط شعار، حقوق کامندان برخی ادارات خاص مثل شرکت نفت و اداره امور مالیاتی و مناطق آزاد نجومی و حقوق معلم و کارمندان دیگر ادارات چندر غاز.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    15 1
    این دولت بیشترین ضربه را به کارمندان زد و بیشترین تورم و کمترین افزایش حقوق را داشت
    • reza IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 7
      کدام بیشترین تورم.تورم کمتر از دولت قبل هست ولی انقدر تورم در دولت قبل بالا بود که با یک مقدار کم شدنش نشان داده نمیشه. تا وضع درست بشه طول میکشه.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 0
    ما نهادها ماهی فقط ۸ ساعت حق اضافه کاری داریم ولی اکثر دوستان که تو ادارات دولتی هستند گفتند ریسهاشون ماهی بین ۸۰ الی ۱۲۰ ساعت برای همه اضافه کاری رد می کنن مسوولان حواسشون هست؟
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    7 0
    حاصل کار این دولت بر خلاف شعارهایش فقیر تر شدن فشر پایین جامعه و بازنشستگان بود دولتی که تورم را ۵۰ در صد اعلام میکند و افرایش حقوق را ۱۸ در صد و مجلسی که گویا اراده ای برای احقاق حق ندارد و با دولت هم کاسه است .
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    6 0
    عادلانه با 18 درصد افزایش ؟؟؟ کلمات عدل و عادلانه و عدالت را آلوده نکن !
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    7 0
    بخدا آدم خندش میاد از اینها بنده خدا همین روز زن را یکی یک میلیون یکی سه میلیون یکی ۷میلیون داد کجای کارین
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      8 0
      بابا کجای کاری ما معلما که فقط اسم روز زن را داشتیم و دریغ از یک پاپاسی که بگیریم و خرج زنان بد بخت تر از خودمون بکنیم.جز خجالت چیزی برایمان نداشت.
  • CZ ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    4 0
    آقای رئیس جمهور عدالت محور بیش از ۴ سال تورم بالای ۴۴ درصدی و افزایش حقوق کمتر از ۱۵ درصدی کارمندان به بهانه افزایش حقوق این قشر زحمتکش تورم زا خواهد بود و البته وزیرانی که دریافتی بالای ۵۰ میلیون تومانی دارند نمی توانند وضعیت اسف‌بار مردم را درک کنند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 1
    کمترین حقوق در بین کارمندان را کارمندان دانشگاهها ( غیر از هیات علمی ها ) دارند و هیچکس هم بفکرشون نیست خدا بدادشون برسه !!
  • ولی اله IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    بنده سرایدار مدرسه با 26,سال سابقه 8,میلیون حقوق حکمم خالص دریافتی 6,میلیون . آقای رییس جمهور دم از عدالت نزنین . انصافا خودت با 2, برابر حقوق من میمونی زندگی بکنی . . به خدا هیچ چیزتون درست نیست از مجلس تا دولت که فقط حرف زدین و وعده دادین . الان هم نزدیک انتخابات و از این وعده ها دارین میدین .. من به سهم خودم حلالتون نمیکنم . خیلی گشنگی کشیدم خیلی جاها با خانوادم در افتادم به خاطر این کم و کسری ها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس