پکن: با فعالیت‌های جاسوسی آمریکا مقابله‌به‌مثل می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به دروغ‌پراکنی‌های آمریکا درباره اقدامات اطلاعاتی این کشور، گفت که در صورت تداوم فعالیت‌های جاسوسی واشنگتن، پکن نیز اقدامات لازم انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، اظهارات مقامات آمریکایی درباره تلاش چین برای جاسوسی از کشورهای غربی و مطرح کردن ادعاها درباره بازداشت نفوذی‌های این کشور، با واکنش تند پکن همراه شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که آمریکا با دورویی و فریبکاری، در حال پخش کردن اطلاعات دروغ درباره موضوع «جاسوسان چینی» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو طی نشست خبری روزانه توضیح داد که واشنگتن نه تنها این دروغ‌ها را ترویج می‌کند، بلکه آشکارا می‌گوید که قصد دارد فعالیت‌های اطلاعاتی گسترده‌ای علیه چین انجام بدهد.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده بود که یک خدمه نیروی دریایی این کشور به نام «ژائو وِن‌هِنگ» را به جرم انتقال اطلاعات محرمانه به دستگاه‌های جاسوسی چین به ۲۷ ماه حبس و پرداخت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این ادعاها اظهار داشت: «اطلاع دقیقی از ماجرا ندارم، ولی ما متوجه هستیم که مقام‌های ارشد اطلاعات آمریکا به‌صورت علنی تاکید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی در احیای شبکه جاسوسان آمریکایی در چین به‌دست آورده‌اند».

طبق این گزارش، مائو در ادامه هشدار داد که در صورت تداوم این اقدامات آمریکا، چین نیز تمام اقدامات لازم برای حفاظت قاطع از امنیت ملی خود را انجام می‌دهد.

پیش از این، وزارت امنیت کشور چین با افشای یک جاسوس دیگر آمریکایی در کمتر از دو هفته، گفت که در حال تحقیقات از او و ارتباطاتش با یکی از مقام‌های سفارتخانه واشنگتن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 1
    احسنت ، تازه فهمیدین که از قدیم گفتن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و لاغیر و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه راست میگفتن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس