کد خبر 1563948
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
فوری؛ حساب یارانه بگیران ۲ میلیون تومان شارژ می‌شود/ جزییات

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها حساب یارانه‌بگیران فردا شارژ خواهد شد.

به گزارش مشرق، بر اساس مصوبه دولت هرماه ۴۰۰هزارتومان برای دهک‌های اول تا سوم واریز می‌شود. این مبلغ در تاریخ ۱۹ هرماه تحت عنوان یارانه معیشتی یا نقدی واریز خواهد شد. بنابراین این ماه خانواده‌های ۵ نفره (دهک اول تا سوم) باید منتظر واریزی ۲ میلیون تومانی باشند.

مبلغ یارانه معیشتی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه دی ماه

یارانه نقدی ۱۹ دی‌ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه قابل برداشت است. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

طرح کالا برگ الکترونیکی چیست؟

هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

عسگریان، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیحات این طرح گفت: سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

به گفته عسگریان شرط اختصاص ۱۲۰ هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریف‌شده دولت در کالابرگ شود.

بر این اساس افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

در صورت افزایش احتمالی تورمی قیمت اقلام سبد، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دوباره افزایش پیدا خواهد یافت به طوریکه پرداخت خانوارها برای ۱۱ قلم کالا نسبت به میانگین سال ۱۴۰۱تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت بماند.

بر این اساس ۱۱کالای اساسی ثابت و بدون تغییر تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می شود. در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توان به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت کرد.

قیمت ۱۱ کالای اساسی / با کالابرگ کدام کالاها را بخریم؟

قیمت ۱۱ کالای اساسی که با قیمت ثابت جدول زیر و بدون قیمت تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می شود:

زمان واریز یارانه دی ماه

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    6 0
    سلام 20 میشه چهارشنبه نه دوشنبه که نوشتید لااقل درستش کنید
  • محسن IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    8 0
    دوشنبه بیستم؟؟!!؟،😳 یا خدا کل اخبار دروغ شده بیستم =چهارشنبه ضمنا همه می دونن یارانه ها همیشه 21 هر ماه قابل برداشت است نوزدهم و بیستم حرف چرتی بیش نیست
  • ۱ IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 3
    حالا که با هر کارت بانکی ۴ نان می دهند لا اقل یارانها را برای هر کس در یک کارت بریزید مثلا خانواده ده نفره در ده کارت
  • ۱ IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    حالا که با هر کارت بانکی ۴ نان می دهند لا اقل یارانها را برای هر کس در یک کارت بریزید مثلا خانواده ده نفره در ده کارت
  • حسن کارگر IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام گلایه دارم..چرادراکثر شهرها مثل حسن آباد فشافویه .ری. وقتی برای خرید میری میگن فقط ۳قلم دولت گفته بدین و۴۵۰ فقط ازیارانه نقدیو۴۵۰دیگه ازمعبشتی میتونید خریدکنید وقتی که اعتراض می‌کنیم خیابان بهارستان که مجلس آنجاست راتدرس میدن میگن برید اونجااعتراض کنید ودوفروشگاه جانبو .و.کوروش .میتونیم خرید کنیم چرا .چرا چرا.چرا .منه. کارگر باید همیشه درعذاب باشم آیا اینگونه برخوردتاثیر بدرویمن و...ندارد بخدا منتظرم که جواب یا زنگ بزنید رسیدگیکنید مجبورم احتیاجمن وخاموادم به همین خوردوخوراک همین رواز ما نگیرید منطزرم منطزرم
  • ح IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    من که بازنشسته آموزش و پرورش هستم یارانه به ما نمی دهند نمی دانم کدام آدم درستکار پشت فرمان یارانه نشسته که با عقل اش دستور میدهد۶

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس