به گزارش مشرق،مکرمی پور در کانال خود در ایتا ویدئویی درباره عملیات کربلای ۵ منتشر کرد و نوشت:

در منطقه‌ شلمچه‌ وشرق بصره‌ که بیش از ۲ ماه بطول انجامید عملیات عاشورایی کربلای پنج و گستردگی موانع عراقی ها در منطقه خونرنگ شلمچه را از زبان فرماندهان میدانی عملیات بشنوید.

عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دیماه ۱۳۶۵ با رمز مبارک یا زهرا (س) در منطقه عمومی شلمچه و شرق بصره عراق آغاز گردید و حدود دو ماهی طول کشیده و بعنوان یکی از سخت ترین و دشوارترین عملیات های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس از آن یاد می شود. لازم به ذکر است که ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در این عملیات بحدی بود که عراقی ها و کشورهای حامی صدام را به ترس و وحشت انداخت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 3
    وای ما را بردید به سی چهل سال پیش یادش بخیر وسط این آب درشب یک جاده خاکی بود که ما خاکریز دوجداره زدیم ازکف برمیداشتیم ودیواردرست میکردیم یادش بخیر
    • منتقد گمنام IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      کربلای 5 همان 4 بود با وقفه و نتیجه آن هزاران کشته و مجروح بدون کمترین پیشرفت. سال بعد حمله زمستانی نشد و عراق با پاتک های حساب شده در عرض چند هفته همه مناطق تحت اشغال ایران را گرفت. حالا دم از پیروزی بزنید حقایق جنگ را نمیشود برای همیشه کتمان کرد.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    کانال پرورش ماهی-سه راه شهادت-نهرادب-خاکریزهای ب شکل وینج ضلعی واوضاعی که دربهار ۶۷ویا اوایل تابستان مجددا حزب بعث با ستونی ازتانکها ویک آتش تهیه ایی که حدودا ازساعت ۸ صبح کل منطقه شلمچه را زیر آتش گرفته بود که شما حتی فرد کنار خود را قادر نبودید ببینید دود انفجارات همه جا را گرفته بود .خاطراتی که هرگز ازیاد نخواهد رفت وتا آخرین لحظه های عمر همراهت خواهد بود .به تمام شهدای این منطقه وهمه مناطق درگیر با حزب بعث درود میفرستم ویاد همه آن شهیدان را گرامی میدارم .
  • محمود IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    یادش بخیر شب دوم عملیات ما به عنوان امدادگر عملیاتی لشگر قمربنی هاشم رسیدم منطقه درگیری همه جای بیابان خدا مثل روز روشن و منور باران بود و عراقی‌ها مثل آب پاش برروی خط بچه ها گلوله می ریختند تعداد زخمی‌ها لحظه به لحظه زیادتر می شد و باید با اولین اقدام پزشکی به عقب منتقل می کردیم اما بعضی از آمبولانس‌ها هم مورد اصابت خمپاره قرار می گرفتند و نیروهای مجروح در کنار جاده پخش می شدند صحنه های دلخراش و حماسی بود اما شیربچه های بسیجی ریز نقش از جان گذشته مثل اینکه شب عروسی بود با روحیه پشت خاکریزهای مقاومت می کردند.الان که بعد از حدود۳۷ سال یاد آن قضیه می افتم شکی در انسان نمی ماند که آن نیروهای شهادت طلب بسیجی از طرف خداوند متعال گزینش شده بودند برای چنین روزی.یاد شهیدان بسیجی امدادگر اصغر زمانی.حمید عبدلی.عباس توکلی.احمدرضا خدامی و فرمانده دلاور آنها مرحوم محمد حسین شاملی که با یکدست قطع شده یک گردان نیروی ۳۵۰ نفر را در طول کربلا ۵ هدایت نمود گرامي و برای شادی ارواح مطهر آنها صلوات می فرستیم بر محمد و آل ومحمد(ص).بازمانده روسیاه کربلا ۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس