اعلان وضعیت هشدار در اسپانیا به خاطر شیوع احتمالی کرونا

وزارت بهداشت اسپانیا طی یک اعلان عمومی استفاده از ماسک در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را اجباری اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت اسپانیا روز دوشنبه به تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دستور داد تا استفاده از ماسک را اجباری کنند.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نیز به مراکز بهداشتی در این قاره توصیه کرده تا موارد ایمنی را رعایت کنند. آمارها حاکی از افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی در بیشتر کشورهای اروپایی است.

در بیانیه مرکز اروپایی آمده است که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تدابیر شدیدی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی مثل کرونا در نظر بگیرند. گزارش‌ها حاکی از شیوع سویه‌های جدیدی از کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی قاره اروپا است.

وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه الزام استفاده از ماسک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خود را تمدید کرد و گفت که روز چهارشنبه درباره این مورد تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

مونیکا گارسیا وزیر بهداشت اسپانیا طی سخنانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: فعلاً ماسک بهترین وسیله پیشگیری از بیماری کروناست و از نظر عقلی استفاده از ماسک در مراکز درمانی ضرورت است.

به گفته گارسیا دولت برای کارمندان دولت نیز در فصول سرما مرخصی‌های خاصی در نظر گرفته است.

اسپانیا یکی از آخرین کشورهای اروپایی بود که پس از همه‌گیری کرونا الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی را لغو کرده بود. این کشور تا ماه فوریه سال گذشته میلادی استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و مراکز درمانی را اجباری اعلام کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس